Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست مدیریت امور اراضی گیلان گفت: رشت و صومعه‌سرا در صدر جدول اخطار گیرندگان تغییرکاربری اراضی کشاورزی استان قرار دارند.

فرهاد فتاحی در گفت و گو با ایسنا گفت: همچنان در جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی گیلان نظارت‌ها ادامه دارد و با توجه شعار امسال با عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها و اهمیت زمین در تولید غذا، امنیت غذایی و خودکفایی کشور برنامه های حفاظت از اراضی کشاورزی به ویژه شالیزارهای گیلان در اولویت جهاد کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: برنج از محصولات استراتژیک و امینت غذای کشور است و به همین دلیل حفاظت از شالیزارها در کنار دیگر اراضی کشاورزی و باغی از اولویت‌های کاری امسال ما محسوب می‌شود.

فتاحی خاطرنشان کرد: ۱۷ اکیپ حفاظتی برای جلوگیری از هرگونه تغییرکاربری در حال گشت‌زنی هستند و به استناد به ماده سه قانون حفظ کاربری مالکان یا متصرفانی که به صورت غیرمجاز نسبت به تغییر کاربری اراضی کشاورزی اقدام کنند، برای بار اول علاوه بر قلع بنا یک تا سه برابر ارزش زمین جریمه نقدی و در صورت تکرار علاوه بر قلع بنا به حداکثر جزای نقدی و یک تا شش ماه حبس محکوم می‌شوند.

وی تصریح کرد: برخی از متخلفین تصور می‌کنند که در ایام تعطیلات رسمی کشور ادارات بر تخلفشان رسیدگی نمی‌کنند، این در حالیست که با گشت‌های حفظ کاربری اراضی کشاورزی ویژه نوروز ۱۰۵ اخطار در این استان صادر و اقدامات غیر مجاز متوقف شده است.

سرپرست مدیریت امور اراضی گیلان گفت: ادارات حقوقی جهاد کشاورزی شهرستان‌ها پس از بررسی مستندات، موقعیت عرصه و نیز با احراز تخلف و قرارگیری عرصه در قلمرو و قانون حفظ کاربری نسبت به اجرای مواد انضباطی قانونی اقدام می‌کنند.

وی افزود: سامانه ۱۳۱ ارتباط مردمی حفاظت از اراضی کشاورزی آماده دریافت گزارش های مردمی در زمینه هایی چون تغییر کاربری اراضی زراعی، باغ ها، تفکیک و خرد کردن زمین های کشاورزی، تصرفات غیرقانونی و زمین خواری و استفاده غیرمجاز از اراضی است.

فتاحی با باین اینکه تغییرکاربری همه شهرستان‌های استان را تهدید می‌کند، گفت: شهرستان‌های رشت، صومعه‌سرا و فومن بیش از دیگر شهرستان‌ها مورد تهدید تغییرکاربری‌ها قرار دارند.

برچسب ها: رشت ، صومعه سرا ، تغییر کاربری لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000NvO

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: رشت صومعه سرا تغییر کاربری کاربری اراضی کشاورزی تغییر کاربری شهرستان ها صومعه سرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۵۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

سرهنگ مسلم مویدی گفت: بر اساس تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به تعداد ۴ مورد به مساحت ۶ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی و تعداد ۷مورد حکم ماده ۳ به مساحت ۶ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی با حضور پرسنل یگان حفاظت امور اراضی، مدیر جهاد کشاورزی، نماینده دادستان، نیروی انتظامی و سایر عوامل مرتبط در شهرستان دورود به حالت اولیه بازگشت.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان لرستان تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی در مورد قوانین مربوط به تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها برای افزایش سطح آگاهی عمومی مردم از مهمترین اقدامات و اولویت‌های این یگان است.

سرهنگ مسلم مویدی در پایان ضمن تشکر از مدیریت جهادکشاورزی شهرستان دورود افزود: با توجه به اینکه طبق قانون تشخیص تغییر کاربری به عهده کمیسیون تبصره یک ماده یک هست مردم عزیز فریب افراد سودجو و فرصت‌طلب را نخورند و قبل از هرگونه معامله حتماً از مدیریت امور اراضی استان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها استعلامات لازم را به عمل آورند و در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی با سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ سازمان امور اراضی کشور تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد