Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@00:50:10 GMT

بیماری عفونی چشمی که منجر به کوری خواهد شد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۵۰۴۲

بیماری عفونی چشمی که منجر به کوری خواهد شد

سعید یادگاری فوق تخصص چشم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص بیماری تبخال چشمی اظهار کرد: تبخال چشمی یک بیماری عفونی_ویروسی است که بر اثر ورود ویروس هرپس سیمپلکس به داخل بدن فرد بروز پیدا می کند. 

او افزود: سوزش، قرمزی و التهاب چشم، ورم اطراف چشم، پوسته پوسته شدن پلک و خارش از جمله علائم عفونت چشم و ابتلا به تبخال چشمی است که در اکثر مواقع سفیدی چشم کاملا قرمز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یادگاری بیان کرد: این بیماری معمولا در سنین بالا ایجاد می‌شود، در واقع افرادی در صورت مبتلا به بیماری‌های زمینه ای، ضعف سیستم ایمنی بدن، دیابت، بیماری‌های مضمن چشمی، خشکی چشم بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری خواهند بود، همچنین در برخی موارد ممکن است فرد از طریق تماس با یک فرد آلوده به ویروس تبخال چشمی دچار شود.

این فوق تخصص چشم تصریح کرد: این بیماری سبب بروز زخم روی قرنیه می‌شود بنابراین درصورت عدم تشخصیص به موقع و درمان به دلیل آسیب جدی به قرنیه منجر به نابینایی خواهد شد.

او در خصوص عوارض تبخال چشمی گفت: این بیماری سبب ایجاد زخم قرنیه می‌شود بنابراین درصورت عدم تشخصیص به موقع و درمان به دلیل آسیب جدی به قرنیه منجر به نابینایی خواهد شد. همچنین تغییر رنگ قرنیه وکاهش دید از دیگر عوارض ابتلا به این بیماری خواهد بود.

این فوق تخصص چشم در خصوص راه‌های درمان بیماری های عفونی مختص به چشم تصریح کرد: درصورتی که این بیماری در همان مراحل اولیه و به زودی تشخیص داده شود تنها با تجویز پماد‌های چشمی و دارو‌های ضدویروسی تبخال چشمی برطرف خواهد شد، اما در صورت پیشرفت این بیماری و آسیب به قرنیه عمل جراحی و در برخی موارد پیوند قرنیه انجام خواهد شد.

بیشتربخوانید

قوز قرنیه را با آستیگمات اشتباه نگیریم ۱۳ توصیه مهم برای محافظت از چشم در برابر خطر‌ها

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری های چشمی تبخال چشمی بیماری های عفونی تضعیف سیستم ایمنی بدن تبخال چشمی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۵۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون مالیات بر سوداگری منجر به تشویق بخش واقعی اقتصاد می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی، اظهار کرد: قانون مالیات بر سوداگری از مهم‌ترین قوانین ما در مجلس یازدهم است که باعث تضعیف سوداگری و رساندن آن به کمترین میزان و تشویق بخش واقعی اقتصاد می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هدف از تصویب این قانون آن است که بخش غیرواقعی و سوداگری در بازارهای سکه، طلا، ارز، خودرو و املاک کم و جمع شود.

کد خبر 6086213 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • چه کسی نمی‌خواست روزبه چشمی در استقلال بماند؟
  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است
  • قانون مالیات بر سوداگری منجر به تشویق بخش واقعی اقتصاد می‌شود
  • تصادف منجر به فوت در چهارمحال و بختیاری
  • یعنی چی که می‌خواهند استراماچونی را جانشین نکونام بکنند | پرسپولیس در کمین استقلال نشسته اما آقایان به دنبال حاشیه‌اند
  • کشنده فاو نور چشمی بازار شد
  • بررسی تحولات قیمتی فاو 460 نشان می‌دهد: کشنده فاو نور چشمی بازار شد