Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@09:07:38 GMT

احیا و توسعه ۴۲۰ هکتار رویشگاه گیاهان دارویی در مازندران

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۷۸۰۸

احیا و توسعه ۴۲۰ هکتار رویشگاه گیاهان دارویی در مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری، گفت: سال گذشته ۴۲۰ هکتار از رویشگاه‌های گیاهان دارویی در استان احیا و مورد توسعه قرار گرفت.

اسحاق عطایی با بیان اینکه تاکنون ۱۸۰۰ هکتار در استان توسعه زراعت چوب انجام شد، گفت: زراعت چوب یکی از راهکارهای اساسی برای حفظ عرصه‌های منابع طبیعی است که در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به شرایط  اقلیمی مناسب در مازندران و لزوم حفظ محیط زیست و جنگل، بهره‌برداری بهینه از زمین‌های شیبدار و حفاظت از منابع آب و خاک در طرح زارعت چوب مورد تاکید است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری افزود: اجرای طرح زراعت چوب می‌تواند عامل بازدارنده‌ای در تخریب جنگل‌های استان و حفظ  زمین‌های حاصلخیز باشد.

عطایی همچنین گفت: سال گذشته ۴۲۰ هکتار از رویشگاه‌های گیاهان دارویی در استان احیا و مورد توسعه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با احیا و توسعه گیاهان دارویی در عرصه‌های منابع طبیعی علاوه بر حفظ منابع طبیعی، تامین مواد اولیه مورد نیاز برخی کارخانجات داخلی و با افزایش صادرات این محصولات، ارزآوری خوبی خواهیم داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری با بیان اینکه سال گذشته ۱۳۰ هکتار از جنگل‌های مازندران نسبت به آفات و بیماری‌های جنگلی پیشگیری و کنترل شد، گفت: اجرای این کار با گشت و سرکشی و بازدیدهای مستمر در عرصه‌های جنگلی و مرتعی، شناسایی مناطق آلوده به آفات و بیماری‌های گیاهی، کانون یابی آفات، تهیه نقشه پراکنش آفات و بیماری ها، تهیه لیست و مناطق انتشار آنها، انجام عملیات پیشگیری با نصب تله‌های نوری، فرمونی و انجام اقدامات مکانیکی، فیزیکی و سطح محدود کنترل آفات با شیوه‌های سازگار با طبیعت انجام شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گياهان دارويي گیاهان دارویی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۷۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بازار‌های کوثر اصفهان ۱۳ فروردین ۱۴۰۳

رئیس اداره بازار‌های سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت:  بازار‌های کوثر، گل و گیاه و گیاهان دارویی روز سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ به‌مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت علی (ع) تعطیل است.

مجید صادقی افزود: به‌مناسبت  سالروز شهادت حضرت علی (ع) روز دوشنبه سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ بازار گل و گیاه همدانیان و بازار گیاهان دارویی اصفهان نیز  تعطیل خواهد بود.


باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تعطیلی بازار‌های کوثر اصفهان ۱۳ فروردین ۱۴۰۳
  • ۱۷۰۰ هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی لرستان اضافه شده است
  • بیش از ۲ میلیون هکتار اراضی زراعی خراسان شمالی سنددار شدند
  • تثبیت ۱۰۰ درصدی مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی 
  • رفع تصرف ۱۸ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • سنددارشدن ۹۹ درصد عرصه‌های ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی
  • جزییات جدید از قطع درختان جنگل‌های هیرکانی از زبان یک حقوقدان: تخلف شرکت برق مازندران در ماجرای قطع درختان الیمالات/ حداقل جرم اداره‌کل منابع طبیعی، کوتاهی در انجام وظایف است
  • آتش سوزی در بیش از یک هکتار از عرصه های منابع طبیعی راین
  • بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین در آتش سوخت
  • راهکار‌های ساده خانگی درمان مشکلات روده در طب سنتی + فیلم