Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، مجید مؤمنی در مورد برنامه‌های ماه مبارک رمضان در استان مرکزی اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان ۱۵ آشپزخانه به‌صورت متمرکز و ۱۰۰ آشپزخانه توسط مراکز نیکوکاری در استان برای طبخ غذای گرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توزیع بین نیازمندان با حفظ منزلت و کرامت مددجویی پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تا پایان ماه مبارک رمضان پویش " ایران مهربان در استان مرکزی" اجرایی می‌شود و جذب پنج هزار حامی جدید و رساندن حامیان به تعداد ۳۵ هزار حامی از برنامه‌های کمیته امداد استان مرکزی در ماه مبارک رمضان است، گفت: در حال حاضر ۳۰ هزار حامی حمایت از ۶ هزار و ۲۰۰ یتیم و خانواده محسنین را عهده دار هستند و به‌طور میانگین ۴۶۰ هزار تومان توسط حامیان به حساب ایتام واریز می‌شود؛ کمیته امداد استان مرکزی رتبه دوم را در پویش" ایران مهربان" کسب کرد.

وی افزود: در ماه رمضان سال گذشته ۱۸۴ هزار و ۴۳۷ بسته معیشتی با اعتبار ۶۸ میلیارد تومان و بیش از ۳۶۷ هزار و ۵۱۱ وعده غذایی گرم با اعتبار بیش از ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شد و افزایش ۳۰ درصد کمک‌های انجام شده به نسبت سال قبل با کمک و هم‌افزایی ۲۴۶ مرکز نیکوکاری و خیران از برنامه‌های پیش بینی شده در ماه رمضان امسال است.

مؤمنی با اشاره به اینکه امسال بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی نام‌گذاری شده است، بیان کرد: از اولویت‌های این نهاد در سال جاری کمک به رفع موانع اشتغال مددجویان و پشتیبانی و حمایت از آنها در مسیر توانمندسازی است.

مؤمنی بیان کرد: در سال گذشته ۹ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی پایدار با اعتبار ۱۳۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان توسط کمیته امداد استان مرکزی ایجاد شد که ۱۳۴ درصد نسبت به برنامه مصوب این نهاد در بخش اشتغال عملکرد داشته است.

وی ساخت مسکن مددجویی را از اقدامات این نهاد برشمرد و گفت: ساخت سه هزار واحد مسکونی (۲ هزار واحد توسط بنیاد مسکن برای نیازمندان) و یک‌هزار واحد مسکونی مددجویی که در سال گذشته آغاز شد در حال انجام است؛ در سال گذشته تعداد ۱۲۹ خانوار با بیش از سه فرزند یتیم شناسایی و صاحب خانه شدند.

مؤمنی با اشاره به اینکه در حال حاضر خانواده‌های روستایی مورد حمایت و فاقد مسکن در سطح استان مرکزی نداریم، اضافه کرد: در سال گذشته ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بابت ساخت حمام مناسب برای مددجویان مورد حمایت هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به اینکه با وجود تمامی مشکلات اقتصادی رشد کمک‌های مردمی در سال گذشته ۱۹۹ درصد بوده است، گفت: این اعتماد مردمی به کمیته امداد شایسته تقدیر است.

مؤمنی ادامه داد: در سال گذشته ۶ میلیارد تومان به مددجویان آسیب دیده از کرونا کمک شده است و علاوه بر آن به طرح‌های اشتغالی که دچار آسیب شده اند تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه کل اعتبار کمیته امداد استان مرکزی در سال گذشته ۵۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده که بیش از این اعتبار جذب و برای نیازمندان هزینه شده است، گفت: ۶ درصد جمعیت استان مرکزی مورد حمایت کمیته امداد هستند و در سال گذشته ۵ درصد از خانواده‌های مورد حمایت با توانمندی و دلایل دیگر از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی سال گذشته در بخش مشارکت مردمی، ایران مهربان، فرهنگی، مسکن و سایر بخش‌ها موفق به کسب رتبه‌های برتر کشوری شده است.

کد خبر 5186568

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری ماه رمضان ۱۴۰۰ کمیته امداد استان مرکزی مواسات ویروس کرونا شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا انتخابات 1400 گرگان اردبیل وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا هفته هنر انقلاب اسلامی ماه مبارك رمضان کمیته امداد استان مرکزی ماه مبارک رمضان میلیون تومان سال گذشته مورد حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۳۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان از پرداخت ۲۰ میلیارد و ۳۸۴ میلیون تومان زکات فطریه توسط مردم مؤمن و متدین این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حمید باسره، مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات استان هرمزگان، اظهار داشت: امسال 910 پایگاه جمع‌آوری زکات در محل مصلی‌‌ها، مراکز برگزاری نماز عید فطر و مراکز نیکوکاری جهت دریافت زکات فطریه و کفارات استقرار یافتند و علاوه بر این پایگاه ها، برای اولین بار در استان شرایط و امکان پرداخت زکوات و کفارات توسط هرمزگانی‌های با استفاده از دستگاه‌های کارتخوان هوشمند مستقر در نانوایی‌های سراسر استان نیز در راستای تسهیل و تسریع در فرآیند جمع‌آوری زکات فطریه فراهم شد.

وی افزود: مردم مؤمن و متدین هرمزگان در عید فطر امسال معادل مبلغ 20 میلیارد و 712 میلیون تومان در قالب زکات و کفارات به صورت نقدی و غیرنقدی پرداخت کردند که از این میزان، مبلغ 20 میلیارد و 522 میلیون تومان فطریه عام، 19 میلیون تومان فطریه سادات، 104 میلیون تومان کفاره غیرعمد و 67 میلیون تومان نیز کفاره عمد بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان با بیان اینکه طبق احکام و موازین شرعی، زکات فطریه باید در زمینه رفع مشکلات محرومین و نیازمندان واقعی، نظیر امور معیشتی، کمک به هزینه های درمانی، کمک به امور تحصیلی، مسکن و سایر امور این عزیزان هزینه گردد، ادامه داد: مبالغ جمع آوری در قالب زکات فطریه در هرمزگان در کوتاه ترین زمان ممکن و توسط کمیته امداد به حساب نیازمندان واقعی استان که از قبل توسط این نهاد شناسایی شده بودند، واریز گردیده است.

وی افزود: مبلغ زکات فطریه جمع آوری شده در عید فطر سال قبل، معادل 18 میلیارد و 150 میلیون تومان بوده که در عید فطر سال جاری با همت، همراهی و سخاوت مردم شریف و نیک اندیش استان هرمزگان، این میزان نسبت به سال گذشته، 14 درصد رشد داشته است، 

دبیر شورای زکات استان هرمزگان ضمن قدردانی و سپاس از مردم نیکوکار استان و تمامی عوامل اجرایی برنامه های روز عید سعید فطر از جمله، نیروهای مردمی مستقر در مراکز نیکوکاری، نانوایی‌ها و مؤسسات خیریه در سراسر استان، کارکنان زحمتکش صدا و سیمای مرکز خلیج فارس و همکاران کمیته امداد مستقر در پایگاه ها، گفت: بیشترین زکات فطریه جمع‌آوری شده در عید فطر امسال مربوط به شهرستان های پارسیان، بندرعباس و جزیره قشم بوده است.

انتهای پیام/864/

دیگر خبرها

  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • برپایی اردوی جهادی پزشکی از سوی کمیته امداد شهر قدس
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • آمار ورزشکاران سازمان یافته استان مرکزی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد
  • رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد