Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از افتتاح و بهره‌برداری از پروژه ساختمان آمورش و پرورش استان سمنان تا پیش از پایان کار دولت خبر داد.

محمد دستورانی در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال ۱۴۰۰،اظهار کرد: پروژه نیمه تمام ساختمان آمورش و پرورش از مواردی بود که با اهتمام استاندار ،  ۴۰ میلیارد تومان پول نقد برای آن اختصاص پیدا کرد و انشالله با همراهی سازمان برنامه و بودجه استان و اداره کل نوسازی، تا قبل از پایان دولت، افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تلاش برای افزایش کیفی آموزش در حوزه پیش‌دبستانی خبر داد و افزود: آموزش و پرورش با توجه ویژه به پایگاه‌های کیفیت بخشی، برای ارتقاء کیفی در دو بخش پیش دبستانی و نیروی انسانی، در سال جدید برنامه‌ریزی کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ شاخص‌های آموزشی در استان رشد خوبی داشته و در امتحانات نهایی در سرجمع قبولی، دو درصد رشد محقق و میزان قبولی‌ها به ۹۱ درصد رسیدید و در شاخص نمرات نیز با ۳ درصد رشد مواجه بودیم.

دستورانی ادامه داد: در سال تحصیلی امسال نیز تلاش کردیم در راستای کیفیت امور پرورشی و آموزشی، با تشکیل پایگاه های کیفیت بخشی، مانع از افت تعلیم و تربیت شویم.

وی با اشاره به در پیش بودن روز معلم گفت: در سال جاری به دو شیوه وزارتی و استانی بحث تقدیر از معلمان در هفته گرامیداشت مقام معلم در استان انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: در بحث تقدیر وزارتی، ۱۲ سهمیه به استان سمنان اختصاص پیدا کرده است که بر اساس شاخص‌های مبتنی بر زیست‌بوم جدید، زندگی در شریط کرونا انتخاب خواهند شد.

وی اضافه کرد: در بحث استانی نیز ۲۱ سهمیه در نظر گرفته شده که از بین معلمان، مدیران، ایثارگران، رانندگان، نیروهای خدمات و معلمان استثنایی و غیردولتی مدارس استان،  بر اساس شاخص های دانش، نگرش و مهارت انتخاب خواهند شد.

دستورانی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، وضعیت رنگ‌بندی قرمز و نارنجی در استان و موج افزایش بیماری در استان، مراسم تقدیر از معلمان و گرامیداشت مقام معلم به صورت غیرحضوری و وبیناری برگزار خواهد شد.

وی افزود: بر اساس بخشنامه ارسالی وزارت آموزش و پرورش، امتحانات نهایی در پایه دوازدهم و همچنین امتحانات پایه نهم به دلیل اینکه در شرایط هدایت تحصیلی قرار دارند، به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

دستورانی گفت: در مجموع زمینه و بستر لازم برای برگزاری امتحانات به صورت حضوری برای حدود ۱۴ هزار دانش‌آموز در ۵۳ حوزه امتحانی در استان باید فرآهم شود که برنامه‌ریزی های لازم تا این لحظه بر اساس بخشنامه ارسالی انجام شده که در صورت تغییر در تصمیمات در این حوزه، اقدامات آتی مناسب در دستور کار قرار می گیرد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری آموزش و پرورش سمنان همه باهم علیه کرونا آموزش و پرورش استان پرورش استان سمنان بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۲۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود

علی فرهادی؛ درباره جزییات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیروهای توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

وی افزود: استفاده از نیروهای موجود موجب جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان  اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس  معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از ۱.۲ است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به ۱.۴ برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • ستاد پشتیبانی آزمون برای امتحان نهایی در استان سمنان تشکیل شود
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • پایان روز دوم مسابقات ورزشی کارکنان دولت در کرمان