Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:35:58 GMT

۴۸۵ هزار بازدید نوروزی از اماکن گردشگری گلستان انجام شد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۵۰۴۴

۴۸۵ هزار بازدید نوروزی از اماکن گردشگری گلستان انجام شد

یاسر قندهاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد حدود ۸۲ هزار نفر از مجموعه‌های تاریخی، بیش از ۳۰۲ هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی و ۱۰۱ هزار نفر از مراکز تفریحی و گردشگری گلستان دیدن کردند که ۹۶ درصد کمتر از سال ۹۸ است.

سال ۹۹ به دلیل منع تردد و اعامل محدودیت های شدید ناشی از گسترش شیع کرونا، سفر نوروزی در کشور انجام نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۹۸ با وجود وقوع سیل گسترده در گلستان، افزون بر ۸۶۴ هزار نفر از جاذبه های طبیعی و گردشگری این استان دیدن کرده بودند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: با وجود محدودیت سفر نوروزی به گلستان ناشی از شیوع کرونا مانند ممنوعیت برپایی چادر در تفرجگاه‌ها و اقامت در مدارس و مهمانسراهای ادارات امسال ۴۰ هزار و ۹۳۱ نفر در مراکز اقامتی مجوزدار اقامت داشتند که ۱۰ هزار و ۷۵۸ نفر در هتل‌ها، هزار و ۸۱۷ نفر در هتل آپارتمان‌ها هزار و ۶۲۸ نفر در مهمانپذیرها و بقیه ۱۵۰ اقامتگاه بومگردی اقامت کردند.

گلستان ۲۷ هتل، ۱۰ هتل آپارتمان، سه متل، ۱۲ مهمانپذیر، هفت پانسیون، ۱۱۵  اقامتگاه بوم‌گردی، ۴۴ واحد پذیرایی بین راهی، ۲۲ سفره‌خانه سنتی و ۲۲۲ خانه مسافر دارد و برای نوروز امسال ۹ هزار و ۳۵۴ تخت برای اسکان مسافرین تدارک دیده شده بود.

این استان از مزیت‌های مختلف در حوزه گردشگری برخوردار است که دریای خزر، جزیره آشوراده، پارک ملی گلستان، آبشارهای فراوان، جنگل، کویر و بافت تاریخی گرگان فقط چند نمونه از آنها است.

برچسب‌ها استان گلستان گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گلستان اقامتگاه بوم گردی محدودیت های کرونا نوروز 1400

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان گلستان گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گلستان اقامتگاه بوم گردی محدودیت های کرونا نوروز 1400 اخبار کنکور هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۵۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سارقان و کشف ۲۶ فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد

ایسنا/لرستان فرمانده انتظامی لرستان از انهدام باند سارقان حرفه‌ای منازل و اماکن خصوصی و کشف ۲۶ فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد خبر داد.

سردار یحیی الهی امروز ۶ اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی وقوع سرقت از منازل و اماکن خصوصی در شهرستان خرم‌آباد، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی، اعضای باند را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی و انجام عملیات منسجم و غافلگیرانه ۳ نفر از سارق و یک نفر مالخر را دستگیر و جهت انجام تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی منتقل کردند.

فرمانده انتظامی لرستان تصریح کرد: متهمان در تحقیقات به عمل آمده به ۲۶ فقره سرقت منازل و اماکن خصوصی اعتراف که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

الهی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمد مشکوک افراد ناشناس، به ویژه در ساعات پایانی شب، موضوع را سریعا از طریق تلفن ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیسی اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انهدام باند سارقان و کشف ۲۶ فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد
  • انهدام باند سارقان در خرم‌آباد
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • برگزاری جشن «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • سکانس‌هایی از فیلم مصلحت
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران