Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، جعفر مروارید در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره ملی موسیقی جوان و جشنواره هنرهای تجسمی از خراسان رضوی اظهار کرد: فرهنگ و هنر این استان، مدیون پیشکسوتانی است که جزو مفاخر این کشور هستند، اما اکنون مفتخر به جوانان دهه ۷۰ و ۸۰ است که راه پیشکسوتان را تأثیرگذارتر ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و سخنان مقام معظم رهبری در خصوص جوانان بیان کرد: حضور و فکر مؤثر جوانان در همه عرصه‌ها، صدق کلام مقام معظم رهبری است، این حضور به همگان پیام می‌دهد، ایران اسلامی با جوانان زنده است.

وی افزود: بهترین شاهد بر بالندگی و پویایی نسل جوان، حضور امیدآفرینانه جوانان در همه عرصه‌ها است.

مروارید با اشاره به پیشرو بودن نسل جوان عنوان کرد: در کمتر کشوری دیده می‌شود که نسل جوان پیشرو و پیشگام باشند، در همه کشورها نهادهای مدنی و پیشکسوتان پیشرو هستند، اما در کشور ما این نسل جوان است که پیشرو و تأثیرگذار است، این الهام بخشی ایران اسلامی است که قدرت عقلانیت و تفکر را به رسمیت شناخته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به جایگاه خراسان رضوی در موسیقی و هنرهای تجسمی گفت: کاروان فرهنگ و هنر به راه خود ادامه می‌دهد، این وظیفه مدیران را سنگین‌تر می‌کند و باید ضمن ایجاد زیرساخت‌ها و بستر لازم، پاسخگوی حرکت نو و با طراوت جوانان باشند.

وی با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰ و لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: در فضاهای موجود انتخاباتی و فضای مجازی، دغدغه‌های اقتصادی و اجتماعی مردم مطرح می‌شود، اما کمتر به مطالبات فرهنگی پرداخته می‌شود، این مشارکت جوانان را می‌طلبد که از هویت فرهنگی و هنری خودشان دفاع کنند و بستر انتخابات را به سمت پاسخگویی به مطالبات فرهنگی ببرند، امیدوارم انتخابات ۱۴۰۰، یک انتخابات فرهنگی باشد و کسی انتخاب شود که مطالبات فرهنگی را به شکل جدی پیگیری کند.

در این جلسه سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز گفت: جوانان هنرمند استان در جشنواره ملی موسیقی جوان افتخارآفرینی کردند.

جواد روشندل افزود: ۳۴ نفر از استان در جشنواره ملی موسیقی جوان، حایز رتبه‌های اول تا سوم و شایسته تقدیر بودند و ۱۱ نفر در جشنواره ملی هنرهای تجسمی، از استان خراسان رضوی برگزیده شدند که یک نفر رتبه نخست در رشته هنرهای جدید را به خود اختصاص داد.

در ادامه جلسه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و هدیه نقدی به ابوالفضل عسگری رتبه نخست هنرهای جدید، آرین طوفان، عاطفه هاشم‌زاده، مجید جاودانی، فرید شاهسار، صبا آسایی، محمد الله دادی، سلمان سلیمانی و حسین حیدر طلب رتبه‌های اول جشنواره ملی موسیقی جوان اهدا شد.

چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط انجمن موسیقی ایران به‌صورت مجازی برگزار شد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی جعفر مروارید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی جشنواره ملی موسیقی جوان نسل جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۵۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامتگاه‌های بوم‌گردی محلی برای ارائه فرهنگ اصیل میزبانی به گردشگران

ایسنا/خراسان رضوی معاون گردشگری اداره کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی محلی برای ارائه فرهنگ اصیل میزبانی به گردشگران است.

یوسف بیدخوری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بیشترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی به ترتیب در شهرستان‌های طرقبه و شاندیز، گناباد، خواف، کلات، نیشابور، چناران، گلبهار، تربت‌حیدریه، کوهسرخ و درگز قرار دارد.

وی فلسفه وجودی اقامتگاه‌های بوم‌گردی را کمک به توسعه کمی و کیفی جوامع محلی و روستاها، حفظ اصالت، هویت و معماری بومی مناطق مختلف و نیز ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی و ارائه خدمات پذیرایی و اقامتی درشان به علاقمندان و گردشگران دانست.

معاون گردشگری اداره کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در ادامه از خدمات رسانی ۱۶۴ اقامتگاه بوم گردی و سنتی خراسان رضوی در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: این استان که مفتخر به وجود بارگاه منور رضوی است و همه ساله به‌ویژه در ایام نوروز میزبان خیل عظیم زائران و مسافران حضرت علی ابن موسی الرضا است.

وی خاطرنشان کرد: خراسان رضوی دارای ۱۶۴ واحد اقامتگاه بوم‌گردی و سنتی در سطح استان است که در نوروز امسال با رعایت شأن و شئونات ماه مبارک رمضان مشغول ارائه خدمات اقامتی و پذیرایی به‌ویژه افطار به گردشگران و زائران هستند.

بیدخوری گفت: ظرفیت اقامتی بوم گردی‌ها و اقامتگاه‌های سنتی خراسان رضوی حدود ۴۵۰۰ نفر است و بیشترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی به ترتیب در شهرستان‌های طرقبه و شاندیز، گناباد، خواف، کلات، نیشابور، چناران، گلبهار، تربت‌حیدریه، کوهسرخ و درگز قرار دارد.

مسئول کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ادامه داد: با نظارت مستمر و در راستای رعایت مقررات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تلاش هستیم تا تجربه اقامتی ایمن و همراه با سلامتی را با کمک مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایجاد کنیم.

 وی افزود: اقامتگاه‌های بوم‌گردی محلی برای ارائه فرهنگ اصیل میزبانی به گردشگران است که خاطره سفر را برای آنها شیرین می‌کند.

 مسئول کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با بیان اینکه این استان دارای اقوام، فرهنگ و اقلیم‌های مختلفی است که بخشی از این تنوع فرهنگی و اقلیمی در اقامتگاه‌های بوم‌گردی به نمایش گذاشته می‌شود، یادآور شد: گردشگران و زائران ورودی به خراسان رضوی می‌توانند در مسیر تشرف به شهر مشهد و یا بعد از زیارت مضجع امام رضا (ع) اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی استان را برای ادامه سفر خود انتخاب کنند.

بیدخوری افزود: طی سال ۱۴۰۲ چهار اقامتگاه سنتی با ظرفیت اقامتی ۷۵ نفر در سطح شهر مشهد (محدوده اطراف حرم) برای کمک به میزبانی شایسته از زائران مورد بهره‌برداری قرار گرفت که هم‌اکنون این اقامتگاه‌ها به زائران و مسافران خدمات رسانی می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقامتگاه‌های بوم‌گردی محلی برای ارائه فرهنگ اصیل میزبانی به گردشگران
  • بردسکن میزبان مسابقات کشتی نونهالان خراسان رضوی است
  • برگزاری جشنواره روستا و عشایر جنوب کرمان در آینده نزدیک 
  • ۱۳۰ تیم نظارتی در طرح سلامت نوروزی خراسان رضوی فعال هستند
  • جشن ازدواج آسان ۱۱۴ زوج جوان در بجنورد برگزار شد
  • «طنزپهلو» فراخوان داد
  • امیدآفرینی به نسل جوان از رسالت‌های ائمه جماعات است
  • نمره خوبی برای جوانان شورای شهر قائل هستم/ در شورای هم‌فکر دوره ششم تضارب آرا وجود دارد
  • نمره خوبی برای جوانان شورای شهر قائل هستم/ در شورای همفکر دوره ششم تضارب آرا وجود دارد
  • تولیت آستان قدس رضوی: حضور کمرنگ نوجوانان و جوانان در مساجد از دغدغه‌های دلسوزان کشور است