Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، شیوع کرونا از زمستان 98 تا بهار امسال در استان مرکزی یک هزار و 561 قربانی گرفت و 44 هزار و 474 نفر را درگیر این بیماری کرد.

شدت گرفتن کرونا در موج چهارم طی 24 ساعت گذشته جان ۱۱ شهروند استان مرکزی را گرفت، 63 نفر را میهمان بیمارستان‌ها و ۴۴۷ نفر را نیز قرنطینه کرد.

این بیماری تا کنون  ۴۴ هزار و ۴۷۴ نفر را مبتلا کرده و جان یک هزار و ۵۶۱ نفر را نیز گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر شدت این بیماری به گونه‌ای است که وضعیت بیمارستان امیرالمومنین اراک را در وضعیت بسیار حادی قرار داده و تخت‌های بیمارستانی را شرمنده بیماران!

 تعداد مرگ و میر کرونایی به شدت افزایش یافته است و کرونا چند روز گذشته جان چند نفر از اصحاب فرهنگ و هنر این استان را گرفت که در یک نمونه آن استاد حیدر شاه‌حسینی پیشکسوت رسانه‌ای استان را قربانی کرد.

کرونا همچنین  موجب بستری شدن ۲۴ مادر باردار کرونایی شد و به گفته بهمن صادقی‌سده معاون درمان علوم پزشکی اراک از ۲۴ تخت در نظر گرفته شده برای مادران باردار کرونایی در بیمارستان آیت الله طالقانی اراک  ۱۸ تخت پر شده و ۶ مادر باردار به دلیل وخامت حال به بیمارستان امیرالمومنین(ع) منتقل شدند.

به گفته وی همچنین تمام بیمارستان‌های شهرهای اطراف اراک تکمیل ظرفیت شده و در شهرهای خنداب و کمیجان کمبود تیم پزشکی و پرستاری خدمات دهی به بیماران را مختل کرده است.

ازدحام جمعیت در بیمارستان امیرالمومنین(ع)  مسوولان دانشگاه را ناچار به تامین ۴ تخت در محوطه کافه برای  تریاژ و تزریقات کرد.

در حال حاضر تنها ۶۰۰ تخت خالی در کل استان موجود است و پیش‌بینی می‌شود استان با بحران تخت عادی روبرو شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز با دراز کردن دست یاری به سوی دستگاه‌های اجرایی، دولتی و غیردولتی برای یاری رساندن به کادر بهداشت و درمان گفته است: «کنترل موج چهارم به تنهایی امکان پذیر نیست.»

سیدمحمد جمالیان اظهار کرد: پس از بیمارستان امیرالمومنین، بیمارستان امیرکبیر به عنوان مرکز دوم کرونا  تعیین شد که متاسفانه این مرکز در کوتاه‌ترین زمان ممکن تکمیل ظرفیت شد.

وی افزود: سرعت انتقال و چرخش ویروس و میزان بالای آلودگی کرونا در استان  بسیار بالاست و ناچار هستیم بیمارستان‌های ولیعصر و آیت الله خوانساری را به سانترهای کرونا تبدیل کنیمو 

 انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: رئيس دانشگاه علوم پزشكي اراك بیمارستان امیرالمومنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۴۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س) در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ،دکتر حجت الله روستا گفت: از مجموع یازده هزار و ۲۰۶ خدمت ارائه شده به بیماران در این مرکز درمانی، هفت هزار و ۳۱۶ خدمت مربوط به بیماران سرپایی و سه هزار و ۸۹۰ خدمت نیز مربوط به بیماران بستری بوده است.

او تعداد مراجعه کنندگان بخش اتفاقات بزرگسال در این بازه زمانی را هزار و ۵۳۲ بیمار و اتفاقات اطفال را ۶۳۱ بیمار عنوان کرد و افزود: همچنین ۱۲۶ بیمار به دلیل نیاز به خدمات درمانی تکمیلی، بستری شدند.

رئیس بیمارستان قلب الزهرا (س)، تعداد عمل جراحی قلب باز انجام شده در این بیمارستان را در این بازه زمانی، ۶ مورد و تعداد آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی انجام شده را ۱۱۲ مورد اعلام کرد.

به گفته دکتر روستا، بیمارستان قلب الزهرا (س)، یک بیمارستان عمومی، تخصصی و فوق تخصصی اســت که به صورت میانگین ماهانه حدود ۸۰ هزار خدمت به بیماران سرپایی و ۳۰ هزار خدمت به بیماران بستری ارائه می‌دهد.

او اظهار کرد: بیمارستان قلب الزهرا (س) هم اکنون دارای ۲۳۸ تخت، ۱۰ بخش بستری و ۱۳ واحد پاراکلینیک بوده و ۶۱ پزشک متخصص و فوق تخصص درمانی و هیات علمی، ۴۳ پزشک عمومی و دیگر اعضای کادر درمان و اداری، در این بیمارستان به ارائه خدمت می‌پردازند.

دیگر خبرها

  • استفاده از ربات ۱۸۵ هزار یورویی هوش مصنوعی در پرورش لاله‌های سالم
  • مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نوروز + فیلم
  • تکمیل ظرفیت واحد‌های بوم‌گردی مازندران تا ۲۴ فروردین
  • تکمیل بیمارستان نسیم شهر برای مردم بهارستان ضرورت دارد
  • اهدای عضو مسافر تهرانی در رشت
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س) در شیراز
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س)
  • انجام عمل جراحی شکستگی لگن در بیمارستان شهدا لردگان
  • مجرم خیلی خطرناکی که هنوز خبری از دستگیری‌اش نیست! مردم می‌پرسند: اگر مثلا یک روحانی را کتک زده بود، زودتر شناسایی نمی‌شد؟ (فیلم)
  • تکمیل و تحویل ۶ بیمارستان و ۳ ورزشگاه در ۱۴۰۳