Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: همکاری‌های راهبردی‌مان با اوکراین را بیش از پیش تقویت خواهیم کرد و هدف اصلی ما این است که دریای سیاه همچنان یک دریای صلح، آرامش و همکاری باشد.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در نشست خبری مشترک با ولادیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود گفت: همکاری‌های راهبردیمان را بیش از پیش تقویت خواهیم کرد و هدف اصلی ما این است که دریای سیاه همچنان یک دریای صلح، آرامش و همکاری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در دیدار با زلنسکی موضع اصلی خود در به رسمیت نشناختن الحاق کریمه (به روسیه) را تکرار کردیم، افزود: بار دیگر اعلام کردیم که از «پلتفرم کریمه» اوکراین که با هدف گرد هم آوردن جامعه بین‌المللی در خصوص شبه جزیره کریمه ایجاد شده، حمایت می‌کنیم.

رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد: ارتقاء سطح زندگی برادران اهل کریمه‌ که مجبور به ترک وطن خود شده‌اند، مسئولیت تاریخی و بشردوستانه ماست.

اردوغان تصریح کرد: نسبت به پایان تنش نگران‌کننده، ادامه آتش‌بس و حل اختلافات از طریق گفت‌وگو بر مبنای توافق مینسک امیدواریم. بحران موجود باید از طریق دیپلماتیک و مسالمت‌آمیز مبتنی بر حفظ تمامیت ارضی اوکراین و حقوق بین‌الملل حل شود.

وی گفت: مأموریت ویژه نظارت بر اوکراین سازمان امنیت و همکاری اروپا به مسئولیتهای خود در راستای ایجاد ثبات و تداوم آتش بس در منطقه دونباس ادامه می‌دهد. تداوم بدون محدودیت فعالیتهای ماموریت ویژه نظارت بر اوکراین برای ما بسیار مهم است.

اردوغان همچنین با بیان اینکه صنعت دفاعی، بُعد مهم دیگری در روابطمان با اوکراین است، اظهار داشت: همکاری ما با اوکراین به هیچ عنوان به معنای تلاش علیه کشورهای ثالث نیست.

وی افزود: در سایه تجربیات سال گذشته و همچنین واکسیناسیون گسترده، امسال نیز در یک محیط امن میزبان دوستان اوکراینی خواهیم بود. معتقدم با امضای هرچه زودتر توافقنامه تجارت آزاد، به هدف حجم تجارت 10 میلیارد دلاری به‌سرعت دست خواهیم یافت.

اردوغان ادامه داد: اینکه حجم تجارت ما با اوکراین از اپیدمی در سطح محدود متاثر شده است، نشان می‌دهد که اقتصادهای دو کشور یکدیگر را تکمیل می‌کنند.

زلنسکی: کی‌یف و آنکارا در قبال تهدیدات امنیتی و پاسخ لازم به این تهدیدات دیدگاه یکسانی دارند

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین نیز در این نشست خبری در استانبول اعلام کرد: صنایع دفاعی نیروی پیشران شراکت راهبردی ما است.

وی به اهمیت آزادسازی تجارت میان ترکیه و اوکراین اشاره کرده و گفت: افزایش چشمگیر حجم تجارت دوجانبه با امضای توافق تجارت آزاد امکان‌پذیر خواهد بود.

رئیس‌جمهور اوکراین با بیان اینکه در دیدار با اردوغان اقدامات مشترک در برابر مشکلات در دریای سیاه را به‌طور دقیق بررسی کرده‌اند، اظهار داشت: کی‌یف و آنکارا در قبال تهدیدات امنیتی و پاسخ لازم به این تهدیدات دیدگاه یکسانی دارند.

زلنسکی گفت: برای حمایت ترکیه از برقراری مجدد حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین اهمیت زیادی قائل هستیم. از اینکه رئیس‌جمهور اردوغان گفت، این حمایت ادامه دارد و نگرش ترکیه در قبال این موضوع تغییر نخواهد یافت، خوشحال شدم.

وی همچنین تصریح کرد: با رئیس‌جمهور اردوغان همکاری‌ها در زمینه هواپیماسازی را نیز بررسی کردیم. هدف ما در این زمینه راه‌اندازی پروژه‌های ملموس، تشکیل شرکت‌های مشترک و تبادل تجربیات و فن آوری‌ها است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اوکراین ترکیه اردوغان روسیه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۵۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری با فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهور آلمان که به آنکارا سفر کرده است گفت: نسبت به افزایش فعالیت جریان‌های تندرو در غرب احساس نگرانی می کنیم و از مقامات آلمان انتظار داریم که اقدامات بیشتری علیه گروه‌های تروریستی اتخاذ کنند. ما از مقامات آلمانی در مبارزه با تروریسم انتظار حمایت و همبستگی بیشتری داریم.

طبق گزارش الجزیره، وی تاکید کرد: آنچه در غزه رخ می‌دهد ظلمی است که شبیه ندارد و نتانیاهو امنیت تمام منطقه از جمله مردم خود را تهدید می‌کند و از این طریق می‌خواهد عمر سیاسی خود را طولانی‌تر کند. تنش‌ها میان ایران و اسرائیل نمونه‌ای از خطرات جنگ غزه بر ثبات منطقه بود. نباید جنایت‌هایی که اسرائیل در نوار غزه مرتکب شد را نادیده گرفت.

اردوغان همچنین گفت: برای حفظ روابط تجاری با اسرائیل تلاش نمی‌کنیم و این امر پایان یافت. نوار غزه درحال از بین رفتن است درحالی که غربی‌ها در کنار اسرائیل ایستاده‌اند. در مساله تبادل اسرا تلاش می‌کنیم و امیدواریم در این زمینه توافقی حاصل شود.

رئیس جمهور آلمان مدعی شد که اگر حمله حماس در هفتم اکتبر نبود جنگ کنونی غزه رخ نمی‌داد. او گفت: برای کاهش بحران انسانی در نوار غزه تلاش می‌کنیم. بدون ایجاد چشم‌انداز سیاسی بلند مدت برای فلسطینی‌ها، اسرائیل از امنیت برخودار نخواهد شد.

رئیس‌جمهور آلمان با بیان اینکه برای گسترش روابط با آنکارا تلاش می کنیم خاطرنشان کرد: در بسیاری از پرونده‌های خاورمیانه با ترکیه توافق‌نظر نداریم.

توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس کد خبر 847046 برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه ترکیه - رجب طیب اردوغان

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • ادعای اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • اردوغان: نتانیاهو مانند هیتلر است
  • اردوغان: عراق درباره آب مطالباتی از ترکیه دارد