Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@13:48:27 GMT

۵ نکته پیش از خرید تیرآهن بناب

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۵۸۷۶

۵ نکته پیش از خرید تیرآهن بناب

تیرآهن در وزن و سایزهای مختلفی در بازار موجود است که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. - اخبار بازار -

تیرآهن (Beam) ازجمله مقاطع طویل فولادی است که در صنعت ساختمان‌سازی کاربرد گسترده‌ای دارد. این مقطع فولادی در سایزها و انواع مختلفی در بازار موجود است که با توجه به خواص مورد نیاز، برای کاربردهای مختلف انتخاب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انواع تیرآهن بر اساس استاندارد تولید آن در سه دسته زیر قرار می‌گیرند:

تیرآهن بال نیم پهن موازی (IPE)تیرآهن بال پهن موازی یا هاش (IPB)تیرآهن بال باریک شیبدار (INP)

تفاوت هرکدام از این انواع تیرآهن، مربوط به هندسه سطح مقطع آن‌ها می‌شود. سطح مقطع تیرآهن دارای دو بخش اصلی به نام‌های بال و جان است. بال تیرآهن به دو بخش موازی در مقطع آن گفته می‌شود که توسط یک بخش عمودی به نام جان، به یکدیگر متصل می‌گردند.

تیرآهن معمولی (IPE) در بازار با نام تیرآهن شناخته می شود. تیرآهن معمولی و هاش در ایران قابلیت تولید داشته و همچنین تقاضای بیشتری را نیز به خود اختصاص داده‌اند. دانستن تفاوت تیرآهن و هاش می‌تواند به شما در انتخاب بهتر این دو مقطع کمک کند.

در انتخاب تیرآهن بناب باید مواردی را مورد توجه قرار داد که در این مقاله سعی داریم تا برخی از این عوامل را مورد بررسی قرار دهیم.

 

برند تولید تیرآهن بناب

برند تولید کننده تیرآهن از جمله مواردی است که تعیین‌کننده کیفیت آن می‌باشد. کارخانه‌های بسیاری در داخل کشور دست به تولید تیرآهن زده‌اند. در نتیجه کیفیت‌های مختلفی از آن نیز در بازار موجود است. بنابراین باید نسبت به بزرگترین تولیدکنندگان تیرآهن در ایران و محصولات تولیدی هر کدام، شناخت داشت تا خرید بهتری متناسب با نیاز صورت گیرد.

تیرآهن بناب ، محصول تولیدی دو کارخانه مجتمع فولاد شاهین بناب و مجتمع فولاد ظفر بناب است. انتخاب هرکدام از این دو برند، باید متناسب با نوع، قیمت، کیفیت و وزن تیرآهن تولیدی هرکدام و همچنین تطابق این خصوصیات با خواص مورد انتظار شما، صورت گیرد. در واقع انتخاب تیرآهن ظفر بناب یا تیرآهن شاهین بناب با توجه به شناخت کافی از این دو کارخانه مربوط می‌شود. در ادامه به طور مختصر، این دو مجتمع تولیدی را معرفی می‌کنیم.

مجتمع فولاد ظفر بناب

کارخانه ظفر بناب در شهرک صنعتی بناب در شمال غرب ایران واقع شده و یکی از پرافتخارترین واحدهای تولید میلگرد در کشور محسوب می‌شود. در حالت کلی محصولات تولیدی این کارخانه را می‌توان در چهار گروه زیر قرار داد:

میلگردتیرآهننبشیناودانی

این مجموعه با تجهیز آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت خود به تجهیزات پیشرفته و همچنین با بهره‌گیری از دانش متخصصان، کیفیت محصولات خود را در سطح شاخص‌های بین‌المللی و قابل رقابت با محصولات تولیدی سایر کشورهای صنعتی بالا برده است.

مجتمع فولاد شاهین بناب

مجتمع فولاد شاهین بناب زیرمجموعه مجتمع فولاد صنعت بناب می‌باشد که در شهرک صنعتی بناب واقع شده است. این مجتمع از چند کارخانه ذوب و نورد تشکیل شده که ظرفیت تولید واحدهای ذوب و ریخته‌گری آن، 500 هزار تن و ظرفیت واحدهای نورد آن یک میلیون و نهصد هزار تن در سال اعلام شده است.

