Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@14:01:27 GMT

آماده شدن برای ورود به ماه رمضان

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۵۲۲۲

آماده شدن برای ورود به ماه رمضان

قبل از ورود به ماه رمضان که ماه بخشش و استغفار است، بهتر است با بخشیدن دیگرانی که در حق ما ظلم و یا بی مهری روا داشته‌اند، خود را آماده پذیرایی از بخشش خداوند کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، دل در دل عارفان و سالکانی نیست که کل سال را به انتظار این روزها نشسته‌اند. شب‌های بلند عبادت و دست‌هایی که به سوی ماه بلند می‌شود، این روزها سوژه لبخند فرشتگانی است که ماه‌ها انتظار آمدن این ماه را برای پذیرایی از مهمانان خدا کشیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موجودات همگی لب‌ها را بیش از دیگر از روزهای سال برای حمد و سنای خدا باز و بسته می‌کنند. غبارها که در طول سال بر روی قرآن‌ها بوده اند و انسی با آن ها گرفته اند، از صفحه صفحه این کتاب آسمانی به سختی دل می کنند و خود را مهیای شب بیداری می کنند. دست های دعا آنقدر بالا رفته که به حدی که حرارت دلچسب خدا را حس می کنند.

حضرت علی (ع) می فرمایند رسول خدا(ص) در نزدیکی های ماه مبارک رمضان ما را مورد خطاب قرار داده و فرمودند:" ای مردم به سوی شما روی می آورد ماهی که با برکت، رحمت و مغفرت است، ماهی که در نزد خداوند بهترین ماه ها است، روزهایش بهترین روزها، شب هایش بهترین شبها و ساعات او بهترین ساعات است. در این ماه به مهمانی خدا دعوت شده اید و خداوند شما را از اهل کرامت قرار داده است." برکات این ماه به اندازه ای است که پیامبر اسلام(ص) می فرماید: "نفس های شما در این ماه تسبیح خدا، خواب شما عبادت و اعمال شما مقبول و مورد رضای خداوند است و همه دعاها در این ماه مستجاب می شود."

 توصیه های پیامبر درباره روزه داری و ماه مبارک رمضان

پیامبر اکرم(ص) می فرمایند با قلب ها و نیات پاک از خدا بخواهید که در روزه داری و تلاوت قرآن موفق تان کند. در فرازی از این خطبه حضرت می فرماید آدم بدبخت کسی است که از ماه رمضان بگذرد و مورد بخشش خداوند قرار نگیرد. همچنین پیامبر اسلام(ص) می فرمایند: بر من صلوات زیاد بفرستید که در روز قیامت شخص صلوات دهنده میزان اعمالش سنگین است. در ماه رمضان یک آیه قرآن بخوانید گویی یک ختم قرآن انجام داده اید.

 بهترین اعمال در ماه مبارک رمضان چیست؟

نکته دیگری که در ماه مبارک رمضان وجود دارد این است که حضرت علی(ع) در هنگام خطبه رسول خدا (ص) بلند شدند و از ایشان پرسیدند بهترین اعمال در ماه مبارک رمضان چیست؟ حضرت پاسخ می دهند که دوری کردن از گناه.

 قرآن کریم نیز نتیجه روزه داری و ماه مبارک رمضان را در آیه 183 سوره بقره، تقوای الهی معرفی می کند. "یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا کتِبَ عَلَیکمُ الصِّیامُ کمَا کتِبَ عَلَی الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکمْ لَعَلَّکمْ تَتَّقُونَ". بهترین توشه برای ذخیره و سربلندی در پیشگاه خداوند متعال تقوای الهی است. یعنی انسان در برابر خداوند به واجبات خویش عمل کند و از محرمات و گناه پرهیز کند. در ماه مبارک رمضان گناهان کمتر می شود و این یعنی روزه داران حرمت ماه مبارک رمضان را نگه داشته و حریم الهی را حفظ می کنند.

