Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@01:39:49 GMT

برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور تصویب شد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۵۷۸۰

برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور تصویب شد

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه در جلسه علنی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور که از شورای نگهبان اعاده شده را در دستور کار قرار دادند.

 بر اساس این گزارش دولت مکلف است لایحه بودجه سنواتی را علاوه بر قوانین و احکام ذی­ربط با رعایت احکام زیر تهیه، تدوین و به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس جزء(۱) بند(الف) ماده واحده ایجاد شناسه پرداخت برای کلیه پرداخت‌های دولت از محل منابع عمومی و اختصاصی شامل طبقه‌بندی به تفکیک دستگاه اجرائی، اقتصادی (فصول و مواد ذیل فصول هزینه‌ای) عملیاتی(امور و فصل، برنامه، طرح و فعالیت) و نیز محل تأمین اعتبار و انجام کلیه پرداخت‌های مزبور از طریق حواله الکترونیک به همراه شناسه پرداخت با رعایت ملاحظات نظامی و امنیتی به تصویب نمایندگان رسید.

طبق جزء(۲) بند(الف) ماده واحده نیز استقرار کامل نظام پرداخت به ذی­نفع نهائی و ممنوعیت هرگونه پرداخت به غیرذینفع نهایی با رعایت ملاحظات نظامی و امنیتی اصلاح و تصویب شد.

در جزء(۳) بند(الف) ماده واحده نیز ثبت و ساماندهی فهرست کلیه افراد دریافت کننده کمک های حمایتی از محل بودجه عمومی در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه شناسه پرداخت با رعایت سطوح دسترسی نیز به تصویب نمایندگان رسید.

نمایندگان در جزء(۴) بند(الف) ماده واحده مصوب کردند که تحویل خوراک از جمله نفت خام و میعانات گازی به اشخاص حقیقی و حقوقی با سازوکار ضمانت بانکی یا اعتبار اسنادی و تسویه آن حداکثر ظرف مدت سه‌ماه از زمان تحویل با رعایت مفاد قانون "حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی و اصلاحات و الحاقات بعدی آن" انجام شود.

در این ماده واحده این طرح و بر اساس جزء(۵) بند(الف) منوط شدن هرگونه پرداخت وجه بابت انعقاد و اجرای معاملات بزرگ و متوسط دستگاه‌های مشمول قانون برگزاری مناقصات مصوب ۲۵ فروردین ماه ۱۳۸۳ به ثبت معاملات مذکور در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) باید برسد.

بر اساس مصوبه کمیسیون در جزء(۶) بند(الف) ماده واحده تعیین افزایش حقوق و مزایا در بودجه کل کشور بر مبنای سیاست­‌های کلی نظام اداری و رعایت عدالت تا سقف میزان مقرر در قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸ مهرماه ۱۳۸۶ در پرداختی شرکت‌ها و بانک‌های دولتی و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت و دستگاه‌های استفاده‌کننده از بودجه عمومی برای پرداخت حقوق و مزایا می باشد.

در جزء(۱۰) بند(الف) ماده واحده نیز ارائه فهرست میزان معافیت­‌های مالیاتی، گمرکی و بیمه‌ای و درصد معافیت هریک از آنها و همچنین ارائه جدول بدهی­‌ها و مطالبات قطعی­ شده و تعهدهای دولت به اشخاص حقوقی خصوصی، تعاونی و مؤسسات عمومی غیردولتی، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به تصویب نمایندگان رسید.

طبق جزء(۱۳) بند(الف) ماده واحده نیز درج منابع و مصارف بودجه ارزی در جدول مستقل با رعایت ملاحظات امنیتی به تصویب نمایندگان رسید.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان قانون بودجه بانک مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان قانون بودجه مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان قانون بودجه بانک مرکزی اخبار کنکور تصویب نمایندگان رسید بند الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۵۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد به تصویب دولت رسید

سخنگوی دولت از دو مصوبه در جلسه امروز هیئت وزیران خبر داد و گفت: افزایش رقم جرایم رانندگی متناسب با نرخ تورم و ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی بهادری جهرمی امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ در حاشیه نشست هیئت دولت اظهار کرد: امروز دومین جلسه دولت در سال ۱۴۰۳ تشکیل شد و اعضای دولت گزارش‌هایی از موضوعات جاری مانند اقدامات ستاد سفر، فعالیت‌های جامعه پزشکی، خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان در استان‌های سیل‌زده و نمایشگاه قرآن ارائه کردند.

وی افزود: رئیس‌جمهور وزارتخانه‌های تولیدی مانند نفت، نیرو، صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت را موظف کرد تا برنامه‌های خود برای تحقق شعار سال را ارائه کنند که با همکاری دبیرخانه ستاد شعار سال انجام خواهد شد.

سخنگوی دولت گفت: با توجه به ابلاغ کلیات قانون بودجه، امروز ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد به تصویب دولت رسید که به صورت فوق‌العاده مورد رسیدگی فوری قرار گرفت و به‌زودی ابلاغ می‌شود.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه اجرای قانون بودجه از فروردین است، یادآور شد: سرعت پیشنهاد آئین‌نامه‌های اجرایی قانون بودجه سال جاری از سوی دو سازمان اداری و استخدامی و برنامه و بودجه بسیار بالا بود.

وی اضافه کرد: مصوبه دیگر نشست امروز دولت، بررسی و تصویب پیشنهاد نیروی انتظامی در خصوص افزایش جرایم رانندگی بود که مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه در ایام سفرهای نوروزی قرار داریم، در راستای حفظ و صیانت از جان مسافران، رقم جرایم رانندگی متناسب با نرخ تورم افزایش یافت و به تصویب هیئت دولت رسید.

منبع: ایرنا

کد خبر 739647

دیگر خبرها

  • اخبار سیاسی ۸ فروردین؛ دیدار هنیه با رئیسی/تصویب ضوابط دستمزد/افزایش جرایم رانندگی
  • ۵ درصد اهداف بودجه ۱۴۰۲ محقق نشد/ شروع اصلاح ساختار بودجه در ۱۴۰۳
  • سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد را از همین ماه اجرایی می‌کنیم +فیلم
  • سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد را از همین ماه اجرایی می‌کنیم
  • ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد به تصویب دولت رسید
  • مبالغ جرایم رانندگی به‌روزرسانی شد
  • افزایش جرایم رانندگی و ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد تصویب شد
  • ابلاغ احکام قانون بودجه سال ۱۴۰۳ جهت اجرا در گمرک + جدول
  •  ارائه لایحه پیشنهادی اصلاح ​موادی از قانون کار برای تعیین مزد کارگران 
  • ضرورت اصلاح قوانین حوزه مالکیت ادبی و هنری