Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@10:50:12 GMT

موانع آبگیری سد هایقر فیروزآباد مرتفع شود

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۷۰۱۴

موانع آبگیری سد هایقر فیروزآباد مرتفع شود

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، حسین آرگیو در جلسه با عوامل اجرایی سد هایقر اظهار داشت: سد هایقر در ۲۲ کیلومتری جنوب شرقی فیروزآباد و در مسیر شهرستان قیر و کارزین و رودخانه فیروزآباد قرار دارد که این سد از نوع بتونی غلتکی قوسی است که با ارتفاع ۹۱ متر از پی، طول تاج ۲۳۳ و عرض ۶ متر، ظرفیت ذخیره ۲۳۰ میلیون متر مکعب آب در انتظار مجوز آبگیری می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این سد توسط متخصصان داخلی و جوانان این مرز وبوم با پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء اجرا شده و نقش بسزایی در توسعه کشت و تأمین آب شرب و  صنعت وکشاورزی  مناطق زیردست دارد.

فرماندار فیروزآباد ادامه داد: این پروژه از طرح های ملی است که کلنگ آن در سال ۸۷ زده شده و جهت جابجایی روستای در عرصه باقی مانده داخل مخزن سد نیز لازم است در اسرع وقت اقدامات اولیه صورت گیرد.

آرگیو تصریح کرد: از عمده ترین  مشکل در ادامه کار،  تملک اراضی است که باید با پیگیری و مساعدت، این مشکل را در کمترین زمان ممکن مرتفع نمائیم.

فرماندار فیروزآباد مهم‌ترین اهداف اجرای طرح را کنترل سیلاب و جلوگیری از شور شدن آب به خاطر وجود گنبدهای نمکی پایین دست، تأمین آب کشاورزی، آب شرب و آب برای مصارف صنایع منطقه و تولید انرژی برقابی برشمرد.

 وی با بیان اینکه مسئولان مرتبط هر چه سریعتر نسبت به رفع مشکل اقدام کنند، تصریح کرد: امروز در جلسه تملک اراضی واقع در حوضچه سد هایقر انجام و شرکت سهامی آب منطقه ای فارس، اداره ثبت اسناد، منابع طبیعی و ... ترتیبی اتخاذ شده که در نخستین فرصت علاوه بر این که مردم به حق و حقوق قانونی خود برسند، عملیات آبگیری و در نهایت افتتاح این سد در موعد مقرر صورت گیرد.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: سد هایقر فرماندار فیروزآباد آبگیری بهره برداری سد هایقر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۷۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،معاون حقوقی و ثبتی اوقاف فارس گفت :از ابتدای امسال تا کنون  ۳۰ پلاک از اراضی فارس بین منابع طبیعی و اوقاف و امور خیریه فارس به وسعت  ۷۲۸ هکتار  تکلیف شد.
داوود عسکرپور افزود: این اراضی شامل اماکن مذهبی، اراضی زراعی و بافت مسکونی است.
 به گفته او؛ این ۳۰ پلاک در شهرستان‌های ممسنی، رستم، مُهر، ارسنجان، فیروزآباد، بوانات و مرودشت واقع شده است.

دیگر خبرها

  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • مشکل خط انتقال آب زرند مرتفع شد
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • آبگیری بخشی ازتالاب جازموریان بر اثر بارندگی‌های اخیر
  • آبگیری بخشی از وسعت تالاب جازموریان در اثر بارندگی‌های اخیر
  • بیش از 1200 سند مالکیت زراعی در اشنویه صادر شده است