  آماده شدن برای ورود به ماه رمضان

ورود به ایام خاص آداب خاص خود را دارد، مانند: آداب ایام اعتکاف یا عید غدیر، در این میان، ماه مبارک رمضان، به خاطر برجستگی های این ماه، و اهمیت ویژه آن در زندگی و آخرت انسان، دانستن و رعایت آداب ورود به این ماه، به انسان کمک می کند که، نهایت استفاده را از این ماه پر برکت ببرد و در مقابل غفلت از این موضوع (آداب ورود به ماه رمضان) و عدم رعایت آن، ممکن است بهره مندی انسان از این ماه را کم کرده و یا یک غفلت کوچک، زحمات انسان در این ماه رحمت الهی را، از بین ببرد.

 - توبه و استغفار

عبدالسلام بن صالح هروی، معروف به ابا صلت، می گوید: آخرین جمعه ماه شعبان، شرفیاب محضر مبارک حضرت علی بن موس الرضا(علیه السلام) شدم، ایشان فرمودند: اباصلت! ماه شعبان بیشترش رفته و این آخرین جمعه آن است، جبران کن در باقیمانده این ماه کوتاهی های گذشته ات را، فراهم ساز آنچه تو را کمک می کند (در بهره برداری بهتر از این ماه) و ترک نما آنچه تو را یاری نمی‌دهد.

زیاد دعا و استغفار کن و قرآن بخوان، از گناهانت توبه کن، تا در حالی ماه خدا به تو رو آورد که خود را خالص گردانیده ای، امانتی بر گردنت نباشد مگر آن که ادا کرده باشی.

در قلبت نسبت به هیچ مۆمنی کینه و عداوتی نباشد، و خود را از گناهی که مرتکب شده ای جدا ساز، تقوای الهی پیشه کن و بر خدا در سر و علنت توکل نما که "و من یتوکل علی الله فهو حسبه".

زیاد در باقیمانده ماه شعبان بگو  "اللّهم إن لم تکن قد غفرت لنا فی ما مضی من شعبان فاغفر لنا فیما بقی منه " زیرا خداوند متعال به احترام این ماه (رمضان) گروه هایی را از آتش جهنم آزاد می سازد.(وسائل10/ 301)

- حلال نمودن دیگران

قبل از ورود به این ماه که ماه بخشش و استغفار می باشد، بهتر است با بخشیدن دیگرانی که در حق ما ظلم و یا بی مهری روا داشته اند، خود را آماده پذیرایی از بخشش خداوند نماییم. اگر ما نمی توانیم از دیگران بگذریم و آنها را ببخشیم، چگونه از خداوند متعال توقع داریم که او ما را ببخشد. به همین دلیل یکی از کارهایی که برای ورود به ماه مبارک رمضان باید انجام دهیم، بخشیدن دیگران و پاک نمودن دل از هر گونه کینه و دشمنی با دیگران است.


دعای حضرت علی علیه السلام هنگام دیدن هلال ماه

امام صادق علیه السلام از پدرانش ـ که بر آنان درود باد ـ روایت کرده که فرمودند: حضرت علی علیه السلام هنگامی که در کوفه بود برای دیدن هلال ماه رمضان از شهر خارج می شد و مردم با ایشان خارج می شدند، پس وقتی امام هلال را می دید، می فرمود: خدایا! این هلال را بر ما هلالی بگردان که همراه امنیت و ایمان و سلامت و اسلام و سلامتی از بیماری و فراغت برای طاعتت باشد و ما را به خواب اندک کفایت فرما ای مهربان!

از آن حضرت روایت شده که فرمود: هنگامی که هلال ماه را دیدی، حرکت نکن و بگو: خدایا! از تو نیکی این ماه و گشایش و نور و شکوفایی و برکت و پاکی و روزی این ماه را خواستارم و از تو خیر آنچه در آن است و خیر بعد از آن را خواستارم و از شرّ آنچه در آن است و شرّ آنچه بعد از آن است، به تو پناه می برم.

خدایا! این ماه را با امنیت و ایمان و سلامت و اسلام و برکت و توفیق برای آنچه دوست داشته و خشنود می شوی، بر ما وارد ساز.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: سفارش پیامبر ماه رمضان سازمان حج و زیارت ماه مبارک رمضان ورود به ماه رمضان علیه السلام حضرت علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۵۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک روز روانشناس ۱۴۰۳ + متن، عکس و استوری روز مشاور

پیام، پیامک، اس ام اس، مسیج، شعر، وضعیت، عکس نوشته، استوری، متن زیبا و تبریک های رسمی روز جهانی روانشناس و مشاور در ۹ اردیبهشت ارسال می‌شود.

به گزارش ایمنا، روانشناسی که معادل انگلیسی آن Psychology است از دو کلمه “روان” و “شناسی” تشکیل شده که هر کدام از آنها معانی واضحی دارند. کلمه “روان” اشاره به بعد روحی روانی انسان و اهمیت آن دارد، از طرفی کلمه “شناسی” هم به راه‌های مطالعه و شناخت “روان” اشاره دارد.

تاریخ روز روانشناس روز ملی روان‌شناس و مشاور در تقویم شمسی برابر با ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ است. روز ملی روان‌شناس و مشاور در تقویم میلادی برابر با ۲۸ آپریل ۲۰۲۴ است. روز ملی روان‌شناس و مشاور در تقویم قمری برابر با ۱۹ شوال ۱۴۴۵ است.

روز روانشناس یعنی

روز درک معناهای والای روح و روان

و تلاش برای بالقوه کردن آنها

تبریک مرا به مناسبت روز روانشناس پذیرا باشید

امروز روز اتاقی ساکت و ساده با کاناپه‌ای است که هزاران نفر رنج‌هایی سخت زندگیشان را بر آن اشک ریخته‌اند.

اتاقی که امن و خلوتگاه فردی مهربان و پذیرنده است. کسی که فارغ از خود، به آرامش انسان می‌اندیشد

روز روانشناس مبارک باد

امروز روز اشک‌ها و لبخندهایی است که در اتاقی روشن و امن با گوشی شنوا و کلامی آگاه به شخصی به نام روانشناس بیان می‌شود تا فارغ از مشکلات خودش بهبود بخش و درمانگر دردها باشد.

نهم اردیبهشت روز جهانی روانشناس و مشاور مبارک باد

من کوشش می‌کنم خدا را از طریق خدمت به مردم ببینم، چون می‌دانم خدا نه در بهشت است و نه در جهنم! بلکه درون همه انسان‌هاست.

روز روانشناس بر تمامی روانشناسان سرزمینم مبارک باد

چند سال بعد از اینکه از دنیا می‌روید

هیچکس به خاطر نخواهد آورد که چقدر ثروتمند و زیبا بوده‌اید

اما همه یادشان خواهد ماند

که چه تأثیری روی دل‌ها و ذهن‌ها گذاشته‌اید

روز روان‌شناس مبارک باد

اتاق روانشناس امن‌ترین پناه برای خستگان است

جایی که دردها و اشک‌ها را بی هیچ واهمه‌ای فرو می‌ریزند

تا شاد و سبک بال شوند

نهم اردیبهشت روز جهانی روان‌شناس گرامی باد

امروز روز اندیشه در رفتار آدمی است

روز چرایی رفتار آدمی است

روز اندیشیدن به ذهن است

روز تفکر در روان است

روز به چالش کشیدن پیچیده‌ترین بعد انسان یعنی ذهن و روان انسان است

روز جهانی روانشناس مبارک باد

عقل و هوش خود را با خوشی و نشاط دمساز کن تا هزاران رنج و ناراحتی از میان برود و عمرت طولانی گردد

در دل جاده حقیقت که قدم می‌گذاری

معلمی دلسوز باید باشد که

راهنمای لحظات سر درگمی‌ات شود

روز روانشناس و مشاوره خجسته باد

روانشناسان متخصصانی هستند که

با ارتقای سلامت روان افراد یک جامعه

سلامت جسم را برای آنها به ارمغان می‌آورند

روز روانشناس مبارک باد

روانشناس باید از روحی بزرگ و درکی عمیق برخوردار باشد

تا دیدگاه و چشم اندازی نو به آدم‌ها ببخشد

و تغییرات شگرفی در زندگی آنها ایجاد کند

روز روانشناس بر تمامی روانشناسان و مشاوران عزیز مبارک باد

بعضی از مردم اصرار دارند که خود را به دیگران بشناسانند

ثروت خود را به رخ آنها بکشند

اما این نوع آدم‌ها در درون خود زجر می‌کشند

زیرا شادی آنها وابسته به تفکر دیگران است!

