Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@08:36:18 GMT

پرورش شتر مرغ در دلیجان و نیاز به مانع زدایی

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۵۷۰۲

پرورش شتر مرغ در دلیجان و نیاز به مانع زدایی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  پرورش شترمرغ یکی از عرصه‌های سودآور و مؤثر در تولید و اشتغال و در عین‌حال کم هزینه‌ترین بخش‌های دام‌پروری است، اما این بخش نیاز به مانع زدایی در زمینه کمبود وگرانی نهاده‌های دامی و نداشتن مجوز صنعتی پرورش دارد.

رونق در مزرعه اولین پرورش شتر مرغ در دلیجان

هادی خراسانی اولین پرورش دهنده شترمرغ در شهرستان دلیجان و از فعالان حوزه اقتصاد مقاومتی از جوانان دلیجانی است که با همت و همکاری برادر زاده هایش توانسته با باور اقتصاد مقاومتی و ورود در این عرصه ضمن گشایش رزق و روزی خود و خانواده برای ۲۰ نفر دیگر فرصت شغلی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خراسانی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: درحال حاضر ۷۰ شترمرغ مولد در فارم تولیدی خود دارد که سالانه هزارو ۵۰۰ جوجه شتر مرغ از آن‌ها تکثیر می‌شود.

او با اشاره به اینکه پرورش شترمرغ یکی از سودآورترین و در عین‌حال کم هزینه‌ترین بخش‌های دام‌پروری است، اضافه کرد: شترمرغ به علوفه وغذای کمی نیاز دارد و در مقابل بیماری‌ها و همچنین اختلاف دما بسیار مقاوم است و تمام اعضا و جوارح این حیوان هم قابل استفاده است از این‌رو سودآوری بسیاری دارد.

پرورش دهنده شترمرغ دلیجانی با اشاره به درآمدزا بودن شترمرغ تصریح کرد: در پرورش شترمرغ حدود ۴۵ درصد از درآمد حاصله، سود آن محسوب می‌شود که این رقم مناسب افرادی است که تمایل به سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی در این زمینه دارند.

موانع اولین پرورش شتر مرغ در دلیجان

این کارآفرین کمبود وگرانی نهاده‌های دامی و نداشتن مجوز صنعتی پرورش شترمرغ از مشکلات خود مطرح و بیان کرد: چندین بار برای دریافت مجوز پرورش شترمرغ صنعتی به دستگاه‌های مربوطه مراجعه کرده، ولی با استناد به مقررات دست وپا گیر مجوز پرورش صنعتی شترمرغ صادر نمی‌شود.

خراسانی افزود: بدلیل نداشتن مجوز صنعتی مجبور به فروش جوجه‌های شتر مرغ در سنین پایین و با بهره اقتصادی کم است.

او از مسئولان خواست درسالی که به شعار ((تولید، پشتیبانی‌ها ومانع زدایی‌ها))مزین شده است با اصلاح مقررات دست وپاگیر زمینه صدور مجوزبرای تولیدبیشتر رافراهم کنند.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرورش شترمرغ شهرستان دلیجان پرورش شترمرغ شتر مرغ پرورش شتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۵۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بخش دوم لایروبی رودخانه کارون

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر عامل شرکت خدمات لایروبی صبا سازمان آب و برق خوزستان گفت: با هدف رسوب زدایی و پاکسازی رودخانه کارون بخش دوم عملیات لایروبی رودخانه کارون در دستور کار قرار گرفت.

عادل سواری افزود: در اجرای این طرح   رودخانه کارون بزرگ اهواز حد فاصل پل غدیر تا پل سلمان فارسی لایروبی و رسوب زدایی شد.

وی ادامه داد: عملیات لایروبی رودخانه کارون توسط دستگاه لایروب کاترساکشن ۳۸۰۰ جهاد بهمنشیر ۲ انجام شد.

رودخانه کارون دارای ۹۵۰ کیلومتر می‌باشد که در مسیر خود از شهر اهواز عبور می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۱۷ طرحِ محرومیت زدایی در بم
  • اجرای بخش دوم لایروبی رودخانه کارون
  • مسابقات قرآنی دانش آموزان دلیجان
  • رقابت‌های منطقه‌ای قرآن، عترت و نماز مدارس دلیجان
  • راهنمای انتخاب ایزوگام در دلیجان: همه چیزی که باید بدانید
  • ۳۲۵۹ مجوز سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم صادر و تمدید شد
  • توسعه دام سبک صنعتی رومن در گلستان
  • جرایم قاچاق آب در خواف بازدارنده نیست
  • پایان مهلت هیئت مقررات زدایی به سازمان دامپزشکی(خبر اختصاصی*)
  • بهره‌برداری از ۵۴ طرح صنعتی و گردشگری در قشم