Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری اظهار داشت: از ابتدای سال زراعی یعنی مهرماه تا کنون نیز تنها ۵.۲ میلی متر باران در استان سیستان و بلوچستان باریده که کم بارش ترین پاییز و زمستان استان در ۵۰ سال اخیر به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: میزان کاهش بارش‌های پاییز و زمستان امسال استان سیستان و بلوچستان بیش از ۶۲ درصد کمتر از رکورد قبلی است که ۱۷ سال قبل یعنی ۱۳۸۲ با میزان ۱۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ میلی متر ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: به طور میانگین سالانه حدود ۶۰ میلی متر بارش در فصل‌های پاییز و زمستان می بارد و زمستان پربارش ترین فصل استان است که بیش از ۵۰ درصد بارش‌های سالانه را شامل می‌شود.

وی گفت: این در حالی است که امسال مجموع بارش زمستان استان سیستان و بلوچستان حتی به نیم میلی متر هم نرسیده و استان با کاهش ۹۹.۳ میلی متری نسبت به بلند مدت مواجه شده است.

حیدری اضافه کرد: ۱۱ شهرستان استان شامل «چابهار، سراوان، سرباز، زهک، مهرستان، نیکشهر، کنارک، قصرقند، فنوج، دلگان و سیب و سوران» زمستان امسال را بدون باران به پایان رساندند که این «بی بارشی» ۱۰۰ درصد در یکی دو دهه اخیر در اکثر این مناطق بی سابقه بوده است.

وی تصریح کرد: این شرایط سبب شد تا سیستان و بلوچستان در زمستان گذشته بدترین شرایط بارشی کشور را به خود اختصاص دهد و بیشترین کاهش بارندگی در بین ۳۲ استان کشور را با بیش از ۹۹ درصد کاهش را نیز ثبت کند.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حدود ۲۰۰ روز اخیر حتی به اندازه یک منطقه بیابانی هم بارندگی نداشتیم، گفت: کاهش بارندگی‌های امسال موضوع تأمین آب برای کشاورزی را تحت تأثیر قرار می‌دهد به طوری که اگر مدیریت منابع و صرفه جویی در دستورکار قرار نگیرد، به مشکل می‌خوریم.

حیدری افزود: کاهش بارندگی بر عرصه‌های طبیعی نیز تأثیر گذار بوده است به نحوی که موجب خشک شدن تالاب‌های استان و فعال شدن چشمه‌های گردوغبار شده است.

وی ادامه داد: فعال شدن چشمه‌های گردوغبار به این معنی است که امسال گردوغبار بیشتری مناطق مختلف استان به ویژه شهرستان‌های شمال استان، زاهدان و مناطق شرقی و غربی استان را فرا می‌گیرد.

کد خبر 5186346

منبع: مهر

کلیدواژه: هواشناسی سیستان و بلوچستان محسن حیدری بارش باران خشکسالی سیستان ویروس کرونا شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت های کرونایی گرگان انتخابات 1400 اردبیل ماه مبارك رمضان هفته هنر انقلاب اسلامی وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا سیستان و بلوچستان میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۸۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها رگباری درجنوب سیستان وبلوچستان وآماده باش دستگاه‌های خدماتی وامدادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، هواشناسی در خصوص فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان هشدار سطح قرمز صادر کرد.
بنابر اعلام هواشناسی استان، فعالیت این سامانه بارشی ازامروز در شهرستان‌های زرآباد، فنوج، کنارک، لاشار، قصرقند، چابهار، دشتیاری، نیکشهر، دلگان، جنوب ایرانشهر، بمپور، راسک، سرباز، سیب سوران، مهرستان، سراوان، گلشن، و جنوب خاش همراه با رگبار سنگین باران و تگرگ خواهد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

همچنین بدنبال هشدارهواشناسی وتداوم سامانه بارشی مدارس شهرستان‌های ننیکشهر، مهرستان، زرآباد، سراوان ودلگان در تمامی مقاطع در دو نوبت صبح وعصر بصورت غیرحضوری برگزارشد. 

داود گلی روابط عمومی آموزش و پرورش استان هم اعلام کرد:بر اساس مصوبه جلسه ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان، به فرمانداران و بخشداران شهرستان‌ها و مناطق استان تفویض اختیار شده تا با توجه به وضعیت جوی پیش رو و شدت و ضعف بارش‌ها، در خصوص نحوه فعالیت مدارس با هماهنگی مدیریت بحران استانداری تصمیم گیری و اطلاع رسانی شود.
وی افزود: برای فردا نیز همین مصوبه قابلیت اجرایی دارد و تعطیلی عمومی برای همه مدارس استان  نخواهیم داشت و این تعطیلی بنابر ضرورت برای مناطق در خطر سیلاب خواهد بود.

 

کرد مدیرکل راهداری وحمل نقل جاده‌ای استان از آمادگی ۱۴ اکیپ راهداری با ۶۸ دستگاه ماشین آلات سنگین ونیمه سنگین خبر داد و گفت: ۱۲۴ نیروی راهداردرسطح محور‌های استان مستقرشدند.


بارش‌های امروز در شهرستان نیکشهر که از ساعت پنج صبح آغاز شده باعث طغیان رودخانه‌های دستگرد، زنگوتان و حیدربند شده و راه‌های روستایی منطقه توتان و مهمدان و سرگوست را مسدود کرد.
مبارکی بخشدار بنت از مردم درخواست تا از تردد غیر ضروری در محور‌های بخش بنت خوداری کنند.

حجت بامری، سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده شهرستان دلگان گفت: در پی بارش‌های اخیر در ارتفاعات بزمان و طغیان رودخانه‌ها محور ارتباطی دلگان به ایرانشهر مسدود شد.

 

دیگر خبرها

  • بارش‌ رگباری درجنوب سیستان وبلوچستان وآماده باش دستگاه‌های خدماتی وامدادی
  • بارش‌ها رگباری درجنوب سیستان وبلوچستان وآماده باش دستگاه‌های خدماتی وامدادی
  • بسیج امکانات وآمادگی کامل مدیریت بحران سیستان وبلوچستان
  • نماینده ولی‌فقیه درسیستان وبلوچستان:ارتش مؤمن و مقتدر مایه آرامش خاطر مردم
  • برخورد باتخلفات رانندگان درنبستن کمربند ایمنی درسیستان وبلوچستان
  • رگبارپراکنده بهاری ورعد وبرق با احتمال بارش تگرگ درسیستان وبلوچستان
  • تشدیدفعالیت سامانه بارشی درسیستان وبلوچستان
  • گرامیداشت یادشهدای معلم حوادث تروریستی اخیر،سیستان وبلوچستان
  • بیانیه تبلیغات اسلامی سیستان وبلوچستان در حمایت از تحقق وعده صادق
  • هشدارنارنجی جوی:تشدیدفعالیت سامانه بارشی درسیستان وبلوچستان