Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@13:34:36 GMT

نخستین نشا مکانیزه برنج کشور در مازندران آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۵۲۶۰

نخستین نشا مکانیزه برنج کشور در مازندران آغاز شد

گروه استان‌ها - نخستین نشا مکانیزه برنج کشور با حضور مسئولان استانی در روستای فرامده بخش سرخرود محمودآباد استان مازندران آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  محمودآباد،  رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران امروز در حاشیه این آئین توسعه نشا مکانیزه برنج کشور با بیان اینکه در سال  1400 در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نخستین نشا مکانیزه کشور را در استان مازندران و در شهرستان محمودآباد داریم، اظهار داشت: این نشا مکانیزه از سوی بخش خصوصی با داشتن بانک نشا و دستگاه نشا در سه هکتار از اراضی خود برای اولین بار با حضور مسئولان استانی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برنج یکی از محصولات اقتصادی و استراتژیک مازندران و کشور بوده و یک بخش کامل از غذای کل جمعیت کشوری را تامین می‌کند.

شهیدی فر با بیان اینکه مازندران حدود 40 درصد برنج کشور را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: در این استان ارقام محلی و کیفی چون طارم، صدری و هاشمی و پرمحصول میان فصل فجر و شیرودی کشت می‌شود و جایگاه خوبی را در مازندران پیدا کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر اینکه منع واردات برنج با وجود تامین ارز یارانه ای و تخصیص ارز رقابتی موجب دلگرمی خوبی برای کشاورزان شده است، گفت: پیش بینی می‌شود امسال کشاورزان با دلگرمی خوب به کشت و زرع برنج بپردازند تا از منفعت و تولید بهتر برای آنها بهره مند شوند.

بحران کمبود آب زراعی در گیلان؛ کشاورزان از ارقام مقاوم برنج استفاده کنندنرخ اعلامی انواع برنج توسط سازمان حمایت/ برنج در بازار چند؟قیمت ارزان ترین برنج های موجود در بازار در آستانه ماه مبارک رمضان

وی با اشاره به موضوع مکانیزه از شروع جدی این استان برای کشاورزان خبر داد و گفت: تا سال 98 حدود 55 هزار هکتار را مکانیزه کردیم و در سال 99 این تعداد را به دو برابر رساندیم.

شهیدی فر با بیان اینکه امسال برنامه بیش از 150 هزار هکتار از اراضی استان را در حالت کشت مکانیزه داریم، عنوان کرد: تاکنون تسهیلات مناسبی جهت تحقق این امر به کشاورزان داده شد.

وی ادامه داد: تاکنون اتفاقات خوبی افتاده تا تغذیه مناسب تر، الگوی کشت بهتر، استفاده از ماشین آلات بهتر و کشت مکانیزه و محصولات کمی و کیفی بهتری را در اراضی کشاورزی استان داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از در اختیار قرار دادن 100 فروند دستگاه پهباد بین تحصیل کنندگان و شرکت‌های دانش بنیان‌ خبر داد و گفت: تاکنون 60 دستگاه در اختیار آنها قرار گرفته است تا در مزارع مختلف گندم و کلزا و برنج برای سم‌پاشی انجام شود.

انتهای پیام/ 685/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نشا مکانیزه برنج کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۵۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اردوی تیم ملی کشتی آزاد از ۱۰ فروردین

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون کشتی، هفتمین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی آزاد از ۱۰ فروردین تا اعزام به رقابت‌های کشتی قهرمانی آسیا در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده کمپ تیم‌های ملی کشتی برگزار می‌شود.   اسامی نفرات دعوت شده به این اردو به شرح زیر است: ۵۷ کیلوگرم: احمد محمدنژاد جوان (خراسان رضوی) علیرضا سرلک (لرستان) ابراهیم خواری (مازندران) ۶۱ کیلوگرم: رضا اطری (مازندران) محمدرضا اسدی (تهران) ۶۵ کیلوگرم: رحمان عموزاد (مازندران) آرمین حبیب زاده (مازندران) ۷۰ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی (مازندران) ابراهیم الهی (مازندران) ۷۴ کیلوگرم: یونس امامی (تهران) حسین ابوذری (مازندران) ۷۹ کیلوگرم: محمد نخودی (مازندران) عادل پناهیان (مازندران) ۸۶ کیلوگرم: هادی وفایی پور (همدان) رضا سلیمانیان (مازندران) ۹۲ کیلوگرم: امیرحسین فیروزپور (مازندران) بهنام سرابی (تهران) ۹۷ کیلوگرم‌: امیرعلی آذرپیرا (تهران) محمدحسین محمدیان (مازندران) کامران قاسم پور (مازندران) ۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع (مازندران) علیرضا رکابی (مازندران) سرمربی: محسن کاوه مربیان: مهدی تقوی – احسان لشگری – رضا افضلی - اباذر اسلامی– مهدی قاسمی جو مربی بدنساز: عباس خدایاری ماساژور: سجاد امیری سرپرست: علی روحی   رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۲۳ و ۲۴ فروردین و مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۷ و ۲۸ فروردین در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از روز گذشته
  • قائم شهر شهرستان پیشرو در کشت مکانیزه برنج
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • آغاز نخستین مرحله اردوی تیم ملی تراپ در سال ۱۴۰۳
  • نخستین برداشت گندم کشور در هرمزگان
  • آغاز اردوی تیم ملی کشتی آزاد از ۱۰ فروردین
  • آغاز نخستین اردوی تیم ملی تپانچه در سال ۱۴۰۳
  • آغاز نخستین مرحله اردوی تیم تپانچه در سال جدید با حضور ۹ ورزشکار
  • پر شدن ۹۸ درصد آب‌بندان‌های مازندران
  • آماده برای جنگ بقا زیر وزنه سنگین(عکس)