Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام عزیز صابر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان برنامه‌های این ایام را در قالب فعالیت‌های حضوری و مجازی با نظارت ستاد اجرایی برنامه‌های قرآنی ماه رمضان تشریح کرد.

وی برگزاری مراسم جز خوانی قرآن را از مهم‌ترین برنامه‌های ماه رمضان عنوان کرد و گفت: مراسم جز خوانی، تفسیر و مفاهیم قرآن، خوشنویسی و کتابت قرآن، اجرای زنده برنامه قرائت قرآن و اذان توسط قاریان قرآن با حضور در صدا و سیما، اجرای برنامه قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان، مصاحبه با خانواده‌های قرآنی و جریان سازی فعالیت‌های دینی با همکاری فعالان قرآنی از برنامه‌های شاخص ماه مبارک رمضان در استان اردبیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل برگزاری مسابقه «تواصی» را مهم‌ترین راه برای ترویج مفاهیم قرآن در جامعه عنوان کرد و گفت: تواصی مبتنی بر مردم‌سالاری دینی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی است. تواصی قابلیت اجرا توسط آحاد جامعه را دارد و هیچ عضوی از جامعه مؤمنین نیست که نتواند این وظیفه ایمانی را ایفا کند. آنچه دربیان نورانی قرآن مورد تصریح و تأکید قرار گرفته این است که تنها راه جلوگیری از خسارت و تباهی انسان بعد از قانون‌مداری ایمان و عمل صالح تواصی به حق و صبر است که در بیان راهبردی رهبر معظم انقلاب در عید مبعث به زیبایی مورد اشاره قرار گرفت.

حجت‌الاسلام صابر گفت: تواصی اگر بخواهد به‌عنوان یک راهبرد عملیاتی و یک برنامه اساسی جامعه پردازی اسلامی مورد توجه قرار گیرد می‌بایست جامع دیده شود و کامل پیاده شود. شکل‌گیری صحیح جریان تواصی در سراسر اجزای جامعه و حاکمیت اسلامی یک اثر ملموس به نام روح جمعی را در پی خواهد داشت که کمترین نمود آن به توان رسیدن همت‌ها و تقویت اراده‌ها است که ما در برنامه‌های ماه رمضان این امر را مورد توجه قرار داده ایم به این ترتیب که هر روز طرح یک سوال قرآنی و اهدای جوایز به ۳ نفر جمعاً ۹۰ نفر در طول ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد.

دبیر ستاد اجرایی برنامه‌های قرآنی ماه رمضان استان، به برنامه‌های اجرایی در بستر فضای مجازی اشاره کرد و گفت: بنا به وضعیت به وجود آمده از انتشار ویروس کرونا و توجه بر حفظ سلامتی مردم و رعایت موازین بهداشتی، برخی از برنامه‌ها اعم از پویش ختم قرآن، جز خوانی، محافل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته کشوری، مسابقه فراز خوانی، تهیه پادکست با موضوعات قرآنی در قالب تلاوت آیات به همراه تصاویر مرتبط، و مسابقه قدر قرآنی با موضوع قرائت سوره قدر توسط نوجوانان و جوانان و انتخاب بهترین موارد و پخش از صدا و سیما در برنامه‌های سحری و افطاری، با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی در طول ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام صابر افزود: برپایی نمایشگاه دستاوردهای قرآن در محل مصلی اردبیل، اهدای قرآنی رایگان در بین مردم، اجرای طرح حمایتی کمک‌های مومنانه ویژه فعالان قرآنی نیازمند و جشنواره قرآنی خانواده از دیگر برنامه‌های ستاد اجرایی برنامه‌های ماه مبارک رمضان است که با کمک نهادهای فعال در سطح استان اجرا خواهد شد.

کد خبر 5186103

منبع: مهر

کلیدواژه: ماه رمضان ۹۹ اردبیل مرکز امور قرآنی ویروس کرونا شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت های کرونایی گرگان انتخابات 1400 ماه مبارك رمضان اردبیل وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا هفته هنر انقلاب اسلامی ماه مبارک رمضان برنامه های ماه ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۵۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن

بهرام مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در کردستان برگزار می‌شود.

وی افزود: این آزمون ۱۴ اردیبهشت ماه جاری در ۲ شهر سنندج و بانه برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: ۱۹۸ کردستانی برای شرکت در این آزمون تخصصی در سایت تلاوت سازمان دارالقرآن کریم ثبت نام کردند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: از مجموع شرکت کنندگان ۱۶۴ نفر در حوزه سنندج و ۳۴ نفر نیز در شهرستان بانه در این آزمون قرآنی شرکت خواهند داشت.

مرادی با اشاره به اینکه امسال تعداد بانوان شرکت کننده بیش از آقایان بوده است، افزود: ۱۱۶ نفر از شرکت کنندگان را خواهران و ۸۲ نفر را برادران تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: از نوجوانان ۹ ساله تا قاریان بالای ۷۰ سال در این آزمون تخصصی شرکت دارند.

وی با اشاره به اینکه در این آزمون افراد روشندل و معلول نیز شرکت دارند، اضافه کرد: حضور چنین افرادی در آزمون‌های قرآنی بیانگر عزم و اراده آنها در یادگیری کلام الهی است.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم به صورت کتبی برگزار می‌شود و شرکت کنندگان در صورت کسب نمره قبولی می‌توانند در مرحله شفاهی نیز شرکت کنند.

کد خبر 6086513

دیگر خبرها

  • قرآن همه چیز ماست
  • ابلاغ ۸۲۱میلیارد تومان منابع ازمحل فروش اوراق به پروژه های اردبیل
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • تقدیر از عوامل برنامه‌های قرآنی ماه رمضان
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند