Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:34:57 GMT

افت دما به ۸۰ درصد باغ‌های پسته شهربابک خسارت وارد کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۵۵۱۳

افت دما به ۸۰ درصد باغ‌های پسته شهربابک خسارت وارد کرد

غلامرضا منگلی روز یکشنبه در اعلام این خبر به رسانه ها افزود: کاهش شدید دمای منفی 6 درجه سانتیگراد در هشتم و نهم اسفند سال گذشته و ۱۶ و ۱۷ فروردین امسال موجب وارد آمدن خسارت به باغ ها و سایر محصولات کشاورزی شهربابک شد به طوری که در سطح چهار هزار و ۲۰۰ هکتار به باغ های گردو، بادام، و سایر محصولات و در سطح ۱۵ هزار هکتار به باغ های پسته این شهرستان خسارت ۸۰ درصدی وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: سرمازدگی در باغ های پسته شهربابک علاوه بر اینکه محصول پسته امسال را نابود کرده جوانه های زایشی سال آینده را نیز از بین برده است و خسارت غیرقابل جبرانی به باغداران این منطقه وارد کرده که با توجه به اینکه عمده سطح زیر کشت شهربابک پسته است موجب وارد آمدن فشار اقتصادی شدید به تولید کنندگان این محصول خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای رونق اقتصاد خانوار بخش کشاورزی در راستای ادامه تولید و جلوگیری از رکود بخش کشاورزی راه کارهایی مانند، تخصیص کمک بلاعوض، اعطای تسهیلات کم بهره و طولانی مدت، تجهیز باغات و مزارع به سیستم ضد سرما برای پیشگیری از وارد شدن خسارت در سال های آینده، افزایش سقف پرداخت خسارت توسط صندوق بیمه کشاورزی، ایجاد ایستگاه های هواشناسی و نصب سامانه هشدار هوشمند پیشنهاد می شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کرمان ایرنا باغستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کرمان ایرنا وزارت جهاد کشاورزی کرمان ایرنا باغستان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۵۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک گل شصت متری در سکوت مطلق!

به گزارش "ورزش سه"، در دیدار دو تیم دسته اولی مس شهربابک و خوشه طلایی در هفته بیست و هشتم، در ساوه گلی به ثمر رسید که تماشای چند باره آن برای علاقه مندان به فوتبال خالی از لطف نیست.

ویدئو: 330675

در حالیکه بازی با برتری دو گله به سود میزبان در حال انجام بود، مرتضی حسین زاده مدافع تیم مس شهربابک با تیز هوشی توپ را از زمین خودی مستقیما وارد دروازه حریف کرد تا یکی از به یاد ماندنی‌ترین گل‌های تاریخ رقابت‌های لیگ یک در شهربابک به ثبت برسد.

اما نکته جالب توجه، شادی نکردن حسین زاده بود! بازیکنی بی حاشیه که حتی بعد از به ثمر رساندن سوپر گل هم کسی صدایش را نشنید. این گل باعث پرگل‌تر شدن پیروزی مس شهر بابک شد و این تیم با سه گل خوشه طلایی را شکست داد.

دیگر خبرها

  • تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل
  • خسارت ۱۸۴ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به ۶۰ بنای تاریخی سیستان و بلوچستان
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی
  • ۷۰۰ میلیون مترکعب آب وارد سیستان و بلوچستان شد
  • خسارت ۸۲ میلیارد تومانی بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد
  • خسارت بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد
  • خسارت گسترده سیلاب به کشاورزیِ جنوب سیستان و بلوچستان
  • یک گل شصت متری در سکوت مطلق!