Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@12:12:56 GMT

زلزله بانه خسارتی نداشته است

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۶۵۳۹

زلزله بانه خسارتی نداشته است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد فلاحی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان اظهار داشت: صبح امروز ساعت ۶، زلزله‌ای با قدرت ۳.۶ ریشتر در آرمرده بانه، ساعت ۶:۱۶ زلزله‌ای ۳.۸ ریشتری حوالی بانه و ساعت ۶:۵۲ هم زمین‌لرزه‌ای دیگر با قدرت ۳.۷ ریشتر بویین سفلی را لرزاند.

او با اشاره به اینکه زلزله هیچگونه خسارتی نداشته است، اضافه کرد: با فرماندار بانه تماس گرفته شد و مشکلی وجود ندارد، اما به هلال احمر، اورژانس، نیرو‌های امدادی و دهیاری‌ها آماده باش داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان، از مردم بانه خواست آرامش خود را حفظ کنند و افزود: مردم اخبار موثق را از رسانه‌های رسمی پیگیری کنند و به شایعات در فضای مجازی توجه نکنند.

بانه در ۲۴۰ کیلومتری شمال غرب سنندج مرکز استان کردستان قرار گرفته است.

ساعت ۱۹ و ۴۲ دقیقه و ۲۳ ثانیه شامگاه سه‌شنبه هفته گذشته هم زلزله‌ای با قدرت ۵.۳ ریشتر، مرز عراق و استان کردستان، حوالی مریوان و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین روی داد.

این زلزله در ۲۴ کیلومتری مریوان، ۲۷ کیلومتری چناره و ۲۸ کیلومتری بوئین سفلی، ۹۸ کیلومتری سنندج روی داد و مردم شهر‌های سنندج، سروآباد، سقز، بانه و دیواندره نیز آن را احساس کردند.

زلزله مریوان چندین پس لرزه نیز به دنبال داشت که بزرگترین آن ۳.۸ ریشتر قدرت داشت.

تاکنون پنج هزار و ۹۷۸ واحد مسکونی در ۳۸ روستای مریوان از لحاظ میزان خسارات زلزله، ارزیابی شده که ۲۶۰ واحد باید بازسازی و احداث و ۱۴۱ واحد نیز باید تعمیر شود. در داخل شهر مریوان نیز ۲۹ واحد مسکونی ارزیابی شده که ۱۰ واحد نیاز به بازسازی و ۱۱ واحد هم باید تعمیر شود و در شهر کانی‌دینار هم ۴۴ واحد نیاز به بازسازی و ۱۰ واحد مسکونی هم نیاز به تعمیر دارد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زلزله زدگان امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۶۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر| سرریز شدن سدهای استان کردستان

آفتاب‌‌نیوز :

بارش‌های سنگین اخیر در مناطق غربی ایران از جمله کردستان، نویدبخش بهاری زیبا شد؛ استانی که بارش آن در سال آبی جاری، ۸۸.۸ میلیمتر از متوسط بلندمدت بیشتر است و از این لحاظ رتبه اول را در کشور دارد.

در جریان بارش های اخیر،سد چراغ ویس سقز برای اولین بار بعد از احداث، با دبی ۳۰ متر مکعب بر ثانیه، سرریز کرد و طی ۲ ماه گذشته سدهای چراغ‌ویس سقز، گاران مریوان و سبدلو بانه، سرریز داشته و احتمال سرریز شدن سدهای زیویه کامیاران، قشلاق سنندج، عباس آباد بانه و آزاد، دور از ذهن نیست.

دیگر خبرها

  • وقوع زمین لرزه در کابل
  • منطقه آزاد بانه-مریوان دریچه‌ای به سوی توسعه اقتصادی کردستان
  • زمین لرزه سالند خسارتی در پی نداشت
  • زلزله سالند دزفول خسارتی نداشت
  • فوری | زلزله نسبتا شدید در خوزستان + جزئیات
  • زلزله‌ای نسبتاً شدیدی خوزستان را لرزاند
  • زلزله‌ ۴.۵ ریشتری سالند را لرزاند
  • خوزستان لرزید
  • زلزله‌ای نسبتاً شدید سالند را لرزاند
  • تصاویر| سرریز شدن سدهای استان کردستان