Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- با اینکه روند شیوع کرونا در گلستان چند هفته‌ای است که صعودی شده و از روز گذشته هم محدودیت‌های سراسری به ویژه در مناطق قرمز اعمال شده است اما در این استان کمتر کسی این محدودیت‌ها را جدی می‌گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، تعداد بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا و تست‌های مثبت متأسفانه با شیب تندی در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرونای انگلیسی نیز غالب شده و آنطور که رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ابراز داشته نگران شیوع کرونای برزیلی هستند.

تعداد بیماران مبتلا به کرونا که در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان بستری هستند از 180 نفر به 485 نفر رسیده است. شهرهای استان هم یکی یکی قرمز می‌شوند و اکنون هم 6 شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند و 4 شهرستان دیگر در شرایط هشدار و نارنجی هستند.

از روز گذشته نیز با توجه به شیوع گسترده کرونا و قرمز شدن وضعیت در اغلب استان‌های محدودیت‌های سراسری به ویژه در مناطق قرمز اعمال شده است. طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در مناطق قرمز فقط مشاغل گروه یک که شامل مشاغل و خدمات ضروری و مربوط به تأمین مایحتاج مردم است، مجاز به فعالیت هستند.

در شهرهای نارنجی نیز مشاغل گروه‌های یک و دو مجاز به فعالیت هستند و فعالیت گروه سه و چهار نیز ممنوع است.

با اینکه شهرستان‌هایی از جمله کردکوی، بندرگز، گرگان، گنبدکاووس و غیره در شرایط قرمز کرونایی قرار دارند و باید این محدودیت‌ها به شکل سخت گیرانه‌ای در آنها اعمال شود اما به نظر می‌رسد در نبود نظارت ویژه، زندگی مانند دوران قبل از کرونا ادامه دارد.

مشاغل مختلف از جمله رستوران‌ها، فست فودها، گیم نت‌ها، تالارهای پذیرایی و غیره همچنان فعال هستند. از طرفی مراسمات مختلف از جمله عروسی و عزا همچنان برقرار است.

متأسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی و حتی دولتی به کمترین سطح خود رسیده است و این شرایط با توجه به گسترش کرونای انگلیسی، روزهای سختی را پیش روی مردم قرار می‌دهد.

محمد جواد کبیر، قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان گفته در روزهای آینده با افزایش زیاد تعداد بیماران بستری در استان ماجه خواهیم بود و روزهای سختی را پیش رو داریم.

طغیان کرونا در سمنان با شناسایی 380 مبتلای جدید / «کرونا» آتشی زیر خاکستر شدپیشگیری از کرونا در تهران صرفاً بازی با الفاظ است!کسبه خرد در "گروگان کرونا"/ جوهر اعطای تسهیلات روی کاغذ رنگ می‌بازد

وی با اشاره افزایش تست‌های مثبت کرونا در استان هم گفته نتیجه تست حدود 80 درصد افراد مراجعه کننده به مراکز 16 ساعته مثبت است.

کبیر با اشاره به خانوادگی شدن ابتلا و بستری بیماران کرونایی در استان خاطرنشان کرد: اغلب کسانی که این روزها مبتلا به کرونا می‌شوند در ایام نوروز مسافرت رفته‌اند یا پذیرای مهمان بوده‌اند.

با توجه به هشدارهای مسئولان بهداشتی و درمانی استان مبنی بر 4 رقمی شدن موارد بستری در روزهای آینده، اعمال محدودیت‌های کرونایی یک موضوع مهم و حیاتی برای کند شدن روند شیوع بیماری است اما این موضوع در شهرهای قرمز و نارنجی استان چندان جدی گرفته نمی‌شود.

هادی حق شناس، استاندار گلستان تأکید کرد: محدودیت‌های کرونایی باید متناسب با رنگ بندی هر شهری اعمال شود و همه موظف به رعایت آن هستند.

وی درباره نظارت بر رعایت این محدودیت‌ها گفت: نیروی انتظامی، شبکه بهداشت، صنعت، معدن و تجارت، فرمانداری‌ها و غیره موظف هستند بر رعایت کامل پروتکل‌ها نظارت کنند.

در کنار بی توجهی اصناف و مردم به محدودیت‌های سراسری کسانی هم هستند که حتی از ماسک هم استفاده نمی‌کنند.

با این وضعیت، به نظر می‌رسد شرایط در اغلب شهرهای استان خیلی زود به وضعیت قرمز برسد. ضمن اینکه محدودیت ورود و خروج به استان هم می‌تواند تا حدی در کنترل بیماری موثر باشد.

انتهای پیام/582/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۰۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل سیدحجت فتاحی اظهار کرد: در راستای برگزاری هرچه بهتر و باشکوهتر مراسم رژه روز ۲۹ فروردین ماه تمهیدات و محدودیت های ترافیکی در محل اجرای مراسم و معابر پیرامونی به مرحله اجرا می شود.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا از ساعت ۲۴:۰۰ بامداد سه شنبه توقف هر نوع وسایط نقلیه در حد فاصل میدان بسیج تا ایستگاه سرعین و همچنین خیابان آب حدفاصل پل قدس تا خیابان عطایی ممنوع است و در صورت توقف هر نوع وسیله نقلیه از طریق جرثقیل نسبت به جابه‌جایی اقدام خواهد شد.
رییس پلیس راهور اردبیل بیان کرد: از ساعت ۰۷:۰۰صبح روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه تردد و توقف هرگونه وسایط نقلیه در حد فاصل میدان بسیج تا ایستگاه سرعین، ایستگاه سرعین تا میدان بسیج، خیابان آب حدفاصل پل قدس تا خیابان عطایی و خیابان عطایی حد فاصل تقاطع بیمارستان امام (ره) تا میدان بسیج تا اتمام مراسم ممنوع است.
فتاحی تصریح کرد: در صورتی که خودروی همشهریان به خارج از مسیر هدایت شده باشد می توانند با تماس شماره تلفن های ۱۱۰و۱۲۰ از محل توقف وانتقال خودروی خود مطلع شوند.
وی گفت: انتظار می رود همشهریان همچون سالیان گذشته خادمان و خدمتگذاران خود در پلیس راهنمایی و رانندگی را در راستای هرچه بهتر و باشکوهتر برگزار شدن این مراسم یاری کنند.

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در اردبیل
  • اعمال تدریجی محدودیت دریافت خدمات برای اصناف بدون شناسه یکتا
  • محدودیت های ترافیکی روز ارتش در سنندج اعمال می شود
  • محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در سنندج
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در سنندج
  • محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در سنندج اعمال می‌شود
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی ویژه روز ارتش در ساری
  • چه کسی ضد چین‌تر است؟ بایدن یا ترامپ؟
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه
  • بلومبرگ: بایدن بیشتر از ترامپ مخالف چین است