Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اقلیم کردستان عراق در جریان دیدار با رئیس پارلمان عراق و نماینده سازمان ملل در این کشور در مورد آخرین تحولات عراق و انتخابات زودهنگام پارلمانی گفتگو کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شفق نیوز،  نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در ادامه سفرش به بغداد با محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق دیدار کرد و دو طرف در جریان این دیدار دوجانبه بر اهمیت برگزاری به موقع انتخابات زودهنگام و لزوم ایجاد شرایط مناسب برای انتخاب آزادانه مردم و اعتماد آنها به نتایج انتخابات تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان این دیدار درباره نیاز به گفتگو جهت یافتن راهی برای حل مشکلات مطابق با قانون اساسی و اهمیت اجرای مفاد قانون بودجه فدرال که اخیراً تصویب شده گفتگو شد.

دفتر اطلاع رسانی رئیس اقلیم کردستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که دیدار بارزانی و الحلبوسی درخصوص تحولات این کشور بود.

از سوی دیگر بارزانی با جنین هنیس پلاسخارت، نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق دیدار و با وی درباره اوضاع کلی عراق ، به ویژه عادی سازی اوضاع در سنجار و انتخابات زودهنگام پارلمانی پیش رو رایزنی کرد.

طرفین درباره اوضاع سیاسی ، اقتصادی و شرایط امنیتی در عراق ، روابط اربیل و بغداد ، گفتگو برای حل مشکلات و توافق بین دولت اقلیم کردستان عراق و دولت فدرال برای عادی سازی وضعیت سنجار و ​​تهدیدات داعش گفتگو کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برهم صالح رئیس جمهور عراق نیچروان بارزانی اقلیم کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۵۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات گفتگوی تلفنی رئیس جبهه اصلاحات با مهدی کروبی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از کانال جبهه اصلاحات ایران، در بخشی از این گفتگو، آذر منصوری رئیس جبهه اصلاحات، که به مناسبت عرض تبریک عید سعید فطر و پیگیری وضعیت سلامتی حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی با وی و همسرش فاطمه کروبی تماس تلفنی برقرار کرده بود، ضمن تشکر از مواضع شیخ اصلاحات در دفاع از حقوق مردم، نسبت به ادامه حصر وی و میرحسین موسوی و زهرا رهنورد اظهار نگرانی کرد.

حجت الاسلام مهدی کروبی نیز در این گفتگو ضمن یادآوری خاطراتی از امام خمینی (ره) گفت: مرحوم امام آنقدر به رأی مردم باور داشت که طی ۱۳ ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چندین انتخابات برگزار کرد. خیلی ها همان موقع هم نسبت به این عملکرد امام و توجه به رأی مردم انتقاد داشتند، اما امام هرگز کوتاه نیامد. ما هم تا در حد توانمان بود چه در زمانی که مسئولیت داشتیم و چه سال های پس از آن سعی کردیم همین مشی امام را ادامه دهیم.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896320

دیگر خبرها

  • «محسن رضایی» با اعضای شورای نگهبان دیدار و گفتگو کرد
  • وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدارو گفتگو کرد
  • وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد
  • دیدار وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل
  • پذیرش طرح تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف در "یونسکو"
  • قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی
  • آتش‌بس در غزه؛ محور رایزنی‌های وزیر خارجه ترکیه با هنیه در دوحه
  • فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا
  • اهداف سفر وزیر خارجه انگلیس به رژیم صهیونیستی دعوت به خویشتنداری
  • جزئیات گفتگوی تلفنی رئیس جبهه اصلاحات با مهدی کروبی