Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@06:47:12 GMT

تشدید نظارت بر اصناف و ادارات شیراز

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۳۹۹۸

تشدید نظارت بر اصناف و ادارات شیراز

ایسنا/فارس فاز جدید طرح تشدید نظارت بر اصناف و ادارات در شهرستان شیراز با هدف کمک به افزایش سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصوب ستاد استانی مدیریت کرونا، آغاز شد.

جانشین رئیس ستاد مدیریت کرونای شهرستان شیراز یکشنبه 22 فروردین در حاشیه آغاز طرح تشدید نظارت بر مشاغل چهارگانه و بازرسی از اصناف و ادارات شهرستان شیراز، به خبرنگاران گفت: این طرح ویژه با استفاده از ظرفیت ۴۰ تیم نظارتی از امروز شروع شده است و تا پایان موج چهارم کروناویروس ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالرسول حقیقی با تاکید بر اینکه آمار بستری و فوتی های ناشی از کرونا در این شهرستان رو به افزایش است و در صورت ادامه این روند با بحران جدی مواجه خواهیم بود، افزود: با توجه به شرایط موجود و مصوبات ستاد ملی کرونا برای شهر های با رنگ بندی قرمز ناگزیر به اعمال محدودیت های سخت گیرانه تر شده ایم.

معاون فرماندار شیراز یادآور شد: نظارت و بازرسی از فعالیت اصناف و ادارات در مناطق یازده گانه شیراز و سه منطقه صدرا، بخش مرکزی و بخش ارژن همزمان انجام می‌شود؛ در این راستا نظارت و بازرسی از مشاغل گروه یک به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی به عهده اکیپ های سیار مراکز بهداشت شهرستان شیراز بوده و کنترل مشاغل گروه های دیگر به منظور تعطیلی کامل به گروه های بازرسی اتحادیه های اصناف واگذار و محول شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان شیراز با اشاره به اینکه از 17 تا بیستم فروردین بیش از ۳۴۸۸ مورد نظارت و بازرسی از اصناف و ادارات این شهرستان انجام شده است، گفت: امیدواریم با تشدید این اقدامات از امروز شاهد افزایش رعایت نکات بهداشتی و کاهش آمار ابتلا به این بیماری در سطح شهرستان شیراز باشیم. 

این مقام مسئول اعلام کرد: با توجه به الزامات قانونی در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی، در مدت مذکور بیش از ۱۸۱۶ مورد تذکرات کتبی و شفاهی برای واحد های صنفی و نهاد ها صادر شده است و ۵۹ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی و دستورالعمل های ابلاغی پلمپ و از فعالیت آنها تا پایان محدودیت ها جلوگیری شده است. 

حقیقی ضمن قدردانی از فعالان صنفی که با اجرای طرح محدودیت همراهی کرده‌اند، افزود: اطلاع رسانی های ستاد مدیریت کرونای شهرستان شیراز به منزله اخطار و اعلام عمومی تلقی میشود و تمامی صنوف گروه های شغلی 2 و 3 و 4 ملزم به تعطیلی کامل هستند و از این رو با متخلفین برخورد خواهد شد.

جانشین رئیس ستاد مدیریت کرونای شهرستان شیراز به دیگر اقدامات برنامه ریزی شده نیز اشاره و اضافه کرد: بازرسی از منطقه گردشگری قلات به منظور رعایت مسائل بهداشتی در دستور کار تیم های نظارت و بازرسی و نیروی انتظامی قرار دارد؛ همچنین جلوگیری از فعالیت دستفروشان حاشیه معابر به طور جدی به وسیله شهرداری و پلیس راهور دنبال و با متخلفین برخورد می شود.

حقیقی به ممنوعیت فعالیت اماکن ورزشی در این ایام اشاره و اضافه کرد: جلوگیری از فعالیت بازارچه های هفتگی و خصوصا جمعه بازار منطقه ظفر آباد در دستور کار شهرداری و نیروی انتظامی است و تمامی بوستان ها تعطیل و روشنایی شبانه این اماکن قطع شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا محدودیت های کرونایی نظارت و بازرسی اصناف و ادارات شهرستان شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۳۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر نصیری پیش از ظهر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح «زیست شبانه» با توجه به افزایش تردد در ساعات بامداد بمنظور ایجاد نظم و امنیت اجتماعی و نظارت بر فعالیت های واحدهای صنفی در این ساعات در استان قم ادامه خواهد داشت.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: برخورد بدون مماشات با مخلان آسایش و آرامش شهروندان در اولویت فرماندهی انتظامی بوده و این طرح با حضور رده‌های مرتبط پیگیری و اجرایی می‌شود.

از بهمن ماه سال گذشته مصوب شد، هیچ واحد صنفی جز در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مراکز خدمات عمومی بعد از ساعت ۱۲ فعال نباشند.

نیروی انتظامی استان قم نیز طی این مدت با واحدهای صنفی متخلف برخورد کرده است.

کد خبر 6085587

دیگر خبرها

  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد
  • طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم
  • افتتاح دفتر نمایندگی بازرسی و نظارت فولاد شهر
  • نظارت‌ بر نانوایی‌های زابل تشدید شود
  • آغاز طرح تشدید نظارت بر عرضه کالا‌های اساسی در لرستان
  • آغاز طرح تشدید نظارت و بازرسی از مراکز تامین، تولید و بسته بندی کالا‌های اساسی درآذربایجان شرقی
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالاهای اساسی در لرستان
  • امحای بیش از هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در شهرستان رشت
  • تشکیل پرونده قضایی برای ۵ معدن تولید شن و ماسه غیر استاندارد در زرند