محصولات کارخانه فولاد صنعت بناب عبارتند از:

انواع شمش‌های فولادی و آلیاژیتیرآهنمیلگرد A2 و A3نبشیناودانی

مجتمع فولاد شاهین بناب محصولات خود را کاملا منطبق بر استاندارد ملی ایران و مورد تایید سازمان استاندارد، تولید می‌کند. ارائه محصولات با کیفیت سبب شده تا این مجتمع تولیدی، جایگاه بسیار خوبی را در بازار آهن‌آلات کسب نماید.

استاندارد تولید تیرآهن بناب

استاندارد تولید تیرآهن تعیین کننده شکل ظاهری، وزن، روش تولید، خواص مکانیکی و درنتیجه نوع کاربرد آن است. علاوه بر این، تغییر نوع استاندارد، قیمت تیرآهن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین خاطر اطلاع از آن در حین خرید تیرآهن از جمله نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندارد تولید تیرآهن بناب، استاندارد IPE است. تیرآهن IPE، به شکل حرف I انگلیسی بوده و طول دو بال آن مساوی و کوچکتر از جان آن می‌باشد. این نوع تیرآهن، تولید و همچنین تقاضای بیشتری را در بازار ایران به خود اختصاص داده است. این تیرآهن با نام تیرآهن معمولی در بازار موجود است.

مجتمع فولاد شاهین بناب، مطابق با استاندارد ملی به شماره 16348، به تولید تیرآهنی با وزن کمتر از نوع معمولی آن پرداخته است. این نوع تیرآهن با نام تیرآهن نیمه سبک شاهین بناب، در بازار موجود است. تیرآهن بناب در صنایع سازه‌ای مانند ساختمان‌سازی و پل‌سازی کاربرد گسترده‌ای دارد.

سایز تیرآهن بناب

سایز تیرآهن در واقع به طول جان یا فاصله بین دو بال آن اطلاق می‌شود. تیرآهن بناب در محدوده سایزی 12 تا 27 و اغلب در طول‌های 6 و 12 متری تولید و به بازار عرضه می‌شود. پرتقاضاترین سایز تیرآهن بناب، سایز 14 و 16 آن است.

واحد فروش تیرآهن بناب

از جمله فیلترهایی که باید در حین خرید انواع تیرآهن بناب مد نظر قرار گیرد، واحد فروش آن‌ است. تیرآهن بناب به هر دو صورت وزنی و شاخه‌ای به فروش می‌رسد. مشتری می‌تواند متناسب با نیاز خود هر کدام از این دو را انتخاب نماید.

وزن تیرآهن بناب

همانطور که پیش از این نیز توضیح داده شد، تیرآهن بناب به صورت وزنی نیز به فروش می‌رسد. بنابراین وزن از عوامل بسیار تاثیرگذار بر قیمت تیرآهن بناب است. علاوه بر این، وزن تیرآهن، وزن سازه را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد، بنابراین وزن تیرآهن پارامتری است که همواره مورد توجه مشتری آن در بازار می‌باشد.

یکی از راه‌هایی که می‌توان با استفاده از آن، وزن تیرآهن بناب را تخمین زد، جدول  وزن تیرآهن است. این جدول بر اساس استاندارد اشتال تدوین شده و به نام جدول اشتال تیرآهن نیز شناخته می‌شود.

در جدول اشتال، مشخصات هندسی تیرآهن مانند ضخامت جان و بال و عرض و ارتفاع آن، آورده شده است. با توجه به این ابعاد می‌توان وزن تقریبی این مقطع را محاسبه نمود.

گاهی اوقات تفاوت‌هایی بین وزن استاندارد و وزن محصولات تولیدی کارخانه‌های مختلف وجود دارد. از این رو برای کسب اطلاع از وزن دقیق تیرآهنی که خریداری می‌شود، به شناسنامه آن که توسط مراجع فروش معتبر ارائه می‌شود، مراجعه کرد.

قیمت تیرآهن بناب

تیرآهن بناب، یک مقطع پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز محسوب می‌شود. از این رو بسیار مورد توجه فعالان این حوزه قرار دارد. عواملی مانند نوسانات ارزی در داخل کشور و عرضه و تقاضای این مقطع در بازار، موجب تغییرات هر روزه قیمت تیرآهن می‌گردند. بنابراین باید از یک مرجع مطمئن استعلام قیمت تیرآهن صورت گیرد. مرجع قیمت آهن آلات آیرومارت ، امکان استعلام  قیمت روز انواع تیرآهن، از جمله تیرآهن بناب را فراهم نموده است.

خرید تیرآهن بناب

تیرآهن مقطعی است که اغلب در ساختمان‌سازی و پل‌سازی کاربرد دارد. انتخاب نامناسب این مقطع می‌تواند افراد را دچار خسارات مالی و جانی جبران‌ناپذیری نماید. در این مقاله درباره تیرآهن بناب صحبت کردیم. از آنجا که تیرآهن بناب توسط دو کارخانه متفاوت و در سایزها و انواع مختلفی تولید می‌شود، بهتر است که حین خرید آن، با کارشناسان و متخصصان مشورت کنید. کارشناسان آیرومارت برای شما این امکان را فراهم نموده‌اند که هر سوال و راهنمایی برای خرید تیرآهن بناب نیاز داشتید، با آن‌ها تماس حاصل نمایید. دریافت راهنمایی و مشاوره به شما کمک می‌کند تا مطمئن‌ترین خریدتان را تجربه کنید.

"این مطلب تبلیغاتی است"

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازار موجود استاندارد تولید محصولات تولیدی انواع تیرآهن تولید تیرآهن خرید تیرآهن قیمت تیرآهن وزن تیرآهن مورد توجه ظفر بناب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۵۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۱۸ هزار تن گوشت قرمز در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مهدی غیب اللهی در دیدار با جمعی از متقضایان سرمایه گذاری در پهنه‌های دامپروری میبد گفت: ۱۲۰ هزار دام سنگین و ۶۵۰ هزار دام سبک در دامپروری‌ها و مجتمع‌های دامی استان وجود دارد.

وی افزود: سالانه ۱۸ هزار تن گوشت قرمز در استان تولید می‌شود که از این میزان گوشت قرمز، ۱۲ هزار تن گوشت گاو و گوساله و ۶ هزار تن گوشت گوسفندی است.

غیب اللهی با بیان اینکه ۷۰ درصد ذائقه مردم استان گوشت گوسفندی است، اظهار داشت: سه هزار تن نیازمندی‌های گوشت گوسفندی استان را از استان‌های همجوار تامین می‌کنیم که با احداث مگافارم‌ها و مجتمع‌های دامپروری و دامداری‌های سبک، در بازده زمانی ۳ تا ۵ سال به دنبال خودکفایی در تامین گوشت قرمز در استان هستیم.

وی درباره درخواست برخی سرمایه گذاران برای ایجاد مجتمع‌های دامپروری تصریح کرد: زیرساخت‌های لازم در زمینه آب، برق و گاز را برای متقاضیانی که می‌خواهند در ایجاد مجتمع‌های دامپروری سرمایه گذاری کنند، ایجاد می‌کنیم تا شاهد توسعه صنعت و احداث و افتتاح مجتمع‌های دامپروری در شهرستان میبد باشیم.

دیگر خبرها

  • خوزستانی‌ها از چه کولر گازی‌هایی استفاده نکنند
  • سود بازار 1100 هزار میلیاردی خودرو
  • برنج هم از تورم جا نماند!
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • این چند نکته ساده کمک می‌کند که بدون عطر خوشبو شوید!
  • صدور و تمدید ۱۸۰ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • تولید سالانه ۱۸ هزار تن گوشت قرمز در استان
  • طرح تولید مس کاتد در آذربایجان شرقی
  • طلا در این کشورها ارزان است | نکته‌های مهم برای خرید طلا در سطح بین‌المللی
  • عدم دفع آب‌های سطحی و کلافگی ساکنان کوی جانبازان بناب + فیلم