Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کرونا مشکلات و معضلات زیادی را برای اصناف و مشاغل مختلف ایجاد کرد و گروه زیادی نیز بیکار شدند و البته حمایتی نیز از آن‌ها صورت نگرفت.

اما در این میان مشاغلی هم هستند که شاید از زاویه نگاه ما دور افتاده باشند، اما آن‌ها نیز در این مدت مصائب زیادی را متحمل شده و بسیاری نیز از کار بیکار شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یکی از این مشاغل رانندگان آموزشگاه‌های رانندگی هستند که در شرایط عادی نیز وضعیت سختی دارند و شرایط کرونا نیز این وضعیت آن‌ها را مضاعف کرده و سختی دوچندانی را برایشان رقم زده است.

بیشتربخوانید

فعالیت آموزشگاه‌های رانندگی در خراسان رضوی ممنوع است؟


وحید محمدپور دبیر انجمن صنفی مربیان رانندگی مشهد در زمینه مشکلات موجود بر سر راه رانندگان آموزشگاه‌های رانندگی گفت: هنوز بخشنامه‌ای مبنی بر تعطیلی فعالیت آموزشگاه‌های رانندگی ابلاغ نشده، اما با شرایط فعلی قطعا این اتفاق خواهد افتاد.

او افزود: سال ۹۹ با مشکلات عدیده‌ای برای آموزشگاه‌ها و همچنین آموزش‌دهندگان رانندگی سپری شد؛ بسیاری از مربیان ما بیکار شدند و هیچ حمایتی به جز یک وام ۶ میلیون تومانی، از آن‌ها صورت نگرفت؛ البته دریافت این تسهیلات نیز شرایط سختی داشت و نهایتا یک دهم از مربیان مشهدی موفق به اخذ آن شدند.

دبیر انجمن صنفی مربیان رانندگی مشهد با بیان اینکه هیچکدام از آموزشگاه‌های رانندگی موظف به بیمه کردن مربیان نیستند، ادامه داد: در سال گذشته مجموعا ۳ ماه فعالیت آموزشگاه‌ها تعطیل بود و در این مدت اکثر مربیان مشغول به فعالیت در تاکسی‌های اینترنتی شدند؛ حدود ۵۰ نفر از مربیان ما به طور کلی از این فعالیت خارج شدند.

محمدپور با بیان اینکه فعالیت آموزشگاه‌ها به صورت پلکانی است، بیان کرد: هنگامی مربیان از ادامه همکاری با آموزشگاه‌ها صرف نظر می‌کنند، طبیعتا ظرفیت ثبت نام نیز کاهش می‌یابد که تبعات آن برای آموزشگاه‌های رانندگی ادامه‌دار است.

او تصریح کرد: مدت‌هاست پیگیر بحث بیمه مربیان فعال در آموزشگاه‌های رانندگی هستیم، اما نتیجه‌ای در بر نداشته است؛ امور آموزشگاه‌های پلیس راهور به عنوان متولی این امر نیز ادعا می‌کنند که توانایی انجام هیچ‌گونه حمایتی ندارند و جز نظارت کار دیگری نمی‌کنند.

منبع:تسنیم
انتهای پیام//ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا آموزشگاه رانندگی آموزشگاه های رانندگی فعالیت آموزشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۰۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معابر تهران فعلاً خلوت و ترافیک روان است

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ اسماعیل احسان پور، رئیس مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ گفت: با رصد مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودروها در ساعات ابتدایی صبح روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ماه نشان از معابر و بزرگراه‌هایی خلوت در سطح شهر تهران و احتمال تصادفات به خاطر افزایش سرعت‌ها توسط برخی از رانندگان دارد.

وی گفت: برخی رانندگان با استفاده از خلوتی معابر اقدام به سرعت و سبقت‌های غیر مجاز می‌کنند که علاوه بر به خطر انداختن جان خود به دیگر رانندگان و شهروندان آسیب می‌رسانند.

رئیس مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: برخی رانندگان ممکن است با دیدن خلوتی معابر شهر تهران، قصد سرعت و سبقت جهت زودتر رسیدن و یا قصد انجام حرکات نمایشی و لایی کشی دارند که به این دسته از رانندگان توصیه می‌شود فریب خلوتی معابر را نخورند چرا که همیشه حادثه در کمین است و سرعت‌های بالا همیشه خطر ساز و خطر آفرین می‌باشند پس با رعایت قانون، همواره با سرعت مقرره در سطح معابر خلوت صبحگاهی و خلوت تردد کنید.

وی همچنین گفت: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ در تمامی تقاطع‌ها و معابر و میادین شهر تهران بمنظور کنترل سرعت‌ها و سبقت‌ها حضور دارند چرا که برخی رانندگان با دیدن خلوتی معابر برخی رانندگان ممکن است سرعت خودروی خود را بالا برده و باعث حادثه و تصادفات دلخراش شوند.

سرهنگ احسان پور افزود: رانندگان در صورت خلوتی معابر از عجله و شتاب در معابر خلوت خودداری کرده و با سرعت مطمئنه و حتی کمتر از آن تردد کنند و این احتیاط همان سرعتی است که اگر حادثه‌ای مقابل راننده روی داد و اگر خودرو و مانعی مقابل پیش آمد راننده بتواند خودروی خود را به موقع متوقف و از برخورد پرهیز کند.

کد خبر 6080479

دیگر خبرها

  • کشف تصادفی یک توانایی حیرت‌انگیز در زنبورها؛ زندگی زیر آب!
  • چرا این موجود هشت‌ پا به هیچ شکلی نمی‌میرد؟ (+عکس)
  • یک جان باخته و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی مشهد تربت حیدریه
  • ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد
  • معابر شهر‌های استان بوشهر برای رانندگان پر خطر ناامن است.
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • آمار عجیب پلیس راهور در خصوص عابرین پیاده (فیلم)
  • ۱۲ میلیون تخلف ساکن اعمال قانون شد
  • فیلم/ آمار عجیب پلیس راهور در خصوص عابرین پیاده!
  • معابر تهران فعلاً خلوت و ترافیک روان است