Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری مجازی دبیر شورای معارف و مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، با محوریت تشریح برنامه‌های ماه رمضان شبکه‌های سیما، امروز برگزار شد.

 شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن در ابتدا گفت: با توجه به شرایط ماه مبارک رمضان ۱۴۴۰ در دوران کرونا و محدودیت‌های شدید در شهر‌های نارنجی و قرمز و محرومیت مردم برای استفاده از مراسم مذهبی به صورت حضوری، برنامه‌های تلویزیون با رویکرد متفاوتی روی آنتن می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ضرورت آرامش بخشی و انس با قرآن و مناجات خوانی با توجه به شرایط موجود در دستور کار ما قرار گرفته است. همچنین لزوم ایجاد بهجت قلبی و نشاط معنوی در ماه مبارک رمضان و ایجاد فضای معنوی ماه مبارک رمضان به عنوان میدان استغفار و حرکت به سمت حق و توسل و صبر را در برنامه های خود تبیین خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: موضوع محوری شورای معارف سیما در ماه مبارک رمضان امسال، آیه دوم سوره مبارکه مائده است. خداوند در این آیه می‌فرماید: «وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَ التَّقْوَىٰ» در راه نیکى و پرهیزگارى با هم تعاون کنید. در کنار تمرکز بر محتوای این آیه، ما پویش نشاط معنوی را به موازات همدلی مردمی خواهیم داشت.

 

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برنامه تلویزیونی ماه رمضان رمضان 1400 ماه مبارک رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۹۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریال‌های طنز همیشه حساسیت‌ برانگیز هستند/ ادامه «نون خ»؟ هنوز معلوم نیست

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجموعه تلویزیونی «نون خ ۵» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی در کنار فصل چهارم مجموعه «نون خ» دو سریال ماه مبارک رمضان شبکه یک سیما بودند.

پخش «نون ۵» این شب‌ها به قسمت‌های پایانی خود نزدیک شده است؛ درفصل پنجم این مجموعه تلویزیونی «نورالدین خان‌زاده» و همولایتی‌هایش این بار به سیستان و بلوچستان سفر کرده و در فضای جغرافیای متفاوتی از غرب کشور ماجرا‌ها و چالش‌های خود را دنبال می‌کنند. از سوی دیگر مسائلی همچون محیط‌زیست، حفظ گونه‌ای جانوری و گیاهی در حال انقراض، میراث فرهنگی و زیبایی‌های ایران و به ویژه سیستان و بلوچستان نیز مورد توجه سازندگان «نون خ» قرار داشته است.

ماه رمضان و نوروز؛ ۲ قله فعالیت‌های تلویزیون

در همین ارتباط، سلیم غفوری قائم مقام معاون سیمای سازمان صداوسیما در گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت: روز‌های نوروز و ماه مبارک رمضان قله فعالیت‌های رسانه ملی محسوب می‌شوند و مدیران سازمان توجه ویژه‌ای به این مقاطع زمانی دارند. سریال «زیرخاکی» از ابتدای ماه مبارک رمضان روی آنتن رفت و طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده در شب‌های قدر به پایان رسید؛ بنابراین بلافاصله پس از پایان شب‌های قدر و از پانزدهم فروردین پخش سریال نون خ را آغاز کردیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پخش پشت سر هم دو مجموعه طنز که از ویژند‌ها (برندها)‌ی سیما محسوب می‌شوند، به نوعی هدر دادن این دو اثر نبوده است نیز گفت: من با این تعبیر موافق نیستم. به هر حال ما نمی‌توانستیم پس از پایان مجموعه «زیرخاکی»، آنتن را در روز‌های باقیمانده ماه مبارک رمضان خالی بگذاریم. برنامه‌ریزی برای پخش این دو مجموعه در نوروز و ماه مبارک رمضان از قبل انجام شده و به سازندگان آنها نیزاعلام شده بود آنها هم در جریان بودند و نکته‌ای دراین باره نداشتند.

غفوری افزود: آمار‌هایی هم که اخیراً توسط مرکز تحقیقات صداوسیما اعلام شد نشان می‌دهد که اتفاق مخاطبان هم با این دو اثر به خوبی همراه بوده‌اند.

حساسیت ویژه مخاطبان به مجموعه‌های طنز 

وی درباره واکنش برخی مخاطبان در فضای مجازی که برخی سکانس‌های سریال را توهین به مردم این استان می‌دانستند نیز گفت: فکر می‌کنم پاسخی که آقای فرجی تهیه‌کننده این سریال در این زمینه دادند، منطقی، گویا و قانع کننده بود. تمام قسمت‌های هر مجموعه تلویزیونی قبل از پخش بازبینی می‌شود. در آن قسمت‌ها هم نکته خاصی مشاهده نشد. به هر حال در کار‌های طنز پرمخاطب مثل «نون خ» و «زیرخاکی» یا قبل‌تر در مجموعه «پایتخت» حساسیت‌ها بالا است. چنین مجموعه های موفق و پرمخاطبی به تبع  حساسیت‌‌برانگیز هم هستند، اما سازندگان این آثار هم این ملاحظات را در نظر می‌گیرند.

قائم‌مقام معاون سیما عنوان کرد: معمولاً با تمام این ملاحظات، حواشی و واکنش‌هایی از این دست باز هم شکل می‌گیرد. به هر حال عوامل مجموعه «نون خ» همچنان مورد حمایت شبکه یک و سازمان قرار دارند و تذکر یا احیاناً توبیخ خاصی در این موضوعات به آنها داده نشده است، چون اصولاً خطایی به آن معنا رخ نداده و واکنش گسترده‌ای را هم شاهد نبودیم.

 

غفوری درباره ساخت فصل ششم این مجموعه نیز گفت: واقعاً هنوز هیچ چیز معلوم نیست، چون عوامل سریال هم به تازگی از مراحل پساتولید و رساندن قسمت‌های پایانی به آنتن فارغ شده‌اند و صحبتی در این باره صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه «سرزمین شعر» ادامه‌دار شد/ آغاز فصل دوم از خرداد
  • تقدیر از عوامل برنامه‌های قرآنی ماه رمضان
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند
  • ۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند
  • نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه آغاز شد
  • آغاز نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه
  • ۵۶۰ هزار افطاری ساده و گرم در حرم حضرت معصومه (س) توزیع شد
  • نشست خبری تشریح برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) و چله رضوی در تهران برگزار می‌شود
  • سریال‌های طنز همیشه حساسیت‌ برانگیز هستند/ ادامه «نون خ»؟ هنوز معلوم نیست