Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی هرمزگان گفت: استعدادیابی در محلات و مناطق محروم یک سیاست اصلی از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان هرمزگان دنبال می‌شود و از این رو این سیاست به صورت جدی برای شناسایی استعدادهای برتر دنبال می‌شود. - اخبار استانها -

سعید عبدلی زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در   بندرعباس   اظهار داشت: هفته هنر انقلاب اسلامی فرصت مغتنمی برای تشریح فعالیت‌های هنر و معرفی هنرمندان در یک سال گذشته است که توانسته‌اند فعالیت‌های هنری حدر محور انقلاب انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هفته هنر انقلاب اسلامی فرصتی برای تبیین سیاست‌ها و نظرات فرهنگی مقام معظم رهبری و تشریح فعالیت‌هایی است که باید ذیل این سیاست‌ها انجام شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی هرمزگان گفت: به مناسبت این هفته برنامه‌های خاصی تدارک دیده بودیم و با توجه به شرایط خاص و قرمز شدن کرونا نتوانستیم برنامه‌های قبلی را انجام دهیم، شرایط خاص مانع برگزاری ‌ بسیاری از برنامه‌ها شد و به همین دلیل تمرکز را به برگزاری چند برنامه به صورت محدود و مبتنی بر فضای مجازی و رسانه قرار دادیم.

وی افزود: در سال 99 در حوزه تاریخ شفاهی و ادبیات، هنرهای نمایشی و تصویری و تجسمی آثار مختلفی تولید شده و توفیقات خوبی کسب از سوی هنرمندان انقلاب اسلامی در هرمزگان کسب شده است. 

عبدلی زاده گفت: مادر اسفند گذشته کارگاه تجسمی برگزار کردیم که سطح خوبی داشت و در رسانه‌ها انعکاس خوبی یافت، در این کارگاه به تبیین هویت و نقش هرمزگان در حراست از ایران پرداخته شد و اکران آثار تولید شده در آن کارگاه در این هفته انجام می‌شود. 

وی تاکید کرد: در دهه فجر گذشته کتاب ارزشمند "ما هم بودیم" رونمایی شد، این کتاب در رده آثار ملی آثار هنری می‌گنجد و به نقش زنان انقلابی هرمزگان در مبارزات علیه رژیم ستم شاهی می‌پردازد، تجلیل از نویسنده و معرفی کتاب در رسانه‌های گروهی یکی از برنامه‌های ما در این هفته خواهد بود. 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی هرمزگان گفت: این کتاب که به نقش زنان هرمزگان در مبارزه تاریخی و کشف حجاب و مبارزه زنان در انقلاب می‌پردازد و خاطرات درج شده در آن می‌تواند دستمایه هنرهای دیگری باشد.

وی معرفی و تجلیل از هنرمند برتر انقلاب اسلامی در سال 99 را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی هرمزگان بیان کرد و گفت: ما برای تعیین هنرمند شاخص استان شاخص‌هایی زیادی را مد نظر گرفته‌ایم و هر سال با توجه به آن شاخص‌ها هنرمند برگزیده معرفی می‌شود. 

عبدلی‌زاده افزود: در سال 99 علاوه بر رونمایی از کتاب و برگزاری کارگاه هنرهای تجسمی، حضور در جشنواره تئاتر فجر را تیز داشتیم که نمایش اجرا شده توانست جایزه بهترین موسیقی را کسب کند، همچنین تولید نماهنگ و موسیقی سردار دل‌ها با صدای غلامرضا صنعتگر نیز از سوی حوزه هنری تولید شد و یک مستند نیز توسط مهراب بهرامی با رویکرد شهید سلیمانی ساخته شد. 

وی تصریح کرد: ما برای سال جاری برنامه‌های بسیار خوبی مد نظر داریم که کشف استعداد در محلات کم برخوردار و حاشیه‌ای یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها است. 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی هرمزگان گفت: به همین جهت در آغاز ماه شعبان در محلات تپه الله اکبر، بهشت زهرا، آیت الله غفاری و محله چاهستانی‌ها با هدف شناسایی استعدادهای هنری، محافل و پاتوق‌های علمی و فرهنگی، سرود و تئاتر و هنرهای تجسمی از سمت حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد. 

وی تاکید کرد: استعدادیابی در محلات و مناطق محروم بک سیاست اصلی از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان هرمزگان دنبال می‌شود، ما در مناطقی همچون بشاگرد و سیریک شاهد استعدادهای خوبی در حوزه هنرهای تجسمی بودیم و از این رو این سیاست به صورت جدی برای شناسایی استعدادهای برتر دنبال می‌شود. 

عبدلی زاده با تاکید بر تحقق شعار سال گفت: آثار هنری مربوط به روایت پیشرفت و مطالبه گری را مبتنی بر شعار سال و خواسته رهبری حمایت می‌کنیم. 

وی در خاتمه با بیان اینکه در سال جاری در زمینه تاریخ شفاهی 5 اثر رونمایی خواهیم کرد اظهار داشت: استفاده از ظرفیت آثار چاپ شده برای تولید نمایشنامه و مستند از برنامه‌های دیگر است.

