Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، کارخانه زرین سازه مهران یکی از کارخانه‌هایی است که بعد از ۲سال ورشکستگی (در سال‌های ۹۶ و ۹۷) به علت مشکلات متعدد، هم اکنون با ظرفیت تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه آجر و اشتغالزایی مستقیم برای ۸۰ نفر دوباره چرخ تولیدش به مدار حرکت بازگشته و توانسته با تکیه بر خود، تولید ملی و اشتغال پایدار را محقق کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رونق بخشیدن به کارخانه‌ها و احیاء دوباره آن‌ها با حمایت همه جانبه دستگاه‌های متولی می‌تواند گام مهمی در توسعه و پیشرفت متوازن استان ایلام و پشتیبانی از تولید را به وجود آورد؛ اما به راستی دلیل اصلی راکد ماندن و ورشکستگی کارخانه‌ها موانع هستند یا کوتاهی جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید؟

اگر بخواهیم شعار سال ۱۴۰۰ تحقق پیدا کند، باید شیوه اعتبار دادن بانک‌های خصوصی تحت کنترل ۱۰۰ درصدی دولت قرار گیرد تا این بانک‌ها نتوانند با رفتار‌های خود بر ضد تولید عمل کنند.

اشتغالزایی برای بیش از ۸۰ نفر

مهدی روشنی مدیر عامل کارخانه زرین سازه مهران گفت: این کارخانه در سال ۹۰ تاسیس شده و برای بیش از ۸۰ نفر نیز در تمامی فصول اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

او افزود: این کارخانه در حال حاضر به علت مرغوبیت خاک ماهانه بیش از یک میلیون و پانصد هزار قطعه آجر تولید می‌کند.

روشنی ادامه داد: خط دوم تولید با مساعدت سازمان صمت استان و مهران در حال تکمیل و راه اندازی است و اگر وام کم درصد به ما دهند، تولید و اشتغال را نیز گسترش می‌دهیم.

روشنی گفت: باتوجه به توانی که در خود می‌بینیم با کمک و مساعدت نهاد‌های ذی‌ربط می‌توانیم کارگاهی متناسب با این شرکت در قالب طرح توسعه نیز بزنیم؛ وظیفه مسئولان است که بر اساس شعار سال، ساز و کار مناسب ایجاد کنند.

کارخانه تا مرز ۶۰ کیلومتر فاصله دارد

اسد قاسمی فرماندار مهران نیز بیان کرد: این کارخانه تا مرز مهران حدود ۶۰ کیلومتر فاصله دارد و هم اکنون از خاک زرخیز این کارخانه ده‌ها جوان بومی مشغول کار هستند.

او افزود: این کارخانه در سال بیش از ۱۸ میلیون قطعه آجر با کیفیت تولید می‌کند و به استان‌های همجوار نیز صادر می کند.

فرماندار مهران با بیان اینکه تعداد معادن فعال شهرستان مهران در مجموع ۱۵ واحد است، خاطرنشان کرد: با احداث خط‌های دیگر این کارخانه، شاهد تولید و اشتغال پایدار در منطقه خواهیم بود.

صادرات به کشور عراق

فرزاد مرادی رئیس صنعت، معدن و تجارت مهران گفت: این واحد تولیدی صنعتی علاوه بر رفع نیاز انواع آجر‌های سفالی و... در داخل استان صادرات به کشور عراق نیز داشته است.

او افزود: این کارخانه از واحد‌های فعالی است که با وجود مشکلات متعدد از جمله هزینه گاز و برق، مشکلات کارگری و... باز چرخ تولیدش فعال است.

مرادی یادآور شد: تعداد کل واحد‌های تولیدی- صنعتی شهرستان مهران ۶۷ واحد تولیدی است که (۸۰/۵۹٪) آن‌ها فعال و تعدادکل واحد‌های غیر فعال ۵ واحد تولیدی بوده که (۷/۴۶٪) آن غیر فعال است.

نبود استراتژی توسعه تولید

روشنی یکی از کارگران کارخانه زرین سازه نیز بیان کرد: دولت و بانک‌ها در همه ابعاد به تولید کننده فشار می‌آورند؛ از جمله مهمترین موانع ریشه‌ای در مسیر تولید داخلی، نبود استراتژی توسعه تولید است؛ نبود استراتژی توسعه تولید بدین معناست که در فقدان آمایش سرزمینی، معلوم نیست چه کالا‌هایی باید در داخل کشور تولید شده و این کالا‌ها در چه مناطق و شرایطی تولید شوند.

رضایی یکی از شهروندان مهرانی نیز گفت: مشکلات تولیدکنندگان در استان ایلام مشکلات بانکی است که باید در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها به نفع تولید کنندگان برطرف شود.

حال باید گفت شعار امسال به نوعی تکمیل کننده شعار‌های سال‌های گذشته است، چون سال‌های قبل شعار‌ها بر محور تولید، وجدان کاری و مباحث اقتصادی بود، ولی شعار امسال تکمیل کننده است از این جهت که هم به پشتیبابی از بخش تولید و هم بر رفع موانع تولید تاکید شده است.

اگر بخواهیم به تولید توجه کنیم باید پشتیبانی‌های لازم را نه فقط در قالب دولت‌ها، بلکه در قالب ارکان حاکمیت کشور از بخش تولید داشته باشیم و همه مجموعه کشور برای پشتیبانی و حمایت از تولید به میدان بیایند.

اهمیت رفع موانع از پیش پای تولیدکنندگان در استان توسعه یافته ایلام حائز اهمیت است؛ برای آنکه پشتیبانی اتفاق بیفتد لازم است موانع تولید برطرف شود و این کار نیازمند داشتن قوانین منطبق با شرایط موجود، اصلاح و بازنگری آن خواهد بود، چون با قوانین ۴۰ سال قبل نمی‌توانیم شرایط اقتصادی امروز را هدایت و مدیریت کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات کالا اشتغال جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۵۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت کارخانه نوآوری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در زهک اجرا می‌شود

 حسن دهمرده در دیدار نوروزی با دهیاران و مدیران شهرستان زهک اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بسیار هوشمندانه راهبرد دولت در سال جدید را تبیین نمودند و اولویت اول دولت در سال جدید نیز مساله تولید خواهد بود و در این خصوص همه ظرفیت ها را بکار خواهیم گرفت.

وی افزود: سمینار فرصت های سرمایه گذاری در شهرستان زهک را با حضور سیستانیان مقیم تهران، مشهد، زاهدان به زودی برگزار خواهد شد و دهیاران نیز مکلف شدند در قالب طرح هر روستا یک واحد تولیدی متناسب با ظرفیت های روستای خودشان با نگاه به مشاغل کم آب، واحدهای تولیدی را راه اندازی کنند.

فرماندار زهک تصریح کرد: مشوق هایی از قبیل واگذاری زمین رایگان، تسهیلات ارزان قیمت و تکمیل زنجیره نیز از برنامه های دولت برای ایجاد جهش تولید در سالجاری خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اشتغال و کار آفرینی جوانان سملقانی در تولید فلنج 
  • صفر تا صد تولید سوسیس خون در یک کارخانه مشهور (فیلم)
  • کیا سید؛ از طراحی تا ساخت در کارخانه اسلواکی (فیلم)
  • ساخت کارخانه نوآوری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در زهک اجرا می‌شود
  • فرایند تولید و فرآوری کدو تنبل در مزارع آمریکایی (فیلم)
  • آماده شدن آیین نامه تولید بدون کارخانه
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه ای و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • فعالیت ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر
  • ابرکوه و سیادن ابهر مهمترین میلگردهای بورسی