Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اورنگ ایلامی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر ممنوعیت پذیرش بیماران الکتیو و لغو عمل‌های زیبایی و غیرضروری، گفت: این بخشنامه شامل همه مراکز درمانی دولتی، خصوصی، غیردولتی و خیریه است و تمامی بیمارستان‌ها مکلفند برای حفظ ایمنی و تامین سلامت بیماران و همچنین آمادگی پذیرش بیماران مبتلا به کرونا، بیماران غیراورژانسی را بستری نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر اینکه موارد اورژانسی شامل بیمارانی است که درمان آن‌ها فوریت دارد و اگر رسیدگی نشود، جان بیمار به خطر می‌افتد، افزود: برخی اعمال جراحی را می‌توان برای چند هفته یا ماه به تعویق انداخت، زیرا اگر با توجه به شرایط اپیدمی در بیمارستان بستری یا جراحی شوند و همزمان به کرونا مبتلا شوند، عوارض بیماری کرونا در این افراد شدید‌تر خواهد بود.

مدیر نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به اینکه ممنوعیت بستری و لغو اعمال جراحی غیرضروری با هدف حفظ سلامت بیماران و اختصاص امکانات مراکز درمانی برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا تا عبور از موج چهارم کرونا اجرا می‌شود، اظهار داشت: کارشناسان نظارت معاونت درمان دانشگاه با هدف صیانت از سلامت بیماران، اجرای الزامی این طرح را در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دانشگاهی و غیردانشگاهی، مورد بازرسی قرار داده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، اقدامات قاطع قانونی انجام می‌شود.

قاسم ایزدی افزود: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه، موضوع را از طریق شماره تماس ۱۸۱۹ به کارشناسان مرکز پایش مراقبت‌های درمانی دانشگاه «MCMC» اطلاع دهند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ممنوعیت عمل های زیبایی علوم پزشکی شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۵۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش از ۱۱ هزار خدمت درمانی در بیمارستان قلب الزهرا (س) شیراز

حجت الله روستا رئیس بیمارستان قلب الزهرا (س) با بیان اینکه این مرکز درمانی در تعطیلات نوروزی نیز همانند دیگر ایام سال، خدمات تخصصی و فوق تخصصی به بیماران و مراجعان ارائه می‌دهد، اظهار کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد از بیست و هشتم اسفند سال ۱۴۰۲ تا ششم فروردین ۱۴۰۳، بیش از ۱۱ هزار خدمت درمانی در این مرکز، ارائه شده است.

او گفت: از مجموع ۱۱ هزار و ۲۰۶ خدمت ارائه شده به بیماران در این مرکز درمانی، ۷ هزار و ۳۱۶ خدمت مربوط به بیماران سرپایی و ۳ هزار و ۸۹۰ خدمت نیز مربوط به بیماران بستری بوده است.

او تعداد مراجعه کنندگان بخش اتفاقات بزرگسال در این بازه زمانی را یک هزار و ۵۳۲ بیمار و اتفاقات اطفال را نیز ۶۳۱ بیمار عنوان کرد و افزود: همچنین ۱۲۶ بیمار به دلیل نیاز به خدمات درمانی تکمیلی، بستری شدند.

رئیس بیمارستان قلب الزهرا (س) شیراز، تعداد عمل «جراحی قلب باز» انجام شده در این بیمارستان را در این بازه زمانی، ۶ مورد و تعداد آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی انجام شده را ۱۱۲ مورد اعلام کرد.

روستا افزود: بیمارستان قلب الزهرا (س)، یک بیمارستان عمومی، تخصصی و فوق تخصصی اســت که به صورت میانگین ماهانه حدود ۸۰ هزار خدمت به بیماران سرپایی و ۳۰ هزار خدمت به بیماران بستری ارائه می‌دهد.

او تصریح کرد: بیمارستان قلب الزهرا (س) هم اکنون دارای ۲۳۸ تخت، ۱۰ بخش بستری و ۱۳ واحد پاراکلینیک بوده و ۶۱ پزشک متخصص و فوق تخصص درمانی و هیات علمی، ۴۳ پزشک عمومی و دیگر اعضای کادر درمان و اداری، در این بیمارستان به ارائه خدمت می‌پردازند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • انجام ۳۳۰ عمل جراحی در بیمارستان‌های استان فارس در هشتمین روز نوروز
  • مراجعه ۵۵۵ بیمار حادثه ترومایی به مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان استان فارس
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • مراجعه بیش از ۱۱۰ هزار نفر به مراکز درمانی فارس
  • ارائه خدمات درمانی به بیش از ۹۳ هزار نفر در بیمارستان‌های فارس
  • خدمت رسانی به بیش از ۱۰ هزار بیمار در مراکز درمانی فارس
  • لزوم رعایت تعرفه‌های پزشکی کردستان در انجام اعمال جراحی
  • ارائه بیش از ۱۱ هزار خدمت درمانی در بیمارستان قلب الزهرا (س) شیراز
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • هشدار بازرسی به زیرمیزی گرفتن پزشکان در کردستان