Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدجواد مرادیان در نشستی با حضور معاون عملیات و جانشین قرارگاه پدافند زیستی سپاه فجر استان، گفت: توانمندی موجود در سپاه از جمله لجستیک، بالگرد و نیروی انسانی ظرفیت‌های بسیار خوبی است که با مدیریت اصولی و استاندارد این منابع در مواقع حوادث و بحران‌ها می‌تواند کمک شایانی در مدیریت بحران کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این تفاهم نامه را نقطه قوتی در افزایش هماهنگی بین نیروهای متخصص اورژانس و امدادگران سپاه در حوادث و بحران‌ها دانست و افزود: این هماهنگی با برگزاری تمرین‌های مختلف می‌تواند ایجاد شود.

معاون عملیات و جانشین قرارگاه پدافند زیستی سپاه فجر فارس نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های نیروهای خدوم اورژانس در دوران سخت مبارزه با ویروس کرونا، گفت: ما همواره شاهد ایثار و از خودگذشتگی کادر درمان در این دوران سخت بوده‌ایم و مجموعه سپاه فجر نیز برای کمک به کادر درمان همواره در صحنه حضور داشته است.

سرهنگ رجبی افزود: رسالت سپاه خدمت به مردم در عرصه‌های مختلف است و این تفاهم نامه می‌تواند نقش موثری در دستیابی سپاه به این هدف در حوادث و بحران‌ها را داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اورژانس فارس سپاه فجر آموزش و امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۵۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این که امسال در مورد شدت آسیب‌های وارده به مصدومین ترافیکی، یک کار پژوهشی انجام دادیم، گفت: آمار فوتی‌های ما در تصادفات بسیار شدید، نصف کشورهای دنیاست. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سعید کریمی؛ معاون درمان وزارت بهداشت در همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی که با حضور وزیر بهداشت، معاونین و مدیران وزارت بهداشت و جمعی از تلاشگران سازمان اورژانس و حوزه‌های بهداشت و درمان در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: در ایام نوروز پنج میلیون مراجعه کننده به مراکز درمانی داشتیم که از این تعداد، یک میلیون نفر بستری و برای 180 هزار نفر نیز عمل جراحی انجام شد.

فعالیت 23 هزار پزشک متخصص در ایام نوروز

وی با بیان اینکه در ایام نوروز کادر درمان تعطیلی ندارند، افزود: 1060 بیمارستان، 160 هزار تخت بیمارستانی و 23 هزار پزشک متخصص در ایام نوروز آماده خدمت رسانی بودند.

ثبت 51 هزار و 580 مصدومیت در ایام نوروز

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به خدمت رسانی به مصدومین حوادث ترافیکی، تصریح کرد: در این ایام، 51 هزار و 580 مصدومیت در سامانه ثبت شده که از این تعداد 6470 مصدوم در محل حادثه مداوا شده و 45 هزار و 110 مصدوم به بیمارستان‌ها منتقل شدند.

وی با اشاره به آمار فوتی‌های حوادث ترافیکی، خاطرنشان کرد: شدت آسیب در حوادث ترافیکی باید کاهش پیدا کند که این موضوع هم با رعایت نکات ایمنی حین رانندگی و سفر امکان پذیر خواهد بود. زیرا هرچه شدت آسیب کمتر باشد، نجات جان مصدوم با موفقیت بیشتری همراه خواهد بود.

54 فوتی در تصادفات هفته آخر فروردین/ 11 فوتی بر اثر غرق‌شدگی

کریمی افزود: امسال در مورد شدت آسیب‌های وارده به مصدومین ترافیکی، یک کار پژوهشی انجام دادیم و آمارها را با کشورهای دنیا مقایسه کردیم و نتیجه گرفتیم که آمار فوتی‌های ما در موارد بسیار شدید، نصف کشورهای دنیاست که حاکی از خدمت رسانی به موقع و مطلوب به مصدومین حوادث ترافیکی است.

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان با تاکید بر اولویت پیشگیری بر درمان، اظهار کرد: باید در زمینه پیشگیری از وقوع حوادث ترافیکی بیشتر کار کنیم تا شاهد مرگ هموطنان‌مان در حوادث ترافیکی نباشیم و این موضوع، بر لزوم افزایش کیفیت در تولید خودرو، استانداردسازی جاده ها و فرهنگسازی در زمینه رعایت قوانین و نکات ایمنی توسط شهروندان، تاکید و تمرکز دار

کاهش 10 درصدی مصدومان ترافیکی در نوروز 1403

جعفر میعادفر؛ رئیس سازمان اورژانس کشور نیز در ادامه این همایش گفت: در طرح سلامت نوروزی 3345 پایگاه اورژانس در سراسر کشور فعالیت داشت.

رئیس سازمان اورژانس کشور از کاهش 10 درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز 1403 خبر داد و گفت: در این ایام 50 هزار و 800 ماموریت ترافیکی انجام شد و بیش از 43 هزار مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.

غرق‌شدگی 64 نفر در فروردین/ بیشترین فوتی‌ در فارس و اصفهان

وی از فعالیت دو پایگاه بال ثابت و پایگاه دریایی در ایام نوروز خبر داد و گفت: در این ایام حدوداً یک میلیون تماس از سوی مردم دریافت و 296 هزار ماموریت انجام شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: همچنین اورژانس هوایی نیز 193 سوت پرواز داشت که نسبت به سال گذشته افرایش چشمگیری دارد.

وی گفت: در طرح سلامت نوروزی 26 هزار نیروی انسانی در حوزه اورژانس و فوریت‌های پزشکی خدمت کردند و از خود کارنامه درخشان و درخور تقدیری برجای گذاشتند.

1.7 میلیون بازدید بهداشتی در طرح سلامت نوروزی

در ادامه حسین فرشیدی؛ معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان این که حوزه بهداشت و پیشگیری با مشارکت مردمی و فرهنگسازی ارتقا خواهد یافت؛ اظهار کرد: پیشگیری از بروز حادثه و بیماری، شرط اول سلامتی است، بنابراین با توجه به تنوع فرهنگی در کشورمان، سعی داریم خدمات حوزه بهداشت و فرهنگسازی و افزایش سواد سلامت را پررنگ تر از گذشته، تداوم و ارتقا بخشیم.

فرشیدی با بیان اینکه در طرح سلامت نوروزی 1403 بیش از یک میلیون و 700 بازدید بهداشتی صورت گرفته است، افزود: در این بازدیدها بیش از یک میلیون و 500 هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد توسط کارشناسان بهداشت کشف و معدوم شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: در حوزه بیماری‌های واگیر، یک میلیون مورد علائم سندرومیک بررسی و غربالگری شد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز اقدامات روتین حوزه بهداشت از جمله واکسیناسیون‌ها نیز انجام و هیچ خدمتی تعطیل نشد، عنوان کرد: در این ایام بازدیدهای بهداشتی 70 درصد افزایش یافت و تیم‌های بهداشتی در سراسر کشور و در پایگاه‌های مرزی، در خدمت رسانی به مردم، از هیچ تلاشی فروگذار نکرده بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • راه‌حل‌های یک پژوهشگر علوم اجتماعی برای افزایش جمعیت
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای اصفهان صادر شد/انیروهای امدادی در حالت آماده باش
  • آماده‌باش مدیریت بحران اصفهان در پی صدور هشدار هواشناسی
  • آماده باش تیم‌های امدادی اصفهان تا روز چهارشنبه
  • فعالیت خدماتی، زیرساختی و امدادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • هلال احمر ایران رئیس کارگروه سلامت بریکس می‌شود
  • ارائه آموزش‌های امدادی به ۲۵ هزار البرزی
  • مهم‌ترین حوادث کشور در هفته گذشته چه بود؟