Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-16@18:06:32 GMT

خواب عمیق سینماهای کشور

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۵۱۱۷

خواب عمیق سینماهای کشور

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، در این میان، برخی اکران آنلاین فیلم‌هایشان را به ضررهای بیشتری که می‌توانست متوجه‌شان شود، ترجیح دادند و برخی دیگر منتظر مساعد‌شدن شرایط ماندند. اما به نظر می‌رسد این انتظار بیش از حد طولانی شده است و مشخص نیست بار دیگر چه زمانی می‌توان به تمایل مخاطبان برای حضور حداکثری در سالن‌های سینما امیدوار بود؟

در روزهای پایانی اسفند سال گذشته، برخی از صاحبان آثار، تمایلشان را برای حضور در اکران نوروزی سینماها اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«هفته‌ای یک بار آدم باش» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی با داشتن 194 سالن سینما 4,279,466,500 در گیشه فروخت که توانست از سایر رقبایش در اکران نوروزی پیش بگیرد.

«خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی نیز 165 سالن سینما در اختیار دارد و تاکنون 3,624,480,000 فروش داشته است. «تک‌خال» به کارگردانی مجید مافی با 157 سالن سینما،2,868,836,500 در گیشه فروش داشته است.

«خون شد»، تازه‌ترین اثر مسعود کیمیایی نیز با داشتن 132 سالن سینما، 846,273,466 فروش داشت و «لاله» به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد نیز با 94 سالن سینما، از رقبایش بازماند و به فروش 270,718,000 رسید.

این در حالی است که بنا بر اعلام ستاد ملی کرونا و با توجه به تغییر وضعیت کرونایی اکثر شهرستان‌های کشور، تمامی سینماهای سراسر کشور تعطیل شدند. بنابر‌این، اکران فیلم‌های نوروزی پس از سه هفته به پایان رسید و این در حالی است که مجموع فروش پنج فیلم اکران‌شده به یک‌میلیارد‌و 200 میلیون تومان رسیده است.

از سوی دیگر، به نظر می‌رسد بعد از شکست اکران نوروزی سینماها در سال 1400، این فیلم‌ها در ادامه اکران آنلاین را آغاز کنند. ایسنا در گزارشی درباره شرایط اکران نوروزی سینماها نوشت: «پس از روزهای سختی که در سال ۱۳۹۹ بر سینما گذشت، انتظار می‌رفت در سال ۱۴۰۰ به‌ویژه پس از تغییر رده‌بندی شغلی سینماها در گروه‌بندی‌های کرونایی، شرایط بهتری برای سینماداران، پخش‌کنندگان و تهیه‌کنندگانی که فیلم‌هایشان آماده اکران است، فراهم شود. اما تغییر وضعیت پایتخت به سطح قرمز با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، انتظارها را بر هم زد و انتقال مشاغل سینمایی از گروه سه به گروه دو را نیز بی‌اثر کرد و حالا همان جریان سال قبل در حال تکرار است.

البته سال قبل از یک جهت متمایز بود که آن هم به خاطر اتفاق تازه اکران آنلاین رخ داد، ولی این تجربه هم هرچه جلوتر رفت بی‌فروغ‌تر شد؛ تا جایی که به یک طرح شکست‌خورده تبدیل شد. اما اکران آنلاین فیلم «شنای پروانه» در چند وقت گذشته نشان داد اگر فیلم درخورتوجهی نمایش داده شود، می‌تواند در جذب مخاطب و جبران بخشی از سرمایه تولیدش موفق باشد.

بر همین اساس برخی دست‌اندرکاران فیلم‌های اکران نوروزی در این فکر هستند که شاید بتوانند با ادامه‌دار‌بودن تعطیلی سینماها و نامشخص‌بودن وضعیت روی اکران آنلاین حساب کنند.

البته فیلم «هفته‌ای یک بار آدم باش» شهرام شاه‌حسینی که در صدر فروش گیشه قرار دارد، احتمالا بیش از دیگر فیلم‌ها منتظر بازگشایی سینماها خواهد ماند و همین‌طور فیلم «تک‌خال» که با توجه به کمدی‌بودنش، شانس نسبتا بهتری برای جذب مخاطب در سینماها دارد.

اما از میان سه فیلم دیگر اکران نوروزی که پیش‌تر خبرهای بیشتری هم از آنها در رسانه‌ها منتشر شده است، سازندگان «خورشید» فعلا منتظر بازشدن سینماها هستند.

در‌این‌باره محمدرضا صابری، پخش‌کننده فیلم «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی تأکید می‌کند فعلا برنامه‌ای برای اکران آنلاین این فیلم ندارند.

جواد نوروزبیگی، تهیه‌کننده فیلم «خون شد» مسعود کیمیایی نیز با غیرقابل پیش‌بینی دانستن شرایط اکران گفت: به‌زودی جلسه‌ای را با آقای رنجکشان و مسعود کیمیایی خواهم داشت و صحبت می‌کنیم؛ چون به نظر می‌رسد با این شرایط باید چاره‌ای دیگر بیندیشیم. البته اکران آنلاین هم با توجه به امکان کپی‌شدن فیلم شرایط مطلوبی ندارد، ولی باید با آقای کیمیایی هم مشورت کنم.

