Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@12:09:38 GMT

تداوم اضافه کردن تخت‌های ویژه کرونا در فارس

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۲۶۴۷

تداوم اضافه کردن تخت‌های ویژه کرونا در فارس

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه روند صعودی مبتلایان به کرونا در فارس همچنان ادامه دارد، یادآور شد که تعداد تخت‌های بیمارستانی مختص بیماران کرونا در حال افزایش است.

دکتر مهرزاد لطفی یکشنبه ۲۲ فروردین در دویست و نود و نهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تدابیر و برنامه ریزی این ستاد در راستای افزایش تخت بیمارستان ها و مراکز درمانی فارس خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اعلام آمادگی تمامی بیمارستان های خصوصی و دولتی، مراکز درمانی دانشگاهی و غیردانشگاهی در استان فارس، برای خدمت رسانی به مراجعان به ویژه مبتلایان کووید۱۹، گفت: همچنان افزایش تخت های بستری و مراقبت های ویژه در فارس ادامه دارد.

لطفی با تاکید بر افزایش نمونه گیری در آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی استان برای شناسایی بیشتر افراد مبتلا، افزود: مسوولان و اعضای ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، تلاش کنند تا از تمامی ظرفیت ها در راستای کنترل بیماری و بهبود خدمت رسانی به مراجعان به ویژه بیماران کرونایی استفاده شود.

وی ضمن بررسی آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

صدور بخشنامه محدودسازی مطب ها، درمانگاه ها و موسسات خصوصی و دولتی بر اساس بخشنامه وزارت بهداشت از سوی معاونت درمان دانشگاه از دیگر محورهای این نشست بود که از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دستور کار قرار گرفت.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست، ضمن اعلام گزارش وضعیت اکسیژن سازها و مصرف اکسیژن بیمارستان ها، آمار روزانه واکسیناسیون کارکنان در استان، آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس، پیگیری افزایش تخت های بیمارستانی در مراکز درمانی دانشگاهی و غیردانشگاهی، شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان، به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای کاهش آمار و اجرای مصوبات پیشین این ستاد پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همه باهم علیه کرونا خدمت رسانی بیمارستان ها مراکز درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۲۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۲۵۵۰۰ کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همچنین با بیان این که ۴۸ مورد بازدید از مراکز معاینه فنی در سطح استان توسط کارشناسان این اداره انجام شده گفت: تعداد ۲۵ هزار و ۶۵۴ فقره کارت معاینه فنی در مراکز مذکور ویژه وسایل نقلیه سنگین نیز صادر شده است.

وی به دستگاه‌های توزین اشاره کرد و افزود: ۱۱ دستگاه باسکول‌های ثابت و سیار تعمیر و کالیبراسیون ۲۲ دستگاه نیز انجام شده، همچنین اعمال قانون اضافه تناژ سه هزار و  ۱۰۱ مورد با افزایش ۷۳ درصدی انجام شده است.

حیدری گفت: تعداد پروانه عبور صادر شده نیز هزار و  ۵۲۴ فقره بوده که ۲۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • شناسایی ۶۱ مرکز درمانی غیرمجاز در قزوین / ۶ مرکز تعطیل شد
  • اجرای موفق طرح ملی پایش مراکز درمانی کشور در تعطیلات نوروز
  • بازدید سرزده رییس دفتر بازرسی ویژه رییس‌جمهور از بیمارستان امام خمینی(ره)
  • اجرای طرح ملی پایش مراکز درمانی کشور در تعطیلات نوروز
  • ارائه خدماتی زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم
  • خبر مهم هواشناسی استان فارس
  • صدور ۲۵۵۰۰ کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین در خراسان جنوبی
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • ساخت دستگاهی که میزان اکسیژن بیمارستان‌ها را مدیریت می‌کند
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان