Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@20:56:36 GMT

منطقه گردوی اراک میزبان ازدحام جمعیت در وضعیت قرمز کرونا بود + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۴۲۷۲

منطقه گردوی اراک میزبان ازدحام جمعیت در وضعیت قرمز کرونا بود + فیلم

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- عادی انگاری مردم و غفلت برخی مدیران استان مرکزی درحالی اتفاق افتاده که منطقه گردوی اراک میزبان ازدحام جمعیت در وضعیت قرمز کرونا بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   اراک ، اسفندماه 98 نخستین مورد ابتلا به کرونا که از پزشکان  ساکن قم که در استان مرکزی مشغول به‌کار بوده به ثبت رسید و این استان دومین استانی بود که شیوع کرونا در آن رسما تائید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند مدتی بعد آمارهای استانی روندی صعودی گرفت تا در سال 99 و پیش از نوروز 1400 روند استان مرکزی با وجود شیوع زودهنگام در شیوع کرونا به وضعیتی کنترلی تبدیل شود.

به رغم همه تاکیدات و توصیه مسئولان کادر درمان، تعطیلات نوروزی، دید و بازدیدها، شلوغی و خریدهای نوروزی، سفرهای پرحجم و عادی‌انگاری کار دست استان داد و کادر درمان خسته از 3 پیک را درگیر پیک شدید چهارم شیوع کرونا کرد.

  روند صعودی بیماری کرونا در استان مرکزی  

این درحالی بود که استاندار مرکزی هفتم فرودین‌ماه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی اعلام کرد: استان مرکزی سومین استان پر تردد کشور بوده است و امسال به رغم توصیه‌های فراوان در خصوص لغو سفرها متاسفانه شاهد افزایش سفرها بودیم به طوری که نسبت به سال قبل سفرها 1.5 برابر شده و در این میان نیروهای امدادی، راهداری، ناجا، راهور، هلال احمر و اورژانس نقش پررنگی را ایفا کردند.

"بهروز اکرمی" معاون سیاسی استاندار مرکزی نیز در همان جلسه 7 فروردین با بیان اینکه بستری بیماران کرونایی در استان مرکزی 48 درصد افزایش یافته است از کاهش استفاده از ماسک در شهرهای نارنجی استان مرکزی خبر داد.

اینها موضوعاتی بود که زنگ خطر و آژیر تهدید را در استان مرکزی به صدا درآورد و دیری نگذشت که در هفته‌های اخیر تمام شهرهای استان مرکزی به جز خمین با  وضعیت نارنجی، که پیش از نوروز در وضعیت آبی و زرد بودند به یکباره رخت قرمز و تهدید شدید را به تن کنند.

اما عادی‌انگاری مردم باز پایان نداشت و البته تسامح و تساهل برخی مدیران در برخی دستگاه‌ها سبب شد تا وضعیت از آنچه بود وخیم‌تر هم بشود به طوری که 18 فروردین و طی 24 ساعت بیمارستان دوم که سانتر بیماران کرونایی بود نیز پر شد و مسئولان به دنبال بیمارستان دیگر و حتی بیمارستان صحرایی هستند.

از سویی وضعیت خستگی کادر درمان بر دوش پزشکان و پرستاران به شدت سنگینی می‌کند و هنوز خستگی سه پیک طاقت‌فرسا از تن کادر درمان بیرون نیامده پیک چهارم در تعطیلات نوروزی شیوع پیدا کرده است.

  طبیعت گردی عجیب و گسترده مردم در دره گردوی اراک  

تجمع عجیب و عادی‌انگارانه مردم در منطقه گردشگری دره گردو  روز جمعه 20 فروردین به رغم مصوبه ستاد کرونا درباره بسته شدن تمام بوستان‌ها و در غفلت شهرداری اراک و متولیان جای تعجب داشت و این دره روز جمعه شاهد تجمع چشمگیر و عجیب صدها خودرو و هزاران شهروندی بود که در این منطقه حاضر شدند.

موضوعی که با واکنش تند فعالان فضای مجازی و انتقاد گسترده شهروندان اراکی رو به رو شد و از مسئولان استان خواستار رسیدگی به این وضعیت و تعلل مجموعه شهرداری و دیگر نهادها از اجرای مصوبه ستاد کرونا هستند.

  متاسفانه رعایت پروتکل‌ها در استان مرکزی بسیار ضعیف است  

چیزی که رئیس علوم پزشکی اراک به شدت به این عادی‌انگاری از سوی مردم و مسئولان واکنش نشان داد و به خبرنگار تسنیم گفت: به رغم توصیه و مصوبات مبنی بر تعطیلی بوستان‌ها و پارک ها و غیره دره گردو سرشار از مردم بوده و ما در وضعیت قرمز هستیم، بنده دیروز هم گفتم بعضی از مسئولان کم‌لطفی می کنند.

سیدمحمد جمالیان افزود: کرونا به هیچ وجه به تنهایی قابلیت جمع شدن ندارد و متاسفانه وقتی اینگونه روند عادی‌انگاری را در پیش می‌گیرند نتیجه آن همین آمارهای وحشتناکی می‌شود که ما داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: این هفته نزدیک 300 درصد افزایش بستری داشتیم که گمان می‌کنم در کل کشور بی سابقه باشد و متاسفانه در استان ما همکاری خوبی را ندارند.

