Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@08:42:11 GMT

همه چیز درباره وام اعتباری سهام عدالت +فیلم

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۹۲۰۶

همه چیز درباره وام اعتباری سهام عدالت +فیلم

همه چیز درباره وام اعتباری سهام عدالت +فیلم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فردا

کلیدواژه: دارندگان سهام عدالت وام اعتباری سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۹۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کالابرگ فجرانه به ایستگاه سوم رسید

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در راستای اجرای سیاست‌های حمایتی دولت سیزدهم و ضرورت تأمین بستر فنی مطمئن و فراگیر برای اجرای آن، طرح فناورانه و نوین با عنوان سامانه «شما» (شبکه ملی اعتبار) شکل گرفته، آزمایش خود را به‌خوبی پس داده و در سطح ملی (شهر و روستا) تثبیت شده است.

بیشتر بخوانید: حساب مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی شارژ شد

دولت سیزدهم با شناسایی اعتبار برای اقشار مختلف جامعه و به‌ویژه قشر آسیب‌پذیر اولین گام را در توسعه شبکه اعتباری در کشور برداشته است.

طرح کالابرگ الکترونیک به‌صورت کامل عملیاتی شده است و در طرح فعلی (طرح فجرانه) مشارکت میلیونی مردم ثبت شده است.

این طرح برای نخستین بار در اسفندماه سال ۱۴۰۱ در سطح کشور اجرایی شد، به طوری‌که تراکنش ۱ روز طرح فجرانه با تراکنش ۶ ماه ابتدایی طرح کالابرگ برابری می‌کند.

در سال‌های اخیر به دلایل مختلفی سرانه مصرف کالاهای اساسی کاهش یافته و این مهم در دهک‌های پایین جامعه جدی‌تر است، در راستای حمایت غذایی از خانوار یارانه بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه (۱ تا۷) در ایام دهه مبارک فجر و تداوم طرح حمایتی تا ماه مبارک رمضان و عید نوروز، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بیش از ۲۰ مدل حمایتی طراحی و تدوین کرد، ابعاد مادی و معنوی طرح‌ها به دقت و در چندین جلسه با هماهنگی و همکاری متخصصان بررسی و در نهایت توسط معاون اول رئیس جمهور جمع‌بندی و ابلاغ شد.

طرح فجرانه در راستای تهیه ۱۱ قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات است. قیمت روز سبد مشتمل بر ۱۱ قلم ۷۴۳,۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم در صورت خرید بسته می‌بایست قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳,۳۰۰ تومان از جیب خودپرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰,۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تأمین می‌شود. اعتبار جدید (۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی فعلی بوده و میزان حمایت دولت از ۱۲۰ هزار تومان (اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲۲۰ هزار تومان افزایش‌یافته است و در ۳ ماه متوالی اجرایی خواهد شد.

با آماده‌باش حداکثری و درگیری تمام عوامل فنی و اجرایی در سراسر کشور مرحله اول طرح بزرگ فجرانه ۱۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰ شروع به کار کرد و تا ساعت ۲۴:۰۰ شب ۱۸ اسفندماه ادامه داشت. مرحله دوم این طرح بزرگ از ۲۰ اسفند شروع شده و تا ۱۸ فرودین ماه ادامه داشت. مرحله سوم نیز از تاریخ ۲۰ فروردین شروع خواهد شد و برابر برنامه ریزی انجام شده تا ۱۸ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

از زمان شروع طرح (۱۸ بهمن ماه) تا پایان مرحله دوم (۱۸ فروردین ماه ساعت ۲۴:۰۰) به صورت میانگین روزانه بیش از ۷۳۰ هزار خرید کالابرگی توسط مردم انجام شده است و این یعنی موفقیت بالای طرح در جلب مشارت مردم و حمایت از سبد غذایی خانوار در مقابل تورم و گرانی.

طی دو دوره فجرانه بیش از ۹۸ میلیون بسته غذایی توزیع شده است و اثر بسیار خوبی در رونق بازار و تولید کارخانجات صنایع غذایی گذاشته است.

خرید ۹۸ میلیون بسته غذایی در طول دو ماه یک رکورد بی‌سابقه و تاریخی در خرید فروش کالا بوده و نشان از آمادگی خوب کشور در تامین مایحتاج مردم دارد. برای تهیه این بسته‌های غذایی در حدود ۸۳.۱همت (۱۹.۴همت آورده دولت + ۶۳.۷ همت آورده مردمی) منابع مالی مصرف شده است. به عبارتی می‌توان گفت که ۸۳.۱ همت پول به سمت سفره مردم، امنیت غذایی و تامین حداقل کالری مورد نیاز هر فرد هدایت شده است.

در این طرح مردم نیز در حدود ۶۳.۷ همت آورده نقدی داشته‌اند و این یعنی مشارکت ۳.۳ برابری مردم نسبت به دولت، در اجرای یک طرح دولتی و اعتماد بالا به دولت و خدمات آن، در مرحله اول طرح فجرانه شاهد استقبال بی‌نظیر مردم (در حدود ۸۶ درصد مشارکت) بوده‌ایم.

در مرحله دوم با توجه به اینکه ۷روز در ایام تعطیل عید نوروز بوده و در این ایام مشارکت پایین بوده است، شاهد ۷۴.۸ درصد مشارکت بوده‌ایم.

بیشترین مشارکت از طرح مربوط به خانوار دهک‌های پایین جامعه (دهک اول تا سوم درآمدی) بوده و به طور میانگین ۸۸.۶ درصد خانوار این دهک‌ها در طرح مشارکت کرده‌اند و این موضوع نشان از هدف گذاری و نقطه‌زنی دقیق طرح در حمایت مستقیم و آبرومندانه از سفره این جمعیت آسیب‌پذیر دارد.

در ۵۸ روز اجرای طرح در حدود ۱۹.۴ همت منابع مالی جدید با خطای بسیار پایین و با دقت بالا به سفره مردم تزریق شده است.

تامین کالا در سقف نیاز طرح و همچنین اختیار عمل در انتخاب نوع کالا و کیفیت آن توسط مردم در کنار فرایند آسان خرید اعتباری تجربه خوبی را در اذهان عمومی شکل داده و رفتار خرید اعتباری برای مردم و فروش اعتباری برای صاحبان فروشگاه‌ها شکل گرفته است و این مهم یکی از دستاوردهای بزرگ طرح می‌باشد.

با جرات می‌توان گفت امروز شبکه اعتباری را در کنار شبکه نقدی کل گرفته است. این سامانه بستری مناسب جهت مدیریت و اختصاص کلیه اعتبارهای حمایتی دولت بر اساس هر کد ملی است و در طرح اخیر شمولیت و توانایی خود را ثابت کرد.

طرح به گونه‌ای طراحی شده که به دلیل اقدامات فنی و مدیریتی گسترده به هیچ وجه امکان تشکیل صف وجود ندارد و صف محدود ایجاد شده در چند روز ابتدایی مرحله اول صرفا به دلیل شایعه گسترده مبنی بر محدود بودن زمان اجرای طرح فجرانه در ایام مبارک دهه فجر بود که با اطلاع رسانی به موقع این موضوع مرتفع شد.

در مجموع بیش از ۱.۱ میلیون تن مواد غذایی به سفره مردم هدایت شده است. این طرح درکنار مزیت اصلی آن که یکپارچه سازی و شخصی سازی خدمات و همچنین درک عینی خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوزه رفاه عمومی توسط مردم است، مزایای زیر را نیز به همراه داشته است:

افزایش تولید درکشور از مسیر تحریک تقاضا، بهینه‌سازی خدمات دولت ازمحل مدیریت متمرکزبراموراعتباری وتولید داشبورد مدیریتی، افزایش تاب‌آوری دولت در ارائه خدمات با استفاده اعتباری مردم از خدمات، عدم ایجاد بار مالی جدیدِ بیش از توان برای دولت، پرداخت یارانه‌های پیدا وپنهان از حالت نقدی به اعتباری، اعتبارات خرد غیرمتمرکز به جای اعتبارات کلان متمرکز فسادزا، حفظ کرامت انسانی در موقع دریافت اعتبار و جلوگیری از انحراف یارانه ها و نقطه زنی برای رسیدن به مقصود.

براساس این گزارش، به دلیل توسعه طرح تا سطح روستا و تثبیت شبکه ملی اعتبار موضوع اضافه‌کردن افزونه‌های مختلف بر روی شبکه و ارائه خدمات دیگر در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است، در همین راستا تیم تحقیق و توسعه طرح و یک مجموعه شتاب‌دهنده به‌صورت تمام‌وقت برای توسعه سوئیچ و طراحی و نصب افزونه‌های مختلف شکل‌گرفته و در صورت پیاده‌سازی سایر طرح‌های حمایتی در این بستر، هم می‌توان میزان نقدینگی در کشور را هدایت و کنترل کرد و هم می‌توان طرح‌های بزرگ را با هزینه بسیار کم و ریسک پایین اجرایی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1226967 برچسب‌ها کالابرگ

دیگر خبرها

  • اعضای صندوق اعتباری هنر از مرز ۱۰۳۰۰۰ نفر گذشت
  • اعضای صندوق اعتباری هنر از مرز ۱۰۳ هزار نفر گذشت
  • بیش از ۱۸ میلیارد تومان توسط شهرداری در منظریه هزینه شد
  • صرف ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در منظریه
  • آخرین جزئیات از روند برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت اعلام شد
  • ۱۵۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه فاضلاب مهران اختصاص یافت
  • عصر انقراض کارت‌های بانکی
  • رفع ۹ نقطه پر حادثه در محور‌های خوزستان
  • فروردین سود سهام عدالت واریز می‌شود؟
  • کالابرگ فجرانه به ایستگاه سوم رسید