دیگر فیلم اکران نوروزی، «لاله» به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد است که از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی محسوب می‌شود و در سال‌های قبل به خاطر بودجه زیادی که برای ساختش خرج شده بود و بعد دچار مشکلاتی در مالکیت فیلم شد، حاشیه‌های پرسروصدای زیادی داشت. محمد حمیدی‌مقدم، مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، درباره اینکه آیا فیلم «لاله» که فروش کمتری هم نسبت به دیگر فیلم‌های اکران نوروز داشته، به اکران آنلاین می‌رود یا خیر، پاسخ داد: وضعیت فعلی برای هیچ‌کدام از فیلم‌ها مناسب نیست و ما قرار بود در این روزها برای شروع پخش تیزرهای تلویزیونی فیلم «لاله» آماده شویم؛ چون «لاله» با توجه به گونه اکشن و ورزشی که پیشنهاد می‌دهد، می‌توانست با تبلیغات، بیشتر دیده شود. با‌این‌حال ناامید نیستیم و اکران آنلاین هم یکی از گزینه‌های قطعی است که برای آن آماده خواهیم شد، اما امیدوارم با طراحی بهتر برای آشنایی مخاطب با فیلم، ابتدا به تعداد مخاطبان در سینماها اضافه کنیم».

پربیننده ترین کدام مشاغل از امروز اجازه فعالیت ندارد؟ تمایل آموزش و پرورش به برگزاری حضوری امتحانات حقوق کدام معلمان افزایش نمی‌یابد؟ آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۱/۲۰) افزایش ۳۰ درصدی قیمت سیگار

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سینما برجام اکران آنلاین اکران نوروزی سالن سینما فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۵۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه/ در پی تسهیل صادرات مرغ به عراق هستیم

ایسنا/کرمانشاه معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از رشد ۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه در سال گذشته خبر داد.

 سیروس نوروزی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به رشد قابل توجه جوجه‌ریزی در واحدهای تولید مرغ استان کرمانشاه در سال گذشته، گفت: میزان جوجه‌ریزی در واحدهای تولید مرغ استان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن رشد ۳۲.۳ درصدی داشته و استان کرمانشاه رتبه پنجم کشور را از حیث افزایش جوجه‌ریزی در سالن‌های تولید مرغ در کشور در سال ۱۴۰۲ به خود اختصاص داد.

نوروزی افزود: در حالی که سال ۱۴۰۱ در مجموع حدود ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در سالن‌های تولید مرغ استان صورت گرفته بود، این آمار در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۳۲ میلیون و ۵۶۰ هزار قطعه رسید.

 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به افزایش ۵۲ درصدی جوجه‌ریزی صورت گرفته در سالن‌های تولید مرغ استان در فروردین امسال در مقایسه با فروردین سال گذشته داشت و گفت: فروردین امسال شاهد جوجه‌ریزی ۱.۴ میلیون قطعه‌ای در واحدهای پرورش مرغ گوشتی استان هستیم.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی برای تسهیل صادرات مرغ از استان کرمانشاه به کشور عراق و به طور خاص به اقلیم کردستان عراق، گفت: توجه به صادرات مرغ زمینه ساز توسعه و رونق صنعت مرغداری در استان کرمانشاه خواهد شد. کرمانشاه به دلیل هم‌مرز بودن با کشور عراق و نیز فاصله مسافتی کم با اقلیم کردستان عراق ظرفیت های خیلی خوبی برای صادرات مرغ دارد که تاکنون مغفول مانده است.

نوروزی با بیان اینکه هیچ مشکلی برای صادرات مرغ با استانداردهای لازم به کشور عراق نداریم، افزود: سردخانه‌های مخصوص کشتار صادرات محور در استان وجود دارد و امکان صادرات مرغ منجمد را هم به کشور عراق داریم.

وی افزود: گرچه اولویت ما، تامین مرغ مورد نیاز مردم استان و استان‌های داخلی است، اما محدودیتی هم برای صادرات مرغ به کشور عراق نداریم.

وی یادآور شد: هم‌اکنون امکان صادرات مرغ از مرزهای استان کرمانشاه به کشور عراق وجود دارد و سال گذشته نیز مواردی از صادرات مرغ دیگر استان ها از طریق مرزهای استان کرمانشاه را به کشور عراق داشتیم، اما تاکنون هیچ صادراتی از تولیدات استان به کشور عراق نداشته ایم.

نوروزی در ادامه با بیان اینکه به دنبال توسعه واحدهای پرورش مرغ گوشتی در استان هستیم، گفت: بدون هیچ محدودیتی هرگونه طرح توسعه و احداث واحدهای پرورش مرغ گوشتی در استان پذیرفته می شود و ضمن تسهیلگری در صدور مجوز برای متقاضیان، تسهیلات بانکی با شرایط ویژه نیز در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

نوروزی اشاره ای هم به تولیدات مرغ استان کرمانشاه داشت و گفت: روزانه به طور متوسط ۲۵۰ تن مرغ در استان کرمانشاه تولید می شود، در حالی که نیاز روزانه استان به مرغ بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ تن  است و به طور متوسط روزانه حدود ۷۰ تن مازاد تولید مرغ در استان داریم.

 نوروزی گفت: استان کرمانشاه ۵۵۵ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه‌ریزی حدود ۱۰ میلیون قطعه با تولید سالانه ۷۰ هزار تن گوشت مرغ دارد.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۳
  • وکیل آنلاین بزرگترین مجموعه آنلاین حقوقی کشور
  • ورود شخصیت‌های خارجی به محصولات خواب کودکان
  • رشد ۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه
  • بیش از ۱۶ هزار همدانی در تعطیلات نوروز به سینما رفتند
  • تحقق شعار سال با آغاز به کار اولین مجتمع خورشیدی حمایتی متمرکز کشور در استان اصفهان
  • به سینمای تازه‌ای نیاز داریم / باید امنیت پلتفرم ها بیشتر شود
  • رشد۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه/ در پی تسهیل صادرات مرغ به عراق هستیم
  • استفاده از فضای آنلاین برای معرفی جاذبه‌های خراسان جنوبی
  • پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور