Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین بطحائی گفت: نماز جماعت و برنامه‌های مختلف در مسجد نیمه‌ساز حضرت سیدالشهدا (ع) به صورت مستمر برگزار می‌شود که امیدواریم با رفع موانع اداری، با تکمیل پروژه، هر چه زودتر شاهد اتمام ساخت این خانه خدا باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین «سید حسین بطحائی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه کار ساخت مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) (واقع در تهران، بزرگراه شهید آیت الله محلاتی، نبرد جنوبی، پشت فروشگاه شهروند) از سال 1387 شروع شد، اظهار کرد: به همت خیران روند ساخت این مسجد به خوبی شروع شد ولی مدتی است به دلیل عدم پرداخت عوارض شهرداری، این دستگاه مانع از تداوم ساخت مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جماعت مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) افزود: شهرداری منطقه عوارض و سایر درآمدهای خود را مطالبه کرده است که وقتی حاضر شدیم پرداخت کنیم، به ما اعلام کردند که این مبالغ باید به روز پرداخت شوند که طبیعتا بیشتر از میزان اولیه است که واقعا هیئت امنا و بانیان ساخت این مسجد توانایی پرداخت این مبلغ را ندارند.

 

وی گفت: ما درک می کنیم که شهرداری باید درآمدهای خود را داشته باشد ولی انتظار می رود در نظام جمهوری اسلامی، دستگاه ها روند ساخت مساجد را تسریع و تسهیل کنند نه اینکه به این شکل، مانع تراشی کنند. جمعی از خیران متدین در منطقه ای از تهران که مسجد نداشته است کار ساخت مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) را آغاز کردند که طبیعتا باید از این کار حمایت های مادی و معنوی صورت گیرد در حالی که شاهد برخی از مانع تراشی ها هستیم.

 

«حسین خوش بین» نیز با بیان اینکه نماز جماعت و برنامه های مختلف در مسجد نیمه ساز حضرت سیدالشهدا (ع) به صورت مستمر برگزار می شود، اظهار کرد: ان‌شاءالله با مساعدت شهرداری و همراهی بیشتر خیران، این مسجد هر چه زودتر تکمیل می شود و می توانیم برنامه های مان را به صورت گسترده تر و متنوع تر برگزار کنیم.

 

این عضو هیئت امنای مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) افزود: شهرداری منطقه نبرد جنوبی طبیعتا در روند ساخت این مسجد، غرض ورزی ندارد و مطالبات خود را تقاضا دارد ولی توقع داریم با عدم افزایش مطالبات خود به ما در تسریع ساخت این خانه خدا کمک کند.

 

بنا بر این گزارش، علاقمندان برای اطلاع از راه های کمک به اتمام ساخت مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) می توانند با شماره 09122102676 تماس بگیرند.

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد حضرت سیدالشهدا ع مسجدسازی فعالیت های مسجدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۵۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ساخت مسجد در پارک قیطریه تایید شد

دبیر شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهر تهران گفت: در فرایند احداث مسجد در بخشی از پارک قیطریه، هیچ درختی قطع و یا جابجا نخواهد شد.

مجید غفوری روزبهانی در خصوص احداث مسجد در قسمتی از پارک قیطریه، گفت: محله قیطریه یکی از محلاتی است که از نظر سرانه امکان مذهبی از جمله مسجد با کمبود مواجه بوده و درخواست‌های مکتوب متعددی از سوی اهالی متدین این محله برای احداث مسجد به ما ارسال شده است.

او ادامه داد: از آنجایی که بالاترین مرجع تصویب کننده احداث مساجد در شهر تهران، شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد است که ریاست آن را شهردار تهران بر عهده دارد، چندی پیش یکی از خیرین که خود از اهالی قیطریه است، به ما مراجعه کرد و خواستار تخصیص زمین برای احداث مسجد در این محله شد. این موضوع در شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد مطرح و پس از انجام بررسی‌های کارشناسانه، زمینی با موقعیت مناسب در ضلع شمال شرقی پارک قیطریه برای احداث مسجد تخصیص داده شد.

دستیار شهردار تهران تأکید کرد: این زمین، محل بسیار مناسبی برای ساخت مسجد است، چراکه این مکان با سایر اماکن مذهبی و مساجد حداقل یک کیلومتر فاصله زمینی دارد و هم مردم حاضر در پارک و هم اهالی محله می‌توانند از خدمات مذهبی و فرهنگی آن بهره مند شوند؛ بنابراین، این مسجد کارکردی نه صرفا محلی بلکه منطقه‌ای خواهد داشت.

غفوری با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ درختی به هیچ عنوان در پارک قیطریه قطع یا جابجا نشده است، گفت: مساحت این پارک 122 هزار متر مربع است و حدود 800 مترمربع آن به ساخت مسجد اختصاص داده شده، یعنی سطح اشغال مسجد، کمتر از یکصدم پارک خواهد بود. در طرح اولیه مسجد مذکور، پیش بینی جابجایی حدود 4 درخت در نظر گرفته شده بود که با دستور زاکانی، قرار شد این طرح مجددا مورد بازنگری قرار گیرد و در طرح جدید هیچ درختی جابجا نخواهد شد.

دبیر شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهر تهران با بیان اینکه هیچگونه فضای تجاری برای این مسجد طراحی نشده است، گفت: به شهروندان محله قیطریه مژده می دهیم که طراحی این مسجد به یکی از بهترین مهندسین معمار واگذار شده است تا به عنوان مسجدی فاخر و باشکوه، به زیبایی پارک قیطریه و محله بیفزاید و به عنوان نگینی نه تنها در محله قیطریه که در کل منطقه بدرخشد.

منبع: مهر

tags # شهرداری تهران سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • انتقاد از ساخت مسجد در پارک قیطریه: تخریب شعائر اسلامی است
  • برگزاری نشست هم‌ اندیشی دستگاه‌ های فرهنگی به مناسبت گرامیداشت دهه پایانی ماه مبارک رمضان
  • انتقاد ناصر امانی به شهرداری تهران/ ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی و بدبینی می‌شود
  • برخورد دستگاه قضا با ساخت و ساز غیرمجاز
  • خروج رکود بازار مسکن تنها با اتکا به توان مردم در ساخت‌وساز امکان‌پذیر است
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با ساخت و سازهای غیرمجاز 
  • هدف‌گذاری برای تسهیل پرداخت تسهیلات خرد توسط بانک‌ها
  • وزارت راه و شهرداری‌ها به ساخت مساجد توجه کنند
  • طرح ساخت مسجد در پارک قیطریه تایید شد
  • قم کجا بریم؟