مهم بودن را فراموش کنید تا آرامش نصیبتان شود

هرچه کمتر نیازمند تحسین دیگران باشید

بیشتر تحسین می‌شوید

روز روانشناس مبارک

روانشناس کسی است که در سکوت حرف‌هایت را می‌شنود

اشک‌هایت را می‌بیند، تنهایی‌هایت را حس می‌کند

و در نهایت نسخه‌ای از عشق و آرامش برائت می‌پیچد

تا روحت طعم دوباره آرامش را بچشد

روز روانشناس مبارک باد

روانشناسان رسالتی بزرگ بر دوش دارند چونان که تزکیه و ترمیم و بازآفرینی روانی سالم را اول در جهان خویش هویدا می‌کنند و بعد این تزکیه زندگی شده را به دست‌اندازهای روح و روان بشریت می‌کشانند همچون پر سیمرغی که برای احضار عشق بر ذرات هوا می‌کشد خویش را تا آغوشی امن برای آلام و تزکیه‌ی دیگران باشند که وحدت یگانه روان‌ها و ارواح را از کثرت و دورافتادگی مصون بدارند.

روز روانشناس و مشاور را به کلیه روانشناسان و مشاوران عزیز تبریک میگویم

روزت پر فروغ

چیستی را تبدیل به هستی کردی

و عدم را به وجود رساندی

رازی در تو نهان است

که اینگونه می‌شتابی تا از مسیر جا نمانی

مسیرت هموار و موفقیتت افزون باد روانشناس عزیز

چه روز اردیبهشتی خوبی، چه لحظه‌های غلیظی و چه حس مطلوبی.

با آرزو… نه با امید به ایجاد جهانی عاری از ارواح و روان‌های معیوب

چراکه اصل بشر اصلی است لامکانی و پاک»

روز روانشناس و مشاور را به کلیه روانشناسان و مشاوران عزیز تبریک عرض می‌کنم

آرامش را وامدار شماییم

و موفقیت را از سخنان شما به ارث برده‌ایم

اینجا زندگی طرحی دیگر است

روز میلاد تفکر و مشاوره مبارک باد

ضمن عرض تبریک روز روانشناس

امیدوارم همواره به رسالت راستین خویش

که ترمیم روان انسان‌هاست،

پایبند و متعهد باشید

روز روانشناس مبارک

روان شناس بودن سخت، اما زیباست

جور دیگر می‌شنوی، جور دیگر می‌بینی

و این شنیدن و فهمیدن پر از سختی و زیبایی ست

روان شناس که باشی دلت دریا می‌شود و روحت وسیع

این حرفه زیبای سخت، ظرفیتت را افزایش می‌دهد و به اندازه درکت، افراد مختلف به تو مراجعه می‌کنند

روز میلاد تفکر و مشاوره مبارک باد

روز جهانی روانشناس

روز اغماض در ذهن

روز اندیشیدن در روان

بر شما و تمامی افراد جامعه علمی روانشناسی مبارک باد

امروز روز نگاهی عمیق به بازی‌های کودکانه است

روز تلاش برای به آرامش رساندن دو قلب شکسته است.

امروز روز اتاقی ساکت و ساده با کاناپه‌ای است

که هزاران نفر رنج‌هایی سخت زندگیشان را بر آن اشک ریخته‌اند

اتاقی که امن و خلوت گاه فردی مهربان و پذیرنده است،

کسی که فارغ از خود، به آرامش انسان می‌اندیشد.

روز روانشناس و مشاور بر کلیه روانشناسان و مشاوران عزیز مبارک باد

موفقیت در سخن‌هایت جریان دارد

ما را در مسیر رسیدن به اهداف قرار دادی

و خودت نیز همیشه همراهمان بودی

روان‌شناس عزیز روزت مبارک

روانشناس

روح را شفا می‌دهد

و انسان را به انسانیت راستینش متمایل می‌کند

روز روانشناس مبارک باد

کد خبر 746887

دیگر خبرها

  • پیام تبریک روز روانشناس ۱۴۰۳ + متن، عکس و استوری روز مشاور
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • باورهای توحیدی امیرمؤمنان(ع) در دعای کمیل
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران