Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@10:31:32 GMT

عملیات اجرایی ساخت مجتمع گردشگری سد الیمالات نور آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۱۱۹۹

عملیات اجرایی ساخت مجتمع گردشگری سد الیمالات نور آغاز شد

به گزارش ایرنا،طرح مجموعه گردشگری سد الیمالات به منظور فراهم‌سازی زیرساخت ها از سوی دولت و سرمایه گذاری بخش خصوصی طی مدت پنج سال اجرا و به بهره برداری خواهد رسید.

ساخت مراکز اقامتی، پذیرایی ، پیست دوچرخه سواری کوهستان ، زیب لاین ، درشکه سواری ، حیات وحش ، بیشه حیوانات،  تیمارگاه پرندگان از مشخصات این طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مازندران در آیین کلنگ زنی این طرح گفت: صنعت گردشگری در ادوار گذشته تا حدودی مورد غفلت قرار گرفته است اما خوشبختانه در سالهای اخیر جذب سرمایه گذاری در حوزه های مختلف گردشگری به یکی از اولویتهای استان تبدیل شده است و امروز شاهد اجرای طرح های مختلف گردشگری با توان و حضور بخش خصوصی هستیم.

احمد حسین زادگان افزود: استان مازندران دارای حدود ۴۰۰ کیلومتر ساحل است که تاکنون نتوانسته‌ایم از این موهبت الهی در صنعت گردشگری به نحو مطلوب بهره برداری کنیم که نیازمند بازنگری جدی در برنامه ها و تلاش برای فعال کردن این ظرفیت ها هستیم.

وی ادامه داد: طی سالهای اخیر برنامه ریزی و سیاست گذاری های قابل توجهی برای بهره مندی از ظرفیت دریا و ساحل انجام شد که مهم ترین آنها شناسایی ۱۳۳ سایت برای احداث اسکله های تفریحی با مشارکت بخش خصوصی است.

استاندار مازندران افزود : طبق برنامه ریزی های انجام گرفته از هفته آینده این اسکله ها که به صورت "بی‌نام" مجوز دریافت کرده‌اند یکی پس از دیگر وارد فاز اجرایی ساخت و احداث خواهند شد.

طرح مجتمع گردشگری سد المالات شهرستان نور با سرمایه گذاری ۵۴ میلیارد تومانی بخش خصوصی اجرا می شود و قرار است در این مجتمع ساخت پلاژهای تجاری، کافی شاپ ، ایجاد کابل راه هیجانی نظیر تله کابین ، فراهم سازی مکان هایی برای نگهداری حیات وحش ، بیشه حیوانات و تیمارگاه ، مراکز پذیرایی ، واحدهای اقامتی و توقفگاه اجرایی شود.

سد الیمالات به عنوان یکی از بزرگ ترین آثار انسان ساختی و طبیعی به گستره حدود ۱۷ هکتار در هشت کیلومتری مسیر جاده نور - چمستان قرار دارد.

طی سه سال گذشته تاکنون با سرمایه گذاری حدود ۵۰۸ میلیارد تومان از محل مشارکت بخش خصوصی حدود ۱۲ طرح گردشگری در شهرستان نور افتتاح و در پی آن بستر برای اشتغال ۲۰۰ نفر فراهم شده است.   

برچسب‌ها گردشگری استانداری مازندران مازندران نور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری استانداری مازندران مازندران گردشگری استانداری مازندران مازندران نور اخبار کنکور سرمایه گذاری بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۱۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحاق سرمایه گذار بخش خصوصی به اجرای طرح گردشگری آشوراده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ محمدجواد ساوری گفت: پیگیری‌ها و مکاتبات برای اخذ مجوز‌های لازم از مراجعه ملی، ادامه دارد.

علی محمد زنگانه، استاندار گلستان نیز در این جلسه بر تسریع در پیشرفت این طرح، تاکید کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی آماده سازی معابر نهضت ملی مسکن گرمسار آغاز شد
  • ساخت مجتمع اداری کوهسرخ ۴۵ درصد پیش رفته است
  • بیش از ۲ میلیون خانه در حال ساخت است
  • ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار خانه در حال ساخت است
  • ۵۷ روستای آذربایجان شرقی از آب شرب پایدار بهره مند می‌شوند
  • الحاق سرمایه گذار بخش خصوصی به اجرای طرح گردشگری آشوراده + فیلم
  • آغاز طرح احداث کمربندی غربی شهر ملارد
  • الحاق سرمایه گذار بخش خصوصی به اجرای طرح گردشگری آشوراده
  • آغاز عملیات اجرایی فیبر نوری در شهر بیرجند
  • آغاز عملیات ساخت بلوار شهید سلیمانی در مهریز