Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از ۷ سال از عمر هشت ساله دولت تدبیر و امید گذشته است، سکاندار این دولت در زمان انتخابات در کردستان به مردم وعده‌هایی داد که باعث شد ۷۲ درصد مردم این استان به او رأی دهند حال با گذشت این مدت لازم است به تعدادی از وعده‌های او در کردستان نگاهی انداخته شود تا میزان تحقق آنها برای مردم ملموس‌تر شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، مقام معظم رهبری آن سال به کاندیداها تاکید داشتند جوری حرف بزنید که اگر در خرداد سال آینده نوار امروز شما را جلوی خودتان گذاشتند، شرمنده نشوید؛ جوری وعده بدهید که چنانچه آن وعده را بعداً به رخ شما کشیدند، مجبور نباشید تقصیر را گردن این و آن بگذارید و بگویید که نگذاشتند، نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

...

اما ماجرای آن روزهای وعده و وعیدهای رئیس جمهور چه بود؟!

«هرکس وعده دهد و عمل نکند، گناه بزرگی کرده است. حتی اگر من مسئول شوم و نتوانم به وعده‌های خود عمل کنم، باید جرات این را داشته باشم که آن را به مردم بگویم….» این عبارت بخشی از سخنان حسن روحانی در لابه‌لای وعده و وعیدهای انتخاباتی وی بود.

رئیس جمهور وقت که آن روزها با نگاهی به اصطلاح درست مشکلات و افسارگسیختگی بازار را به سوءمدیریت‌ها نسبت می‌داد و از طرف دیگر قسم جلاله می‌خورد که اگر برای مشکلات راه‌حل نبود کاندیدای دوباره نمی‌شد و بسیاری وعده و وعیدهای دیگر.

روحانی آن روزها اعلام کرد، اولین قدم‌ها در دولت تدبیر و امید مبارزه با بیکاری و مهار گرانی خواهد بود. به من می‌گویند کلید تدبیر شما کجاست؟ می‌گویم مغز، فکر وتلاش ۷۵ میلیون ایرانی کلید تدبیر است…. مشکلات زیاد، اما اراده مردم بلند است و قادریم با وحدت و یکپارچگی مشکلات را حل کنیم.

وی در جمع خبرنگاران در فرودگاه سنندج اظهار داشت: با توجه به مشکلات عدیده ای که در حوزه بیکاری و کمبود اشتغال دیده می شود، در دولت آینده تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا پتانسیل های این استان را به کار گیریم تا کردستان را نیز همانند دیگر استان های کشور استانی توسعه یافته ببینیم.

و حال بعد از گذشت آن وعده ها کردستان اولین استان کشور در بحث بیکاری جوانان است که متاسفانه هیچ اقدامی در این خصوص از طرف دولت تدبیر و امید صورت نگرفت.

کولبران قربانی وعده های بی سرانجام

رئیس دولت اعتدال گفته بود که دولت تدبیر و امید کردستانی آباد را برای کردها اندیشیده است، این در حالی است که وضعیت رکود اقتصادی، تعطیلی واحدهای تولیدی، و معیشت زیرخط فقر بسیاری از کُردستانی‌ها خود موید عدم تحقق این وعده است.

دولت روحانی از زمان روی کار آمدن با ارائه وعده‌های عملیاتی نشده در زمینه ساماندهی کولبری بخش زیادی از رأی مردم این مناطق را به سبد خود ریخت ولی امروز بعد از گذشت بیش از هفت سال هنوز خبری از تحقق این وعده‌ها برای ساماندهی این معضل در استان کردستان در میان نیست.

طی سال‌های اخیر طرح‌های متعددی به‌صورت آزمایشی در خصوص ساماندهی کولبران در استان از انسداد کامل مرزها تا تبدیل کولبری به پیله‌وری ارائه شد ولی هیچ‌کدام از این اقدامات به نتیجه نرسید و امروز همچنان کولبری به‌عنوان یک مشکل و معضل جدی در این خطه از کشور همچنان ادامه دارد.

همزمان باوعده های مسئولان استانی، علی ربیعی که امروز سکان دار تریبون اطلاع رسانی دولت تدبیر و امید است، در زمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در یک برنامه کاملاً تبلیغاتی وعده بیمه کردن کولبران را مطرح کرد و حتی برای این داستان هم مراسم افتتاحیه و آغازین پر حرف و حدیثی در سنندج تدارک دید.
از زمان وعده ربیعی شش سال می‌گذرد و در حالی که وی دیگر وزیر نیست ولی هیچ خبری از عملیاتی کردن این وعده وی در میان نیست.

