Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@05:51:06 GMT

مراقب کلیکتان باشید

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۵۴۲۴

مراقب کلیکتان باشید

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا نسبت به سوءاستفاده یا حتی کلاهبرداری از شهروندان با استفاده از لینک‌های مخرب هشدار داد.

سرهنگ علی‌محمد رجبی در گفت‌وگو با ایسنا، دراین باره گفت: یکی از مواردی که افراد سودجو با استفاده از آن به دنبال سوءاستفاده یا حتی کلاهبرداری از کاربران هستند، نرم افزار و لینک‌های مخرب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افراد سودجو در مناسبت‌ها و به بهانه‌های مختلف اقدام به ارسال انبوه یا اشتراک گذاری لینک‌های مخرب در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی کرده و هربار تحت عناوینی نظیر عیدی، پرداخت یارانه، ثبت نام خودرو و دیگر موضوعات روز جذاب، سعی در تشویق کاربران برای کلیک به روی لینک دارند.

وی با بیان اینکه این لینک ها گاهی به شکل مستقیم و گاهی در پوشش عکس و ... مخاطب را به صفحات جعلی یا کدهای دستور مخرب هدایت می‌کند، گفت: با کلیک بر روی این لینک‌ها کلاهبرداران سایبری به اطلاعات شخصی کاربران دسترسی پیدا کرده یا آنان را وارد صفحات مختلف کرده و در نهایت اقدام به سوءاستفاده از اطلاعات، اخاذی و حتی کلاهبرداری از آنان می‌کنند.

به گفته رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا، مجرمان سودجو گاهی با ارسال نرم افزارها نیز دست به اقدامی مشابه می‌زنند از این رو لازم است که کاربران فضای مجازی و اینترنت از بازکردن لینک‌های ناشناس یا حتی نصب نرم افزار از منابع غیرمعتبر خودداری کنند تا در دام چنین سودجویانی نیفتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هشدارهای پلیسی پلیس فتا فتا كلاهبرداري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۵۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی ورود به نرم‌افزار کالابرگ

سرهنگ عمار قهاری با اشاره به مراجعه چندین شهروند کرمانی و تشکیل پرونده با موضوع سرقت از حساب و کلاهبرداری، گفت: نقطه اشتراک اکثر این پرونده‌ها، سرقت اطلاعات حساب و برداشت غیرمجاز وجه پس از دریافت پیامک کالابرگ عیدانه بوده است. 


وی افزود: مجرمین سایبری با ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی و یا ارسال پیامک و قراردادن لینک‌های آلوده به بدافزار و در نهایت ورود یا نصب نرم‌افزار کالابرگ، افراد را به درگاه‌های جعلی هدایت کرده و در ازای دریافت مبالغ اندک برای فعال‌سازی نرم‌افزار، اطلاعات حساب را سرقت کرده و اقدام به خالی‌کردن حساب می‌کنند. 


جانشین پلیس فتا در این خصوص به کاربران توصیه کرد: به‌هیچ‌عنوان نرم‌افزار‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی برایشان ارسال می‌شود یا در گروه‌ها و کانال‌ها قرار داده شده را نصب نکنند و نرم‌افزار‌ها را از منابع معتبر و تأیید شده دانلود کنند و همچنین از ورود به لینک‌های ارسال شده توسط افراد ناشناس و همچنین دوستان و آشنایان خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی ورود به نرم‌افزار کالابرگ
  • مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید
  • معابر پایتخت لغزنده است،مراقب باشید/ معابر تهران پر تردد
  • ۱۰ مورد از رایج‌ ترین کلاهبرداری‌ های اینستاگرامی
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی باشید
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی و آموزشی باشید
  • داوطلبان کنکور مراقب کلاهبرداران باشند
  • فریب افراد سودجو و فرصت‌طلب را نخورید
  • مستاجران مراقب کلاهبرداری در سامانه املاک باشند
  • معرفی کاربران برتر طرفداری در فروردین 1403