Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار قزوین گفت: با توجه به پیشینه فرهنگی و علمی استان قزوین کسب رتبه سیزدهم کشور در آزمون سراسری ۱۳۹۹ چندان مطلوب نیست و باید سطح رقابت بین آموزشگاهی در استان متحول شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین با حضور هدایت‌الله جمالی‌پور، استاندار قزوین به عنوان ریاست شورا، معاون امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین و مسئولان سازمان‌های بسیج دانش‌آموزی و بسیج فرهنگیان با موضوع آزمون سراسری سال 1400 در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قزوین در این جلسه با اشاره به وضعیت نامطلوب قبولی کنکور در بین دانش‌آموزان مقطع متوسطه استان اظهار داشت: با توجه به پیشینه فرهنگی و علمی استان قزوین کسب رتبه سیزدهم کشور در کنکور سراسری 1399 چندان مطلوب نیست و باید سطح رقابت بین آموزشگاهی در استان متحول شود.

هدایت‌اله جمالی‌پور با تاکید بر جای خالی نماینده معلمان و محصلان در شورای آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد:‌ برای اثربخش بودن تصمیمات و مصوبات شورای یادشده باید معلمان، دانش‌آموزان و مدیران منتخب مدارس استان در شورا حضور پیدا کرده و قطه نظراتشان درباره محیط و کمبودهای آموزشی را ارائه دهند.

وی با تاکید بر لزوم اخذ تصمیمات و صدور مصوبات عملی و راهگشا در شورای آموزش و پرورش استان ادامه داد: بنابراین اخذ تصمیمات انتزاعی و غیرعملی در شورای آموزش و پرورش ممنوع است و همه اعضای شورا باید پاسخگوی نظرات کارشناسی خود در صدور مصوبات شورا باشند.

لزوم ریل‌گذاری آموزشی و پرورشی برای دولت آینده

رئیس شورای آموزش و پرورش استان قزوین با تاکید بر اینکه از همین ابتدای سال باید برای کل سال 1400 برنامه‌ریزی جامع، کامل و بسیار مؤثری داشته باشیم، گفت: با وجود اینکه برخی می‌گویند این دولت نهایت تا 6 ماه اول سال مستقر است، اما ما اصلاً این اعتقاد را نداریم و معتقدیم که دولت‌ها به هم متصل می‌شوند و فقط نقش ما عوض می‌شود.

جمالی‌پور با یادآوری اینکه همه ما در نظام جمهوری اسلامی حضور داریم و دور می‌زنیم، افزود: بنابراین وظیفه ما این است که باید برای اعتلای امر آموزش و پرورش در استان قزوین طوری طراحی و ریل‌گذاری کنند که دولت تازه‌تاسیس بعدی هم اگر ما جانشین و جایگزین ما شد، بتواند با پیگیری این طراحی و برنامه‌ریزی را اجرایی و محقق کند.

چرا مشارکت قزوینی‌ها در کنکور ضعیف است؟

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین هم درباره علت مشارکت ضعیف دانش‌آموزان مقطع متوسطه استان در آزمون سراسری دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی کشور گفت: توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین جزو قوی‌ترین دانشگاه‌های ایران به ویژه در رشته‌های فنی و رباتیک و علوم انسانی است، بنابراین خیلی از دانش‌آموزان ما تمایلی به حضور در دانشگاه‌های دولتی دوردست ندارند.

حسنعلی اصغری با ذکر اینکه قزوین از نظر نمره‌های خام علمی اعلام‌شده ششمین استان برتر کشور است، تصریح کرد: در ضمن قزوین از نظر بررسی سوابق تحصیلی رتبه 3 کشور را در اختیار دارد و دلیل کسب رتبه 13 در کنکور بدون درنظرگرفتن سوابق تحصیلی وجود دانشگاه‌های بومی متعدد در استان قزوین است که انگیزه شرکت در کنکور را کاهش داده است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه امتحانات نهایی مقاطع مختلف تحصیلی متوسطه اول و دوم قزوین رتبه 11 را در بین کل استان‌های ایران کسب کرده است.

حذفیات کنکور 1400 اعلام شدفرصت دوباره برای ثبت‌نام در کنکور 1400ابهام مصوبه مجلس درباره مالیات موسسات کنکوری / چگونگی اجرا مشخص نیست

توسعه رشته‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش در هنرستان‌های قزوین

دبیر شورای آموزش و پرورش استان قزوین با تاکید بر اینکه رتبه کنکور آیتم علمی دقیق و متقنی در ارزیابی سطح علمی و تحصیلی استان قزوین محسوب نمی‌شود، یادآور شد: با این حال چون قبولی در دانشگاه‌های و رشته‌های مدنظر جزو آمال و آرزوهای خانواده‌هاست، ارتقای رتبه کنکور استان قزوین در کشور جزو برنامه‌های اصلی ما در شورای آموزش و پرورش استان محسوب می‌شود.

اصغری با اشاره به نامگذاری سال 1400 به عنوان سال پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید اضافه کرد: به همین خاطر یکی از سیاست‌های راهبردی ما در شورای آموزش استان قزوین تاسیس و توسعه رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش جدید در هنرستان‌های قزوین به منظور جلوگیری از هجوم دانش‌آموزان رشته‌های نظری به سمت کنکور است که از این رهگذر می‌توانیم نیروی زبده و کارآزموده برای صنایع استان قزوین تربیت کنیم.

انتهای پیام/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آزمون وزارت آموزش و پرورش استانداری قزوین آزمون وزارت آموزش و پرورش استانداری قزوین شورای آموزش و پرورش استان قزوین شورای آموزش و پرورش شورای آموزش و پرورش استاندار قزوین آزمون سراسری دانش آموزان دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۵۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین فرصت ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به درخواست مکرر داوطلبانی‌که در روزهای ۷ تا ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ به دلیل تعطیلات عید نوروز موفق به ثبت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ نشدند، برای آخرین بار ترتیبی اتخاذ شده است که صرفا در روزهای چهارشنبه ۲۹ فروردین و پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه نیز بتوانند نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذکور اقدام کنند.

داوطلبان باید ضمن مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام و اطلاعیه‌های مذکور که از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل دسترس است، نسبت به ثبت‌نام در همین درگاه اطلاع‌رسانی در این نشانی https://my.sanjesh.org/login اقدام کنند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور این آخرین فرصت برای متقاضیانی است که موفق به ثبت‌نام در این آزمون نشده‌اند و بعد از این تاریخ هیچ درخواستی برای ثبت‌نام و یا ویرایش اطلاعات قابل پذیرش نخواهد بود.

داوطلبانی که قبلاً در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند در این مرحله امکان ویرایش اطلاعات ندارند.

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

داوطلبان باید توجه کنند که نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

کد خبر 6080377

دیگر خبرها

  • برگزاری الکترونیک آزمون‌های آموزش و پرورش تا سال ١۴٠٧
  • بازداشت ۲۰ نفر در خصوص فروش سئوالات کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش پس از نوبت اول کنکور ابلاغ می‌شود
  • لو رفتن سوالات آزمون‌های نهایی و کنکور سراسری به هیچ عنوان امکان ندارد
  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور پس از نوبت اول کنکور سراسری ابلاغ می‌شود
  • آغاز نام‌نویسی جاماندگان در نوبت دوم کنکور سراسری
  • آغاز ثبت نام جاماندگان کنکور
  • ثبت نام جاماندگان کنکور در این ۲ روز
  • آخرین فرصت ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ آغاز شد