رئیس حوزه هنری یزد: هنر بهترین ابزار برای انتقال پیام انقلاب استبیشترین تولیدات حوزه هنری درباره شهداست/ جمله شنیده نشده مقام معظم رهبری در خصوص کتب خاطرات شهداتغییر کاربری سینمای حوزه هنری تکذیب شد

انتهای پیام/864/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دنبال می شود عبدلی زاده برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۷۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جایزه ملی داستان و بازآفرینی اعلام شد/ معرفی اصفهان به عنوان پایگاه روایتگری ادبی

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری و رونمایی از پوستر اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی، امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت، در سالن طاهره صفارزاده حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این نشست سعید لشکری معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی، احمد نوری رییس این جایزه و رییس حوزه هنری اصفهان و حبیب احمدزاده دبیر اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی،  میلاد عرفان پور مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، دکتر عباسی مشاوره علمی جایزه بازافرینی و جمعی از اصحاب رسانه حضور داشتند.

در ابتدای جلسه احمد نوری در صحبت هایی گفت: موضوع داستان انقدری برای ما اهمیت داشت که برایش جایزه ملی طراحی شد. امیدواریم در این مسیر جایزه ملی به جایگاه خوبی برای گفتمان سازی برسد.

سعید لشگری  نیز در صحبت هایی گفت: توجه به هنر انقلاب در سراسر کشور  برای ما اهمیت داشت. امروز حوزه هنری اصفهان پایگاه جدی برای ما است ، هنر در اصفهان به کاربرد رسیده از موسیقی و معماری تا دیگر هنرها مثل تجسمی که خودش را محدود نکرده است. مفتخریم اصفهان پایگاه این اتفاق مهم است.

وی با اشاره به ایده فراتهران و مسئله روایت گفت: حوزه هنری خود را مکلف به روایت می داند ، روایتی که چند قید دارد نخست روایت هویت انقلاب اسلامی که تفاوت با سایر روایت ها دارد. ما پایگاه تاریخ شفاهی هستیم و حوزه و سوره مهر افتخارش این است که سعی کردیم روایت را علاوه بر تاریخ شفاهی، پیش ببریم. در نهایت در فراتر تهران دنبال ضرب مسئله روایت در  عرصه داستان هستیم. 

میلاد عرفانپور نیز در صحبت هایی گفت: در دوره اخیر شاهد تحولات زیادی در هنرهای مختلف و مراکز در حوزه هنری هستیم. تحولات عرصه ادبی نگاه به تولید و ترویج ادبیات داستانی و توجه به نویسندگان این عرصه است و دوشنبه اتی نیز نشست افتتاحیه مدرسه روایت ما در سمنان است  .

وی با اشاره به اینکه استان ها بار هنر انقلاب را به دوش می کشند و تهران تنها یکی از این استانها است، گفت: این اتفاق ملی بازآفرینی داستان انقلاب است و تلاش داریم اتفاق نوآورانه ای در این رویداد بیافتد. 

علی عباسی استاد دانشگاه و مشاور علمی جایزه داستان انقلاب با اشاره به قرابت خوب پوستر با موضوع جایزه ، عنوان کرد: همه چیز روایت است، مظلومیت کودکان غزه را جز اینکه هنرمند به روایت تبدیل کند، نمیتواند نشان دهید.

وی با ارائه تعاریفی از روایت گفت:  یک ایرانی حتما باید هویت را در روایتش مشخص کند، اگر در یک اثر هنری در هر قالبی ردپای هویت ملی ایرانی اسلامی نباشد، نمیتوان آن را شاهکار ادبی نامید چرا که نویسنده باید تجربه زیسته خود و خرد جمعی جامعه را در اثرش نشان دهد.  

همچنین الهام زارع زاده دبیر اجرایی جایزه گفت:  تمام انواع هنرهای ما می توانند زمینه داستان بازافرینی ما باشند امیدواریم هنرمندان بتوانند جریان سازی درستی در این زمینه کنند.

وی افزود: دو دسته فعالیت طراحی شده، نخست فعالیت های رقابتی و دوم ترویجی  . بخش رقابتی تمرکزش بر تولید داستان در پنج بخش رمان، داستان کوتاه، کوتاه کوتاه، جستارنویسی  و طرح داستان است که امروز شروع این بخش را شاهدیم و تا تیرماه فرصت دارد و اختتامیه پاییز امسال برگزار می شود، یک بخش حمایت از طرح های داستانی داریم که معمولا در راستای حمایت و تولید اثر است. 

وی افزود: بخش ترویجی دو گروه کارگاه دارد کارگاه های داستانی که در استان ها برگزار می شود و‌ کارگاه های علمی هم در اصفهان برپا می شود. هر کارگاه با هدایت یکی از داستان نویسان مطرح برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • مظلومیت غزه با روایت نشان داده می‌شود
  • جزئیات اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی تشریح شد
  • جزئیات جایزه ملی داستان و بازآفرینی اعلام شد/ معرفی اصفهان به عنوان پایگاه روایتگری ادبی
  • شورای اسلامی شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است
  • اوسمار ویرا: فهمیدم استعداد بازی کردن فوتبال ندارم و به دنبال مربی‌گری رفتم / فیلم
  • رونمایی پوستر جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری
  • سپاه خود را وقف مردم کرده است
  • جشنواره «نقالان سوره» بر روی مهم‌ترین مخاطب هنر دست گذاشته است