Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@07:21:14 GMT

حقوق‌ها متناسب با میزان تورم نیست

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۸۸۶۱

حقوق‌ها متناسب با میزان تورم نیست

نماینده مردم شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه حقوق کارمندان و بازنشستگان متناسب با افزایش قیمت دلار و تورم نیست و دولت هم بازار را رها کرده است.

به گزارش مشرق، حسن همتی در جلسه علنی امروز طی تذکری شفاهی،گفت: در کنار شرایط کرونایی، تورم و وضعیت نامناسب اقتصادی، نارضایتی بسیار زیادی را در بین مردم ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: وقتی تامین اجتماعی مصوبه مجلس را زیر پا می‌گذارد

وی با بیان اینکه کسب و کار مردم در دوران کرونا دچار آسیب شده و متأسفانه اقدامی برای جبران آن انجام نشده است، افزود: درآمد بخش زیادی از مردم روزانه است و در حال حاضر این افراد قادر به تأمین معیشت خود و خانواده‌شان نیستند.

نماینده مردم شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین حقوق کارمندان، کارگران و بازنشستگان متناسب با تورم و افزایش قیمت دلار نیست، دولت هم بازار را رها کرده و احتکار کالاها مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.

همتی با بیان اینکه متأسفانه نظارتی بر روی قیمت کالاها وجود ندارد، گفت: مردم زمان زیادی را در صف‌های خرید کالاها مجبورند بایستند، دلالی و احتکار، مشکلات عدیده‌ای را برای آنها به وجود آورده و دلالان و واسطه‌گران باعث شده‌اند که قیمت کالاها افزایش یابد.

وی گفت: معمولاً پس از افزایش قیمت کالاها در بازار، مسئولان می‌گویند که حباب عامل گرانی است و امیدواریم بالاخره روزی برسد که این حباب شناسایی، دستگیر و مجازات شود!

این نماینده مجلس متذکر شد: دولتمردان با آغاز سال جدید اعلام کردند که هیچ‌گونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت اما متأسفانه شاهد قیمت بسیاری از کالاها و اجناس هستیم.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تورم قیمت کالاهای اساسی افزایش حقوق حقوق نجومی حقوق کارگران افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۸۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان

به گزارش جام جم آنلاین، علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: فعلا همان میزان افزایش حقوق که در شورای عالی کار مصوب شده است برای بازنشستگان مصوب شده تا پرداخت شود.

وی افزود: بحث اصلی بازنشستگان و کانون بازنشستگان اجرای ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی است که باید اجرا شود، این ماده قانونی تأکید دارد که حقوق بازنشستگان به میزان افزایش هزینه‌های زندگی رقم بخورد که در این باره جلسه‌ای با حضور رؤسای کانون بازنشستگان و سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد.

دهقان کیا ادامه داد: تفاوت اصلی حقوق بازنشستگی و کارگری در میزان پرداختی در بن و مسکن است که تفاوت دارند.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران تأکید کرد: ما به طور جد خواستار اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی به طور کامل هستیم.وی با اشاره به برگزاری دومین جلسه برای رسیدگی به افزایش حقوق بازنشستگان اظهار کرد: قرار شده تا در هفته جاری دومین جلسه برای بررسی میزان افزایش حقوق بازنشستگان برگزار شود.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران ابراز کرد: براساس‌آخرین اطلاعات قرار است تا مابالتفاوت حقوق فروردین ماه در خردادماه و حقوق اردیبهشت ماه براساس فرمول های سال جدید به حساب بازنشستگان واریز شود. مبنای پرداخت حقوق بازنشستگان هم براساس عدد‌های تعیین شده در شورای عالی کار است. 

وی یادآور شد: احتمال می‌دهیم که در ۲۰ روز آینده به نتایجی برسیم که در همین ماه اتفافات جدیدی برای بازنشستگان رخ دهد و دستمزد مدنظر جدید تعیین شود.

دهقان کیا عنوان کرد: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی هم نظرش  این است که ما بتوانیم به بازنشستگان کمک کنیم، این مستلزم آن است که سازمان چقدر منابع جدید به دست آورد و آن را به بازنشستگان اختصاص بدهد.

دیگر خبرها

  • ارگران مهاجر در کشورهای همسایه ایران چقدر حقوق می‌گیرند؟
  • ۱۰ نفر رئیسی را محاصره کرده و می‌گویند مملکت گل و بلبل است!
  • نماینده مجلس: ۱۰ نفر رئیسی را محاصره کرده و یک منظومه شمسی دیگر برای او تصویر می‌کنند
  • نماینده مجلس: ۱۰ نفر رئیسی را محاصره کرده و یک منظومه شمسی دیگر برای او تصویر می کنند / با ۴۰۰ محافظ به این شهر و آن شهر می روند بعد می گویند به میان مردم رفتیم
  • حق نداریم بنزین را به قیمت جهانی اما خودروهای ۲ دهه عقب‌تر به مردم بدهیم
  • بیگی، نماینده مجلس: اگر ایران پاسخی به اسرائیل نمی‌داد، نظام سلطه ما را رها نمی‌کرد/ من در راستای استیفای حقوق مردم اظهارنظر کردم، شورای نگهبان مرا رد کرد؛ گفتند اظهارات، توییت‌ها و مواضع شما مطلوب ما نبوده/ از نظر احمدی‌نژاد اظهارنظر نمی‌تواند موثر باشد
  • نباید قیمت‌ های سلیقه‌ای خودروسازان ملاک قرار بگیرد
  • جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
  • امارات، قطر، عربستان و ترکیه به مهاجران چقدر حقوق می‌دهند؟
  • دستمزدها در خاورمیانه