Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تولید علم نافع و تربیت نیروی انسانی کارآمد در دانشگاه با کمک حوزه های علمیه قابل اجراست. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه که عصر امروز در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه برگزار شد، گفت: در این یک سال و چند ماهی که از شیوع بیماری کرونا گذشته، شاهد تحولات بزرگی در میزان استفاده از فضای مجازی و افزایش آسیب های اجتماعی ناشی از آن بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متأسفانه در طول یک سال گذشته گزارش های بسیاری از اینکه چه تعدادی از افرد از نظر جسمی از بین رفته یا آسیب دیده اند وجود دارد، اما هیچ گزارشی وجود ندارد که نشان دهد چه تعدادی از جوانان و نوجوانان پس از شیوع ویروس کرونا از نظر روحی و رفتاری مورد آسیب واقع شده اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: امروز متخصصان می توانند در طول یک سال واکسن مقابله با یک بیماری را تولید کنند، اما آیا می توان در طول یک سال آسیب های دوری جوانان از محافل علمی و تربیتی را جبران کرد؟

وی با اشاره به فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی در فضای مجازی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی توانسته در فضای مجازی و به صورت یکپارچه، در هفته بیش از یک میلیون کلاس آنلاین برگزار کند که بسیار حائز اهمیت است.

 طهرانچی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در سال 99 توانست با توجه به رشد و تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان و همچنین اجرای طرح های اشتغال زایی برای آنها، میزان جذب دانشجو و اقبال مردمی را افزایش دهد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی را به مرکز حل مسئله تبدیل کردیم و با کمک سامانه پژوهشیار توانستیم 23 مسئله مهم کشور را که به آنها نظام موضوعات گفته می شود، مورد پژوهش قرار دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: تولید علم نافع و تربیت نیروی انسانی کارآمد می تواند موتور این دانشگاه را به خوبی حرکت دهد و این مهم به کمک حوزه های علمیه قابل اجراست.

 **برنامه آمایش حوزه های علمیه که در حال نهایی شدن است

آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه نیز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه که ظهر امروز در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه برگزار شد، ضمن تبریک ماه ضیافت الله، گفت: امیدواریم بتوانیم از ماه مبارک رمضان استفاده لازم را ببریم.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: از خدمات دانشگاه آزاد اسلامی و تلاش ها و اقداماتی که در دوره اخیر و در راستای تحول و اصلاح این نهاد آموزش عالی انجام شده قدردانی می کنیم.

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه در چند سال اخیر به طراحی برنامه های مختلفی در راستای تحول حوزه های علمیه پرداخته شده است، گفت: تنظیم 20 سند راهبردی و اولین برنامه 5 ساله حوزه های علمیه دو مورد مهم از این برنامه های کلان است.

عضو شورای نگهبان با بیان اینکه در ذیل این اسناد بلندمدت بالغ بر 200 طرح جامع پایه ریزی شده است، گفت: طراحی و تعریف 400 رشته گرایش مقطع، از دیگر طرح های کلان حوزه های علمیه در طول سال های اخیر بوده است.

آیت الله اعرافی افزود: برنامه آمایش حوزه های علمیه که در حال نهایی شدن است هم یکی دیگر از طرح های کلان حوزه است.

وی گفت: تعامل بین حوزه و دانشگاه را به عنوان یکی از کارویژه های روحانیت در نظر گرفته ایم تا از این مجرا به وحدت حوزه و دانشگاه بپردازیم.

مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر اهمیت ارتقای ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی در سطح بین المللی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید با ارتقای ظرفیت ها، رویکرد بین المللی داشته باشد.

واحدهای دانشگاه آزاد در شهرهای قرمز تعطیل شدبودجه دانشگاه آزاد با طرح نظارت، دولتی می‌شودراه اندازی بخش های جدید کرونا در بیمارستان های دانشگاه آزاد

 

وی خاطر نشان کرد: آموزش زبان باید یکی از برنامه های هدفمند دانشگاه های کشور برای انتشار گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا باشد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حوزه علمیه دانشگاه آزاد حوزه علمیه دانشگاه آزاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی حوزه های علمیه مرکز مدیریت حوزه یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۵۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوری: در تولید بذر هیبرید خیار به رقم ۱۰ میلیون عدد در سال نزدیک شده‌ایم

پیمان داوری دولت‌آبادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان برنامه‌های این واحد دانشگاهی در حوزه علم و فناوری و دانش‌بنیان در سال 1403 اظهار کرد: راه‌اندازی خط تولید توربین‌های کوچک مقیاس، خط تولید شناور‌های کوچک، خط تولید دیوار‌های سبک بتنی و بلوک‌های ژِئوپلیمری، توسعه گلخانه‌های تولید بذر و تولید دام‌های اصلاح نژاد شده در دستور کار امسال واحد دهاقان است.

