Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: آمار ابتلا و بستری بیماران کرونایی در استان اردبیل به شکل غیرمتعارف و فراتر از پیش‌بینی افزایش یافته و به ۴۸۹ نفر رسیده است.

دکتر شهرام حبیب‌زاده با اشاره به ابتلای ۱۰۵ فرد جدید به کرونا در سطح استان اردبیل در شبانه روز گذشته گفت: سرعت و سطح موج چهارم شیوع کرونا در این استان نسبت به موج‌های اول، دوم و سوم بسیار زیاد است به طوری که در یک هفته اخیر آمار مبتلایان جدید و شمار بستری همزمان افراد مبتلا به کرونا بیش از چهار برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: مجموع بستری مبتلایان بدحال مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان نیز به سرعت در حال افزایش بوده و به ۷۳ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: با فوت هشت نفر از اهالی استان، مجموع آمار جان‌باختگان کرونا در این استان طی ۱۳ ماه گذشته به یک هزار و ۴۹۱ نفر رسید.

وی با اشاره به محدودیت‌ها، کمبود تخت و فشار کاری، خستگی شدید شبانه‌روزی پزشکان و پرستاران مراکز درمانی استان اردبیل افزود: بار مراجعه بیماران کرونایی و ازدحام در مراکز درمانی استان در موج چهارم کرونا بسیار بالاست.

دکتر حبیب‌زاده، رعایت دقیق محدودیت‌های وضع شده، در خانه ماندن، عمل به شیوه نامه‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و هر گونه دورهمی، تعطیلی مجالس عروسی و ترحیم را تنها راه برون‌رفت و گذر از شرایط بحرانی موجود ذکر کرد.

به گزارش ایرنا، آمار فزاینده شیوع کرونا در استان اردبیل ادامه دارد به طوری که هم‌اکنون ۲ شهرستان اردبیل و نمین در وضعیت قرمز و شهرستان‌های گرمی، بیله‌سوار، پارس‌آباد، اصلاندوز، مشگین‌شهر، خلخال و سرعین در وضعیت نارنجی و شهرستان‌‎های کوثر و نیر در وضعیت زرد قرار دارد.

ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان امام خمینی(ره) و بیمارستان امام رضا(ع) شهر اردبیل پر شده و بیمارستان سبلان نیز برای پذیرش و درمان بیماران کرونایی آماده‌سازی شده است.

کارشناسان بهداشت و درمان از شهروندان خواسته‌اند به محض مشاهده علائم اولیه ابتلای به کرونا از جمله سردرد و بدن درد شدید و نیز ناراحتی‌های تنفسی به سرعت به مراکز ۱۶ ساعته بهداشت و درمان مراجعه کرده و نسبت به اقدامات تشخیصی و درمان اقدام کنند.

روند افزایشی کرونا در استان اردبیل از حدود سه هفته پیش و همزمان با سفر گسترده نوروزی شهروندان به استان شتاب گرفته و همانند نیمه پاییز پارسال، در مسیر صعودی قرار دارد.

مسئولان بهداشت و درمان استان اردبیل از حدود سه هفته قبل شرایط این استان در زمینه شیوع کرونا را شکننده اعلام کرده و هشدار داده بودند که با حضور پرشمار گردشگران و کاهش سطح رعایت مقررات بهداشتی، روند شیوع کرونا در این استان افزایشی و صعودی خواهد بود.

به گزارش ایرنا، بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۵۰۳ نفر در روز ۲ آذرماه به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها کرونا استان اردبیل دانشگاه های علوم پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا استان اردبیل دانشگاه های علوم پزشکی کرونا استان اردبیل دانشگاه های علوم پزشکی بهداشت و سلامت اخبار کنکور کرونا در استان اردبیل بیماران کرونایی بیماران کرونا درمانی استان شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۸۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنه امید برای بیماران مبتلا به سرطان خون

ایتنا - پس از کشف روشی جدید برای جلوگیری از پیشرفت سرطان خون، محققان امیدوارند پیشرفت فزاینده‌ای در درمان این نوع سرطان حاصل شود.
در لوسمی حاد میلوئید یا اِی‌ام‌ال (Acute myeloid leukaemia) مغز استخوان تعداد زیادی سلول خونی غیرطبیعی تولید می‌کند که درمان آن بسیار دشوار است. برای مثال، در دوره ۵ ساله این بیماری تنها حدود ۳۰ درصد از آن جان سالم به در می‌برند. این سرطان کشنده است و اغلب افراد بالای ۷۰ سال به آن مبتلا می‌شوند.

به رغم آنکه نرخ ابتلا به این سرطان در جهان رو به افزایش است، اما عامل آن هنوز مشخص نیست. طبق گزارش سازمات بهداشت و سلامت ملی بریتانیا، سرطان خون (لوسمی) دوازدهمین سرطان شایع در این کشور است و سالانه حدود ۳ هزار و ۱۰۰ نفر در بریتانیا به آن مبتلا می‌شوند.

در امارات متحده عربی نیز این نوع سرطان چهارمین سرطان رایج در زنان و دومین سرطان رایج در مردان است. همچنین زنان اماراتی ۲ برابر مردان در معرض ابتلا به آن قرار دارند.

طی ۳۰ تا ۴۰ سال گذشته، معمولا  برای درمان این بیماری از روش شیمی‌درمانی استفاده می‌کردند. این روش عوارض جانبی بسیاری دارد و به رغم آنکه کارساز است اما سرطان پس از درمان معمولا عود می‌‌کند.

در حال حاضر محققان بریتانیایی موفق به کشف روشی شده‌اند که مانع پیشرفت این بیماری می‌شود. آنها به ترکیب جدیدی به نام «آی‌ اُ اکس ۵» (IOX5) دست یافته‌اند. به گفته محققان، این دارو مسیر واکنش سلول‌ به اکسیژن را هدف قرار می‌دهد بدون اینکه بر تولید طبیعی سلول‌های خونی در مغز استخوان تاثیر بگذارد، و به این ترتیب مانع پیشرفت بیماری می‌شود و راه تازه‌ای برای درمان سرطان خون می‌گشاید.

پروفسور کمیل کرانک، متخصص سرطان‌ خون، می‌گوید که برای کشف درمان‌های جدید این بیماری نیاز فوری وجود دارد. او می‌گوید: «ما داروی جدیدی به نام آی‌ اُ اکس ۵ را کشف کردیم و موفق شدیم عملکرد داروهای مشابه را نیز تغییر دهیم. این داروی جدید سمی نیست و می‌تواند سرطان خون را از بین ببرد.»

پروفسور کرانک می‌گوید که مرحله بعدی تحقیقات، آزمایش آی‌ اُ اکس ۵ در ترکیب با سایر درمان‌های مشابه است.

ممکن است این درمان برای سایر سرطان ها نیز به کار رود.

محققان در حال بررسی قابلیت‌‌های این دارو برای درمان سرطان سینه، پروستات، تخمدان و برخی سرطان‌های دیگرند.

دیگر خبرها

  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • رشد بیماری‌های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • افزایش مبتلایان به سرطان در بلخ
  • بیش از ۳ هزار خدمت در بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه ارائه شد
  • روزنه امید برای بیماران مبتلا به سرطان خون