Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به ساخت یک‌هزار و ۵۰۰ مسکن ویژه محرومان در روستاهای استان بوشهر گفت: در این زمینه ضمن پرداخت ۷۵ میلیارد تومان وام کم‌بهره ۴۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بوشهر، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فروردین ماه سال 1358 به فرمان امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در راستای تامین مسکن محرومان ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نهاد مردمی در راستای تأمین مسکن محرومان و متولی توسعه و عمران روستاهای و ساخت واحدهای مسکونی در شهرها و روستاها در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های دولت فعالیت خود را آغاز کرد.

بنیاد مسکن نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌های عمران روستایی و شهرهای کم جمعیت داشته است که در این راستا اجرا طرح‌های هادی، ساخت و آسفالت معابر روستایی، ایمن سازی واحدهای مسکونی و بوستان‌های امید در اولویت برنامه‌های این نهاد قرار گرفت.

ایمن سازی خانه‌های روستایی استان بوشهر

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با توسعه طرح‌های ایمن سازی مسکن روستایی تاکنون 54 درصد خانه‌های روستایی استان در برابر حوادث مختلف مقاوم سازی شده است.

حمید حیدری‌بریدی با بیان اینکه 45 روستا در 7 سال گذشته در برابر سیل و زلزله در روستاهای استان بوشهر ایمن سازی شده است اظهار داشت: در این زمینه برای مقام سازی واحد مسکونی روستایی 535 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

وی، از آسفالت معابر روستایی در 7 سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در این مدت 384 کیلومتر معابر روستایی استان بوشهر با اعتبار 732 میلیارد ریال آسفالت شده و این درحالی است که طرح هادی در مناطق نفت‌خیز استان بوشهر با اعتبار 979 میلیارد ریال اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر ساخت بوستان‌های روستایی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این راستا به مساحت 602 هزار متر مربع بوستان روستایی با اعتبار 354 میلیارد ریال در روستاهای این استان ساخته شده است.

تامین مسکن اقشار کم درآمد

حیدری تامین مسکن اقشار کم درآمد را یکی دیگر از برنامه‌های بنیاد مسکن استان بوشهر دانست و خاطر نشان کرد: در این زمینه 552 واحد مسکونی ویژه اقشار کم درآمد و محروم در روستاها تحویل شد و 4 هزار 519 واحد مسکونی سانحه دیده در 7 سال گذشته بازسازی و تحویل شده است.

وی، ساخت و تحویل 600 واحد مسکن مهر در شهرهای کم جمعیت استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این مدت 15 هزار سند مالکیت واحدهای مسکونی روستایی استان بوشهر صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر از اجرا طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی خبر داد و بیان کرد: در این بخش بیش از 8 هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شده است.

حیدری با اشاره به اجرا طرح اقدام ملی مسکن در شهرها و روستاهای استان افزود: 450 طرح ساخت مسکن در قالب طرح اقدام ملی مسکن عملیات اجرایی آنها در استان بوشهر از سوی بنیاد مسکن آغاز شده است.

ابلاغ ساخت یک‌هزار و 500 مسکن ویژه محرومان در روستاها

وی، از ابلاغ ساخت یک‌هزار و 500 مسکن ویژه محرومان در روستاهای استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: برای ساخت این واحدها با زیر بنای 50 متر 50 میلیون تومان وام کم بهره و 30 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با بیان اینکه مددجویان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی در اولویت اول این طرح قرار دارند گفت: در این زمینه ضمن پرداخت 75 میلیارد تومان وام کم‌بهره 45 میلیارد تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

حیدری، از تخصیص 535 میلیارد ریال برای ایمن سازی 45 روستا در برابر حوادث افزود: برای ساخت مسکن محرومان در شهرهای استان بوشهر عملیات اجرایی ایجاد 552 واحد مسکونی آغاز شده است که 117 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی، ساخت منزل برای خانواده‌های 2 معلول به بالا را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: اکنون 237 واحد مسکونی این حوزه دارای پیشرفت 80 درصدی است و تاکنون ساخت 80 درصد واحد‌ها به پایان رسیده و تحویل خانواده معلولان قرار گرفته است و بقیه هم امسال تکمیل و تحویل می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن: بیش از 2 میلیون واحد مسکن روستایی در کشور مقاوم‌سازی شدساخت پروژه های طرح ملی مسکن در 617 شهر توسط بنیاد مسکنساخت 4.5 میلیون مسکن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا پایان 99

بر پایه این گزارش اقدامات بنیاد مسکن در ساخت واحدهای مسکونی، زیرساخت‌های عمرانی، بوستان‌ها و ایمن سازی واحدهای مسکونی از جهات گوناگون زمینه توسعه و پیشرفت روستاها را فراهم کرده که در این راستا زمینه طرح‌های اشتغال‌زایی فراهم شده است.

از طرف دیگر روستاها مرکز تولیدات کشاورزی، دامی و صنایع دستی کشور محسوب می‌شوند که سهم عمده‌ای را در تولیدات سایر بخش‌ها و اشتغال بر عهده دارند که با توسعه زیرساخت‌های عمران روستایی شرایط زندگی در این مناطق فراهم شده است.

سرمایه‌گذاری در عمران روستاها با تخصیص بودجه و اعتبار دادن به مناطق روستایی، سبب توانمند‌سازی جوامع روستایی می‌شود که این مهم زمینه اجرا طرح‌های اقتصادی برای فقر زدایی  و رفع فقر فرهنگی و اجتماعی از چهره روستاها نقش مهم و تعیین کننده‌ای دارد.

انتهای پیام/190/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر تومان کمک بلاعوض روستاهای استان واحدهای مسکونی استان بوشهر روستایی استان میلیارد تومان مسکن محرومان میلیارد ریال واحد مسکونی ایمن سازی اجرا طرح تومان کم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۷۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت حدود ۳۴ هزار واحد روستایی برای مددجویان کمیته امداد در سراسر کشور

رضا طاهری مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان کرمانشاه در حاشیه جلسه شورای عالی مسکن به ریاست وزیر کشور به صورت وبیناری و با حضور استاندار کرمانشاه و افتتاح ۳۵۰ واحد مسکن روستایی استان گفت : این واحد‌های روستایی با همکاری مشترک بنیاد مستضعفان، بسیج سازندگی، بنیاد مسکن، وزارت راه و شهرستازی و کمیته امداد در سال ۱۴۰۲ ساخته شدند.

وی افزود: افرادی این واحد‌ها را دریافت کردند که فاقد مسکن مقاوم و تحت پوشش کمیته امداد بوند به گونه‌ای که زمین متعلق به مددجو بوده است، اما دارای خانه‌های کاهگلی در حال تخریب بودند.

به گفته طاهری این واحد‌های روستایی با ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی بنیاد مسکن و متوسط ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض کمیته امداد ساخته شده‌اند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • سهم یک چهارمی ساخت خانه‌های روستایی در طرح نهضت ملی مسکن مازندران
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • پرداخت ویژه به روستاهای هدف گردشگری در استان اصفهان
  • ۳۵ درصد مساکن روستایی آذربایجان‌غربی مقاوم است/تلاش برای رسیدن به میانگین کشوری
  • ۶ هزار مسکن روستایی در استان ایلام ساخته شده
  • مقاوم سازی مسکن روستایی در شهرستان گناوه به ۷۳ درصد است
  • ساخت حدود ۳۴ هزار واحد روستایی برای مددجویان کمیته امداد در سراسر کشور
  • افتتاح ۳ هزارمین واحد مسکن روستایی بوشهر+ تصویر
  • ۱۱۰۰۰ مسکن شهری و روستایی در مازندران احداث شد
  • تحویل ۶۰۶ واحد مسکونی به مددجویان استان بوشهر