Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@23:19:22 GMT

نقشه کرونایی کشور قرمزتر و سیاه می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۱۸۰۱

نقشه کرونایی کشور قرمزتر و سیاه می‌شود

سعید نمکی در خصوص بیماران سرپایی مبتلا به کرونا گفت: شاهد خیز شتابنده عمومی درباره بیماری کرونا هستیم. افزایش بستری ها به دلیل سفرهای طولانی در شب عید و دورهمی هاست. در هفته آینده منتظر خیز بیماری در کشور هستیم.

به گزارش برنا؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت در گفتگو با مردم در شبکه خبر ضمن تبریک فرارسیدن سال نو گفت: قبل از فرارسیدن سال نو با زبان های متعدد با تهدید، تمنا و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. از مردم خواستم تا به سفر نروند و گرفتاری برای کشور ایجاد نکنند.

او افزود: ما توانستیم موج سوم کرونا را مهار کنیم با وجود حضور ویروس موتاسیون یافته در اهواز توانستیم آن را مهار کنیم. 

نمکی تصریح کرد: در طرح سلیمانی از 25 اسفند تا 18 فروردین خانه به خانه مبتلایان را جستجو کردیم تا بتوانیم کشور را از آتش بیماری نجات دهیم و با این مقوله به دنبال دستیابی به بهار آرامش بخش بودیم. تا بیماری به مناطق کمتر گرفتار منتقل نشود و بهار و تابستانی سخت و سخت تر را در پی  نداشته باشم اما عرایض بنده چندان مورد توجه قرار نگرفت و البته کالبد شکافی این مقوله کاری از پیش نمی رود.

به گفته او نمودار ها فزونی آمار بیماری در اکثر شهرها را نشان می دهد و کمبود امکاناتی که شاید پاسخ گو نباشد.

او درباره افزایش مراجه بیماران سرپایی در کشور بیان کرد: شاهد خیز شتابنده عمومی درباره بیماری کرونا هستیم. افزایش بستری ها به دلیل سفرهای طولانی در شب عید و دورهمی هاست. در هفته آینده منتظر خیز بیماری در کشور هستیم.

 

وزیر بهداشت گفت: همه استان های کشور در آتش خیز شتابنده این ویروس قرار دارند. این روزها برای همکاران بنده که 14 ماه شبانه روزی تلاش کرده اند بسیار روزهای سختی است. قبل از عید عرض کردم که تاب آوری مردم مهم است اما تاب آوری کادر درمان مهمتر است. شاید یکی از دلایل بی توجهی ها این است که کادر درمان با تمامی کمبود ها این بیماری را مهار کردند و عده ای هم گفتند باز کادر درمان از پس این مشکل بر خواهد آمد.

در حال تکمیل...

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سعید نمکی کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۱۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عفونت‌های ادراری و پروستات از جمله بیماری‌های شایع

سید امیر محسن ضیایی رئیس جامعه اورولوژی ایران در نشست خبری گفت: رشته جراحی مجاری ادرار و کلیه پیشرو در کشور است و بسیاری از کارهای غیر تهاجمی از این رشته شروع شده است و در منطقه بهترین خدمات جراحی کلیه و ادرار در ایران ارائه می شود. 

وی بیان کرد: با توجه به محدودیت های واردات تجهیزات و منابع مالی به دلیل تحریم ها ایران در تراز جهانی، از جایگاه خوبی در حوزه اورولوژی برخوردار است. 

ضیایی ادامه داد: سنگ های ادراری و بیماری های پروستات همچنین عفونت های دستگاه ادراری از جمله بیماری شایع محسوب می شود. 

سطح سواد سلامت تاثیر زیادی بر تشخیص به هنگام بیماری ها دارد. امروزه دسترسی به خدمات در کشور افزایش یافته و همین موضوع سبب تشخیص به هنگام بیماری ها می شود. 

وی گفت: در کنگره امسال تازه های اورولوژی مطرح و کارشناسان تجربیات خود را به اشتراک می گذارند. در این کنگره دستیاران رشته اورولوژی در این همایش شرکت خواهند داشت. 

در ادامه مراسم محمد علی زرگر استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: الان ۱۴۰۰ متخصص اورولوژی در کشور داشته و ۲۰۰ دستیار در ایران در حال تحصیل هستند. 

وی بیان کرد: بیماری پروستات در همه دنیا شایع است و با تشخیص بموقع قابل درمان بوده و بیماران زندگی طبیعی را خواهند داشت. 

زرگر ادامه داد: اکنون جراحی ها در کشور به صورت بسته و به صورت لاپاراسکوپی نیز انجام می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می گیرند؟
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • عفونت‌های ادراری و پروستات از جمله بیماری‌های شایع
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)
  • سندروم پس از کرونا چیست؟