Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@05:02:37 GMT

فولاد خورستان؛ کاری کارستان در خاک عربستان

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۵۶۶۹

فولاد خورستان؛ کاری کارستان در خاک عربستان

عصرایران؛ احسان محمدی- «از این بهتر نمی‌شد.» هیچ جمله‌ای برای توصیف پیروزی درخشان فولاد خوزستان مقابل العین عربستان کامل‌تر از این وجود ندارد. اهوازی‌ها در ریاض توانستند در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا با چهار گل صالح حردانی (۴۱)، لوسیانو پریرا (۴۷ و ۸۸) و آیاندا پاتوسی (۵۵) دست به کار بزرگی بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از بی‌نقص‌ترین نمایش‌های فوتبال ایران در خاک عربستان.

  رقابت درون زمین بین ما و تیم‌های عربستانی همیشه حسابش از سایر کشورهای حوزه خلیج فارس جداست. دو رقیب بزرگ و دو تیمی که مدعی سروری غرب آسیا هستند. این بُرد در حالی رقم خورد که برای اولین بار بعد از سه سال بود که یک تیم ایرانی در خاک عربستان به میدان می‌رفت.

  پیروزی با 4 گل در شرایطی رقم خورد که فولاد فصل گذشته در 30 بازی تنها 28 گل زد و امسال هم در 20 بازی تنها 17 گل زده دارد یعنی حتی از ذوب‌آهن که در رتبه چهاردهم لیگ خودمان ایستاده هم کمتر گل زده‌اند اما بازی منسجم، دفاع متمرکز، هوشمندی در انتقال توپ و استفاده از فرصت‌های به دست آمده باعث شد تا نمایش آن‌ها با عملکرد دو سال اخیرشان متمایز باشد. جواد نکونام اولین بازی آسیایی‌اش به عنوان سرمربی را باشکوه آغاز کرد و هرگز شبیه مربی نتیجه‌گرایی که با پیروزهای 1-0 خودش را در لیگ ایران بالا می‌کشد نبود.

در این میان نمی‌توان نقش موثر بازیکنان خارجی این تیم یعنی پاتوسی و پریرا را انکار کرد. در حالیکه امسال تیم‌های ایرانی از جذب بازیکن و سرمربی خارجی منع شدند، سعید آذری دو مهره کلیدی خود را حفظ کرد. پاتوسی که متهم به سهل‌انگاری در حفظ وزن خود می‌شد با یک گل و یک پاس گل نمایشی درخشان داشت و لوسیانو پریرا نشان داد چرا بهترین گلزن خارجی تاریخ لیگ ماست. او به معنی واقعی یک تمام‌کننده است. روی زمین و هوا همیشه می‌شود به شیمبا اعتماد کرد.

فولاد که زمانی بانک مطمئن فوتبال ایران بود و نسلی از بهترین‌ها را به تیم‌ملی معرفی کرد با صالح حردانی، زبیر نیک‌نفس و چند بازیکن جوان دیگر آقایی کرد. این یک پیروزی معمولی مقابل تیمی متوسط نبود. آن‌ها با بهره‌گیری از بازیکنان خارجی مانند کایو کانیدو و تسوکاسا شیوتانی خود را برای صعود آماده کرده بودند و امیدوار بودند با استفاده از شرایط میزبانی بتوانند نماینده ایران را حذف کنند اما کیفیت عالی زمین بیش از العین، به کمک فولاد آمد تا شاگردان جواد نکونام با این پیروزی به مرحله گروهی بروند و با تیم‌های السد قطر، النصر عربستان، الوحده اردن مبارزه کنند.

یک پیروزی برای رجزخوانی در یک تورنمنت کافی نیست و فولاد بازی‌های دشواری در پیش دارد اما در روزهایی که خبر خوب کم داریم، فولادی‌ها کام‌مان را شیرین کردند و مهدی طارمی، علی‌علیپور، رامین رضاییان و مهرداد محمدی برای تیم‌هایشان گل زدند. تا باد چنین بادا.

بیشتر بخوانید: خبری که کسی در موردش حرفی نمی‌زند لینک کوتاه: asriran.com/003GaP

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۵۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژست های خاص ملی پوشان فوتسال پس از صعود مقتدرانه

 تیم ملی فوتسال ایران موفق شد با رقم زدن سومین پیروزی متوالی مقتدرانه به مرحله بعدی مسابقات جام ملت‌های آسیا راه پیدا کند.

به گزارش "ورزش‌سه"، شاگردان وحید شمسایی در دیدار اول با نتیجه 3 بر یک مقابل افغانستان به پیروزی دست پیدا کردند و در بازی دوم موفق شدند بحرین را با شکست 5 بر 3 بدرقه کنند. 

این دو پیروزی اما در شرایطی به دست آمد که انتقادهایی نسبت به عمکلرد تیم ملی در فاز دفاعی وجود داشت، اما در سومین بازی شاگردان شمسایی هم در فاز دفاعی و هم در فاز هجومی بی نقص کار کردند و با 4 گل کویت که برای صعود می‌جنگید را در هم کوبیدند.

این پیروزی در شرایطی که ژاپن به عنوان جدی‌ترین رقیب ایران در کسب قهرمانی از دور مسابقات کنار رفته، نشان از قدرت تیم شمسایی دارد که حالا گام در مرحله حذفی گذاشته و روز چهارشنبه باید به مصاف قرقیزستان برود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وحید شمسایی: اجازه بازی کردن ندارم / بیماری قلبی بیخ گوش همه ورزشکاران است شمسایی: رکوردهایم را کسی نمی شکند

دیگر خبرها

  • بعد از سوپرکاپ در عربستان؛ مسابقات لالیگا در آمریکا!
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • برای ما قرقیزستان با برزیل فرقی ندارد/ فقط به قهرمانی فکر می‌کنیم
  • سرمربی تیم فوتسال قرقیزستان: مقابل ایران بدون استرس بازی می‌کنیم
  • سرمربی قرقیزستان: قبل از بازی با ایران هم فراتر از انتظار بودیم
  • وحید شمسایی و تیمش باج نمی‌دهند
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۳ اردیبهشت
  • ژست های خاص ملی پوشان فوتسال پس از صعود مقتدرانه
  • پیروزی تیم‌ ملی والیبال دانش‌آموزی ایران مقابل آلمان
  • ایران کاری کرده کارستان؛ هیچ کشوری امکان حمله به یک قدرت اتمی تحت حمایت چند قدرت اتمی را نداشته است (فیلم)