جمالیان عنوان کرد: مطمئن باشید با این وضعیتی که پیش می‌رود، این هفته تخت عادی برای بیماران نداریم چه برسد به تخت ویژه و یک طرف خود مردم هستند که متاسفانه مانند مسئولان با سلامت خود لج می‌کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه این پیک جدید کل خانواده را درگیر می‌کند و حتی پرستاری نیز وجود ندارد که به داد هم برسند و واقعاً نمی‌دانم این عادی‌انگاری که بین مسئولان و بعضی از مدیران و مردم اتفاق افتاده ناشی از چه چیزی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: قطعاً در جلسه استانی این مورد را به استاندار اعلام می‌کنیم که متاسفانه رعایت پروتکل‌ها بسیار در استان ضعیف انجام می‌شود.

عادی انگاری‌هایی که همچنان در وضعیت قرمز کرونا ادامه داد/تشدید محدودیت‌های تردد شبانه در قم آمار مبتلایان کرونا در خراسان جنوبی نسبت به چند روز اخیر 2 برابر شد/عادی انگاری هایی که نگران کننده شده است عادی انگاری مردم خوزستان دردسر ساز شد؛ آمار مبتلایان به ویروس کرونا به 140 نفر رسید

  شهرداری باید اقدام پیشگیرانه انجام می‌داد  

فرماندار مرکز استان مرکزی به عنوان رئیس شورای تامین و ستاد کرونای شهرستان اراک نیز در پیگیری موضوع به خبرنگار تسنیم گفت: طبق مصوبه ستاد کرونا شهرستان که شهردار نیز حضور داشتند مصوب شد همه بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها در سطح شهرستان اراک بسته باشد و ماشین نتواند عبور کند.

حسین بختیاری افزود: درباره دره گردو نیز صحبت کردیم که آنجا را نیز از بیمارستان تامین اجتماعی به بعد ببندند و الان نیز بسته شده است.

فرماندار اراک خاطرنشان کرد: در رابطه با حضور مردم هم قرار شده  شهرداری به نگهبانان و مسئولان پارک بگوید که کمک کنند تا مردم به آن سمت حرکت نکنند.

بختیاری ادامه داد: به دره گردو ماشین دیگر نمی‌رود و  عبور خودرو از کنار دیوار بیمارستان تامین اجتماعی بسته شده است اما مردم پیاده می‌روند.

وی عنوان کرد: ما به شهرداری اعلام می کنیم بنری بزنند تا مردم در آن جا حضور پیدا نکنند و مردم نیز خودشان باید رعایت کنند.

فرماندار اراک تصریح کرد: هر کاری را نمی‌شود با زور انجام داد و وقتی آنجا را بسته‌ایم به این معنی است که مردم نباید بروند.

بختیاری بیان کرد: از طرفی مردم وضعیت کشور را می‌بینند، امروز یک تا 2 هزار مبتلا در سطح کشور و در اراک و استان مرکزی روزانه 500 تا 600 مبتلا، 60 تا 70 بستری و 7 تا 8 مرگ و میر وجود دارد، رسانه‌ها باید همکاری و اطلاع رسانی کنند تا مردم رعایت کنند، بالاخره بحث جان مردم در میان است و بیشتر از این بیمارستان کشش ندارد.

 فرماندار اراک ادامه داد: ما به شهرداری اعلام می‌کنیم بنر بزنند و به مردم و نگهبانان آن جا اعلام کنند به صورت پیاده نیز کسی وارد دره گردو نشود.

به گزارش تسنیم، حال باید دید این عادی‌انگاری مردمی و غفلت غیرقابل قبول برخی مدیران که مورد تاکید رئیس علوم پزشکی اراک هم بوده تا کجا تداوم دارد؟ و آیا پیش از اینکه دیر شود جلوی این وضعیت گرفته می‌شود؟

گزارش از مبین جلیلی

انتهای پیام/711/ی

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عادی انگاری مردم علوم پزشکی اراک استان مرکزی وضعیت قرمز کادر درمان ستاد کرونا دره گردو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۴۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشگاه امام خمینی اراک در حال بازسازی/ حضور هواداران لغو می شود؟

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال آلومینیوم و پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی روز جمعه ۷ اردیبهشت در ورزشگاه امام خمینی (ره) شهر اراک رو در روی هم قرار می‌گیرند. روز گذشته خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه حضور هواداران در بازی این بازی ممنوع است که هم سازمان لیگ و هم هیأت فوتبال استان مرکزی این موضوع را تکذیب کردند.

در همین حال محمدرضا غفاری رئیس هیأت فوتبال استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، خبر از تعمیرات و بازسازی در بخش‌هایی از ورزشگاه امام خمینی (ره) را داد. او در این رابطه افزود: با توجه به اینکه پیش بینی می‌شود تا استقبال زیادی از این بازی انجام شود و با توجه به اینکه بخش‌هایی از ورزشگاه امام خمینی شامل نرده‌ها، آبخوری و … در حال بازسازی است، تصمیم نهایی برای حضور هواداران در این بازی فردا پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت گرفته می‌شود.

لازم به ذکر است که پرسپولیس و آلومینیوم یک بار و در سال ۱۴۰۱ در جام حذفی به مصاف هم رفته بودند که این بازی در پایان با نتیجه ۳ بر ۲ به سود نماینده استان مرکزی به پایان رسیده بود و بازی روز جمعه، دومین مصاف دو تیم در ادوار رقابت‌های جام حذفی است.

کد خبر 6087333

دیگر خبرها

  • شروع رقابت‌های آزمون سراسری در استان مرکزی
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • ورزشگاه امام خمینی اراک در حال بازسازی/ حضور هواداران لغو می شود؟
  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی
  • استان مرکزی میزبان آزمون کشوری درجه ایثار خواهد بود
  • عادی‌انگاری توهین به مقدسات و اعتقادات ممنوع