وی در سنندج بار دیگر با بیان این که وعده می‌دهم در دولت تدبیر و امید منزلت اقوام و اهل سنت به جای اصلی خود بازگردد و فرهنگ و هنر کردستان به عنوان بخشی از فرهنگ ایران عزیز و به عنوان فرهنگ اثرگذار به جایگاه و منزلت خود برگردد خاطر نشان کرد: در ‌دولت تدبیر و امید آشتی با کشورهای همسایه و جهان برنامه‌ی ما خواهد بود چون منن سیاست خارجی امروز را نمی‌پسندم وبه دنبال تعامل سازنده هستم تا از این طریق قدم به قدم تحریم‌ها را کاهش دهیم و در نهایت تحریم را خواهیم شکست.

نجات کشور از بیکاری و گرانی!

ایجاد رونق اقتصادی آنچنان که مردم نیازی به پول یارانه‌ها نداشته باشند، چرخیدن چرخ اقتصاد ،شعار نجات اقتصاد ایران، نجات کشور از بیکاری و گرانی و ... از جمله وعده های روحانی بود که نه تنها عملیاتی نشد بلکه وضع از گذشته هم بدتر شد.

بازخوانی وعده‌های روحانی و تیم وی در کُردستان خود نیازمند چندین روز بحث و گفتگو است که از حوصله این چند سطر کوتاه خارج است اما سوال اساسی مردم کُردستان از دولتی‌ها این است: "آیا با این عملکرد ضعیف، انتظار انتصاب اصلاح طلب ها در تخت ریاست جمهوری همچنان برقرار است؟" و اینکه در این میان جالی خالی صداقت و وفای به عهد بیشتر از هر زمان دیگری به چشم می‌خورد چرا که میدان عمل مشخص کرد که "آقایان" تنها به فکر منافع شخصی خود هستند و خواسته‌های مردم برایشان اهمیتی ندارد.

البته و صد البته ناگفته هایی از رئیس ستاد روحانی هم وجود دارد که آن روزها تلاش های زیادی را در به کرسی نشاندن رئیس اصلاحات انجام می داد و حال این روزها دم از گلایه باز می کند وجود دارد که در روزهای آتی نیز به آن اشاره خواهد شد!!!

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دولت تدبیر و امید آن روزها وعده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۷۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«وعده صادق» اقدامی ضروری برای کشور بود

  سیدابراهیم رئیسی روز جمعه در جمع مردم شهرستان دامغان در مصلای امام‌خمینی(ره) در قالب برنامه سفر دولت سیزدهم به استان سمنان، با اشاره به پاسخ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حمله رژیم‌صهیونیستی به کنسولگری ایران گفت: عملیات وعده‌صادق موجب اقتدار، وحدت و انسجام در کشور شد. این عملیات هم نشان‌دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی و توان نیروهای مسلح ما شد وهم نشان اراده پولادین مردم تحت هدایت رهبرمعظم انقلاب بود. آیت‌ا...رئیسی افزود:امروزهمه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی معتقدند این پاسخ اقدامی ضروری، وحدت‌بخش و افتخاری بزرگ برای کشور بود. 
   
توسعه‌یافتگی مبتنی بر فرهنگ اصیل باشد
رئیس‌جمهور افزود: توسعه‌یافتگی حتمی و ناگزیر است. باید جامعه از توسعه‌یافتگی بهره‌مند شود. اما اگر با حفظ و صیانت از مبانی فرهنگی باشد، هیچ نگرانی‌ای وجود نخواهد داشت. حتما باید در این مسیر از ابزارهای ارتباطی که امروز در دنیا وجود دارد بهره بگیریم. وی خاطرنشان کرد: باید آن فرهنگ اصیل و مبانی حفظ شود که جوان، خانواده، شهر و تمدن را حفظ کند. مبانی باید با این هجوم فرهنگی پایدار بمانند. با این شیوه هجوم‌ها بی‌اثر خواهند شد. زیرا شخصیت‌های فرهنگی ایمان، فرهنگ و ارزش‌های اجتماعی را رصد، دیده‌بانی و مرزبانی می‌کنند. همه بخش‌های متولی امر فرهنگ در دستگاه‌های دولتی هم بدانند باید این سرمایه عظیم فرهنگی حفظ شود و ارتقا یابد. 
   
دستاوردهای دولت سیزدهم
وی با یادآوری این‌که موضوع آب برای مردم این منطقه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، اضافه کرد: زمانی که مسئولیت دولت را به عهده گرفتیم، کشور ناترازی‌های زیادی در حوزه برق، آب و گاز داشت اما چالش‌ها به همین میزان محدود نمی‌شد. کرونا در ابتدای فعالیت دولت طی یک روز تا ۷۰۰ نفر قربانی می‌گرفت. وی یادآور شد: یقین داشتیم با همراهی مردم و جوانان کشورمان می‌توانیم وضعیت را مدیریت کنیم. همین امر هم رخ‌داد. دشمن معتقد بود می‌تواند رشد اقتصادی را متوقف کند، بیکاری را افزایش دهد و ناهنجاری‌های اجتماعی، فرهنگی را توسعه دهد.رئیسی با بیان این‌که در این دولت با حمایت خداوند و همراهی مردم در این سه سال برخلاف ۱۰ سال گذشته که رشد اقتصادی کشور کمتر از یک درصد بود، در شش ماه دوم سال ۱۴۰۰ یعنی سال اول دولت سیزدهم، ۴ درصد رشد اقتصادی محقق شد، افزود: سال ۱۴۰۱ رشد ۵.۴درصدی و برای سال ۱۴۰۲ هم اعلام شد کشور رشد اقتصادی ۶ درصدی داشته است. وی تاکید کرد: ۸۴۰۰ واحد تولیدی راکد در کشور به چرخه تولید بازگشت. برخی واحدها ۱۰ تا ۱۲ سال راکد بودند و اکنون با حمایت دولت به چرخه تولید بازگشتند. در استان ۲۰۱ واحد تولیدی راکد دوباره فعال شدند. ما نخواهیم گذاشت که هیچ واحد تولیدی در استان تعطیل شود. رئیس دولت سیزدهم یادآور شد: دشمن نمی‌خواهد ما رشد کنیم اما ملت ایران عزم خود را جزم کرده که در حوزه‌های مختلف اقتصادی پیشرفت کند. جنگ، جنگِ اراده‌هاست و در این جنگ اراده‌ها، ملت ایران پیروز شده و بعد از این هم پیروز خواهد شد‌. 
   
حل مسأله کم آبی در استان سمنان
وی درباره مسائل مرتبط با آب استان سمنان و شهرستان دامغان نیز گفت: با همراهی مردم و مسئولان محلی حل مشکل آب در سراسر استان سمنان را پیگیری می‌کنیم و قطعا این مشکلات حل می‌شود. بخشی از مسائل استان در حوزه آب در همین مدت کوتاه حل شد. اقدامات لازم برای سمنان و شاهرود آغاز شده که در حال انجام است. رئیس‌جمهور با تاکید بر توجه به مدیریت مصرف آب تصریح کرد: یک مسأله تأمین آب و مسأله دیگر هم مدیریت آب است. مدیریت مصرف آب کمتر از تأمین آب اهمیت ندارد. دولت مدیریت آب را مورد تاکید می‌داند. آیت‌ا... رئیسی بیان کرد: مشکل آب ۵۰۰۰ از ۱۰ هزار روستایی که ابتدای فعالیت دولت مشکل تأمین آب آشامیدنی داشتند، حل شده است. یعنی عزم دولت برای حل مسأله، جدی است اما در کنار این اقدامات زیرساختی باید همه به مدیریت مصرف آب نیز توجه داشته باشیم. وی افزود: درباره مسأله آب و مدیریت آب در جلسه «حل مساله» که شب گذشته(پنجشنبه شب) در شاهرود برگزار شد، نیز رایزنی‌هایی انجام شد. در تلاشیم که مسأله تأمین آب آشامیدنی و کشاورزی استان سمنان با همراهی مردم و دولتمردان حل شود.

دیگر خبرها

  • نقش دولت و دانشگاه در تحقق جهش تولید/ باید امید و انگیزه را به جوانان بازگردانیم
  • عملیات وعده صادق دستاورد تدبیر صحنه و میدان
  • رئیسی: پیشرفت‌های نیروهای مسلح تحت مدیریت عالی رهبر انقلاب موجب ایجاد امنیت، اقتدار و امید برای مردم و کشور شده است
  • مطالبه تاسیس بیمارستان شهر جدید سهند از استاندار آذربایجان شرقی
  • عباس عبدی بررسی کرد؛ تفاوت سه سال اول دولت رئیسی با روحانی
  • درآمد خالص ملی سرانه در دولت روحانی ۳۰ درصد کم شد/ در دولت رئیسی ۱۴ درصد بهبود یافت
  • عباس عبدی: شاخص‌های ۳ سال اول دولت رئیسی عقب‌تر از ۳ سال اول دولت روحانی است
  • شاخص های ۳ سال اول دولت رئیسی عقب تر از ۳ سال اول دولت روحانی است /سندچشم انداز ۲۰ ساله ایران ناکام بود
  • تحقق شعار سال را فراموش نکنیم/ جهش تولید با مشارکت مردم در انتظار پایان انحصار زمین‌های دولتی است
  • «وعده صادق» اقدامی ضروری برای کشور بود