Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@11:22:16 GMT

واکسینه شدن بیش از شش هزار نفر در استان یزد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۳۸۸۸

واکسینه شدن بیش از شش هزار نفر در استان یزد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مسعود شریفی معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: برنامه ایمن سازی ویروس کرونا در استان همزمان با سراسر کشور از ابتدای بهمن ماه پارسال آغاز شده و شش هزار و ۷۲ نفر از گروه‌های هدف طبق سند کشوری واکسیناسیون، واکسن دریافت کرده اند.

شریفی افزود: تاکنون در استان شش هزار و ۷۲ نفر دوز اول واکسن و ۸۷۰ نفر دوز دوم واکسن را دریافت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد بیان کرد: از تعداد افراد دریافت کننده واکسن بیش از ۱۰۰ نفر از کارکنان اورژانس ۱۱۵، ۷۰۰ نفر کارکنان بهداشت، بیش از سه هزار نفر کارکنان درمان، ۳۰۰ نفر بیماران خاص، ۶۰۰ نفر بیماران سرطانی، صد نفر از جانبازان، ۲۰۰ نفر سالمندان و ۵۰۰ نفر از پاکبانان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

او گفت: تمام کارکنان اورژانس ۱۱۵، بیش از ۲۰۰ نفر از کارکنان بهداشت، هزار و ۳۰۰ نفر از کارکنان درمان و تمام جانبازان نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد تصریح کرد: با انجام واکسیناسیون اعتقاد به پایان کرونا اشتباه است و هرگاه غفلت کردیم افزایش امار بستری‌های مبتلا به کرونا را شاهد بودیم و تا واکسیناسیون همگانی، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مهم‌ترین راه شکست زنجیره انتقال کرونا است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا کرونا ویروس علوم پزشکی استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۳۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی گنابادگفت: در راستای مقاوم سازی طیور بومی و روستایی علیه بیماری نیوکاسل و پیشگیری از گسترش بیماری به واحد‌های صنعتی پرورش طیور عملیات واکسیناسیون در مناطق پرتراکم و در معرض خطر با استفاده از واکسن تولید داخل موسسه رازی انجام شد.

دکتر متقی افزود: در این طرح از اسفند سال ۱۴۰۲ تا فرودین ۱۴۰۳ مقدار ۲۰ هزار دز واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت مصرف شد.

او گفت:نیوکاسل بیماری ویروسی با قدرت سرایت و تلفات بسیار بالا همراه با علایم تنفسی – گوارشی و عصبی است که در طیور بومی و صنعتی تلفات وسیعی ایجاد می‌ کند.

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر