Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@07:58:52 GMT

سیر صعودی تلفات و مبتلایان به کرونا در پاکستان

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۶۱۱۱

سیر صعودی تلفات و مبتلایان به کرونا در پاکستان

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، پاکستان طی هفته‌های اخیر به شدت درگیر موج سوم شیوع ویروس کووید-۱۹ است و شهرهای مختلف این کشور درگیر آن هستند به نحوی که ستاد ملی مدیریت عملیات مبارزه با کرونا مجبور به اعمال مجدد محدودیت‌های کرونایی در سراسر پاکستان شد.

به رغم ابلاغ تعطیلی دو هفته‌ای نهادهای آموزشی در پاکستان و همچنین ممنوعیت تردد حمل و نقل بین شهری در روزهای شنبه و یکشنبه، از میزان ابتلا به بیماری کرونا کاسته نشده و حتی تعداد مرگ و میر بیماران کرونایی نیز طی هفته‌های گذشته بارها رکورد زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مقامات پاکستانی، شدت موج سوم کرونا این کشور را به وضعیت دشوار اوایل سال گذشته یعنی مدتی پس از شیوع ویروس کووید-۱۹ دچار کرده و سیر صعودی مبتلایان و جان باختگان همچنان در پاکستان رکورد می‌زند.

ستاد ملی مدیریت و عملیات مبارزه با کرونا در پاکستان علل تشدید شیوع کرونا و موج سوم آن را ورود کرونای انگلیسی به این کشور، عدم اجرای درست مقررات بهداشتی و سهل انگاری مردم در رعایت محدودیت‌ها و دیگر تمهیدات اعلام می‌کنند.

گزارش امروز شبکه‌های خبری پاکستان از افزایش فشار بر کادر درمان در شهرهای مختلف و حتی اشباع بیش از ۷۰ درصدی ظرفیت بیمارستان ها به ویژه بخش مراقبت‌های ویژه حکایت دارد.

طی پنج روز گذشته بیش از ۵۰۰ بیمار کرونایی در شهرهای مختلف پاکستان جان خود را از دست داده اند و ابتلای افزون بر ۲۵ هزار نفر به ویروس کووید-۱۹ نیز ثبت شد.

بنا بر اعلام ستاد ملی مدیریت عملیات مبارزه با کرونا در پاکستان، طی ۲۴ ساعت گذشته ابتلای ۵ هزار و ۵۰ نفر در مناطق مختلف پاکستان به ویروس کرونا ثبت شد و ۱۱۴ نفر از بیماران نیز جان خود را از دست دادند.

در چنین وضعیتی مسوولان در پاکستان هشدار دادند که اگر محدودیت‌های کرونایی مفید نباشد و مردم نیز دست از سهل انگاری برندارند، وضعیت وخیم تر شده و دولت مجبور به اعمال محدودیت‌های سخت تر خواهد بود.

طرح واکسیناسیون کرونا در پاکستان ادامه‌ دارد و مقامات این کشور از افزایش خرید واکسن از چین، روسیه و برنامه کواکس خبر دادند. قرار است بعد از تعطیلات عید فطر، ثبت نام واکسیناسیون کرونا برای همه شهروندان در پاکستان اجرا شود.

در عین حال مسوولان پاکستانی گفتند، با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اعمال محدودیت‌های کرونایی فعالیت‌های روزمره مردم، زندگی افراد عادی و یا فعالیت‌های اقتصادی را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین مردم باید از مقررات بهداشتی پیروی کرده و از تردد غیر ضروری در اماکن عمومی، سفر و یا حتی خروج از محل سکونت و رفتن به مسافرت در ایام تعطیلات عید فطر به طوری جدی اجتناب کنند.

پاکستانی‌ها هفتم اسفند ۹۹ یکسالگی شیوع بیماری کووید-۱۹ در این کشور را سپری کردند. از آن زمان تا امروز دست کم ۷۲۱ هزار و ۱۸ نفر به این ویروس مبتلا شده و ۱۵ هزار و ۴۴۳ نفر از بیماران کرونایی نیز جان باخته‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا پاکستان واکسیناسیون محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا پاکستان واکسیناسیون ویروس کرونا پاکستان واکسیناسیون محدودیت های کرونا اخبار کنکور محدودیت های کرونا کرونا در پاکستان محدودیت ها کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۶۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله دوم اخراج پناهجویان تدریجی صورت پذیرد

 سخنگوی وزارت مهاجرین و عودت کنندگان طالبان از دولت پاکستان می‌خواهد اخراج مهاجرین را براساس یک مکانیزم مشخص و به گونه‌ای تدریجی انجام دهد.

به گفته وی، دیپلمات‌های طالبان در پاکستان از دولتمردان این کشور خواسته اند مهاجرینی که اسناد قانونی مهاجرت این کشور را دارند اخراج نکنند.

آمار‌های رسمی حاکی از آن است که شمار پناهجویان دارای کارت شهروندی افغانستان در پاکستان به حدود ۸۵۰ هزار نفر می‌رسد که سال‌ها را در این کشور سپری کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • «ایکس» در این کشور فیلتر شد
  • ۹۸ درصد گندم کشور با کمباین برداشت می‌شود
  • نامهربانی پاکستان در حق ایران
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • مرحله دوم اخراج پناهجویان تدریجی صورت پذیرد
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳/ رشد حباب، لیدر نوسانات صعودی سکه شد
  • آمار تلفات جاده ای در تعطیلات عید فطر در ترکیه
  • اخراج بیش از ۱۰۰ پناهجوی افغانستانی‌
  • سونامی دیابت در ایران/ بسیاری از مبتلایان به دیابت از بیماری خود بی اطلاع هستند