Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@22:48:21 GMT

اروپا توقف دوجانبه تعرفه‌ها را به آمریکا پیشنهاد داد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۲۶۶۴

اروپا توقف دوجانبه تعرفه‌ها را به آمریکا پیشنهاد داد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، رئیس تجارت اروپا، والدیس دومبرووسکیس، پیشنهاد داد آمریکا و اروپا به صورت دوجانبه تعرفه‌های وضع شده بر میلیاردها دلار از واردات یکدیگر را به مدت ۶ ماه لغو کنند.

این در حالی است که دو طرف در ماه مارس بر سر لغو ۴ ماهه تعرفه‌ها توافق کرده بودند.

دومبرووسکیس در مصاحبه با اشپیگل آلمان گفت: ما این پیشنهاد را مطرح کرده‌ایم تا فرصت کافی برای مذاکره دست یافتن به یک راه حل به وجود بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: این طرح فرست تنفسی ضروری برای کارخانجات و صنایع دو طرف اقیانوس اطلس ایجاد می‌کند.

اتحادیه اروپا و آمریکا بر سر سوبسیدهای داده شده طرفین به بوئینگ و ایرباس از سال ۲۰۰۴ دچار اختلاف تجاری شده و به واردات یکدیگر تعرفه وضع کرده‌اند.

کد خبر 5186602

منبع: مهر

کلیدواژه: اتحادیه اروپا جنگ تجاری ایالات متحده امریکا اقتصاد اروپا اقتصاد آمریکا ویروس کرونا قیمت مرغ قیمت نفت قیمت دلار شاخص کل بورس سهام عدالت وزارت راه و شهرسازی صندوق بین المللی پول نهاده های دامی قیمت سکه بهار آزادی بانک مرکزی ایران سند همکاری ایران و چین بورس تهران وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۲۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با امیرعبداللهیان

‌به گزارش خبرگزاری مهر، در دیدار «محمدحسن حبیب اله زاده» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه، گزارشی از آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه ایران و ترکیه و نیز فعالیت‌ها و اقدامات سفارت و سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکیه برای پیشبرد اهداف تعیین شده ارائه گردید.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های سفارت و با اشاره به اهمیت روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه و همکاریهای دوجانبه و منطقه‌ای دو کشور، رویکرد توسعه همه جانبه مناسبات با این کشور در چهارچوب سیاست همسایگی دولت سیزدهم و اراده جدی مسؤولان عالی دو کشور را مورد تاکید قرار داد و توصیه‌هایی لازم در خصوص پیگیری اسناد و تفاهمات فیمابین دو کشور و عملیاتی کردن آنها را ارائه نمود.

کد خبر 6080777 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • السودانی:لزوم توقف فوری جنگ غزه/ اردوغان دوشنبه در عراق است
  • انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد
  • چین: امیدواریم آمریکا خودبرتربینی را کنار بگذارد
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • آمریکا برای توقف جنگ در غزه اراده سیاسی ندارد
  • حماس به تعلیق مذاکرات آتش‌ بس تهدید کرد
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با امیرعبداللهیان
  • جهت‌گیری در تعرفه صادرات و واردات، حمایت از تولید است
  • صادرات ۱۰۰ میلیون یورویی آلمان به ایران در ۱ ماه