وی در تشریح برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان در حوزه مهارت و کارآفرینی در سال جاری عنوان کرد: مجوز‌های تأسیس مدرسه عالی مهارتی پرورش دام و صنایع تبدیلی از اصفهان و تهران اخذ شده که امسال راه‌اندازی می‌شود. هنرستان مکاترونیک و تربیت‌بدنی نیز با اخذ موافقت استان در انتظار صدور مجوز از تهران بوده که با دریافت مجوز، این مدارس راه‌اندازی خواهند شد.

 امسال ۲۰۰ هزار قطعه زالو تولید می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان افزود: با توجه به کیفیت بالای حبوبات تولیدشده در منطقه در حوزه بسته‌بندی حبوبات و دریافت سیب سلامت اقدامات خوبی صورت گرفته و در شرف دریافت مجوز هستیم. در زمینه تولید چیپس میوه و پاپریکا دو واحد تولیدی در دانشگاه مستقر شده‌اند که تولیدات آنها در سال جاری با برند دانشگاه استانداردسازی، بسته‌بندی و به بازار عرضه خواهند شد. در بخش دام، برنامه‌ریزی برای تولید زالو انجام گرفته و امسال ۲۰۰ هزار قطعه زالو تولید می‌شود.

داوری گفت:‌ اکنون ۱۲ هسته و چهار واحد فناور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان مشغول به کار هستند. از واحد‌های مستقر، یک شرکت در حوزه تولید بذر هیبرید، یک شرکت در حوزه کشت بافت گیاهی و تولید گیاهان خوراکی شناسنامه‌دار، یک شرکت در حوزه توسعه نرم افزار و یک شرکت در حوزه بتن فعال بوده؛ هسته‌های فناور مستقر، عمدتا در حوزه آموزشی فعال هستند. به‌تازگی یک هسته در حوزه هوش مصنوعی و یک هسته در حوزه تولید توربین‌های کوچک مقیاس و یک هسته در حوزه غربالگری زالو‌های ایرانی و یک هسته در زمینه ساخت شناور‌های کوچک در واحد مستقر شده‌اند.

وی بیان کرد:‌ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان، سرای نوآوری مستقر نیست؛ اما با توجه به حجم بالای تولیدات گلخانه‌ای در این منطقه، راه‌اندازی سرای نوآوری فروش محصولات کشاورزی از پیشنهادهای این واحد دانشگاهی بوده که هنوز در این باره اقدامی صورت نگرفته است.

در کشت‌بافت گیاهی سیب زمینی به ارقام تولید ۱۵۰ هزار نشا و تولید ۵۰۰ هزار غده سیب زمینی شناسنامه‌دار رسیدیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان با اشاره به دستاوردهای این واحد دانشگاهی در سال گذشته عنوان کرد:‌ تولیدات دانش‌بنیان واحد دهاقان در سال گذشته در حوزه مهندسی کشاورزی و در زمینه تولید بذر هیبرید و کشت بافت بوده در زمینه تولید بذر هیبرید خیار به رقم ۱۰ میلیون بذر در سال نزدیک شده‌ایم و درباره کشت بافت گیاهی سیب زمینی به ارقام تولید ۱۵۰ هزار نشا، تولید ۵۰۰ هزار غده سیب زمینی شناسنامه‌دار در انواع بانبا، جلی، آگریا، اسپریت، کولومبا و سانته رسیده‌ایم. 

داوری با تأکید بر توسعه زیست بوم فناوری در کشور توضیح داد:‌ در همه دنیا با ظرفیت‌های به مراتب کمتر از ایران، زیست بوم فناوری به عنوان یک حوزه رو به رشد در حال توسعه است. زیست بوم فناوری به استفاده از فناوری برای حل مسایل مربوط به محیط زیست و توسعه پایدار اشاره دارد و این مهم بر بستر فرهنگی صحیح شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد:‌ این حوزه شامل استفاده از فناوری‌های مختلف مانند هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، بیوتکنولوژی، انرژی‌های تجدیدپذیر و سایر فناوری‌ها برای حفظ و مدیریت بهتر منابع طبیعی، کاهش آلودگی، توسعه کشاورزی پایدار و مدیریت هوشمند شهری می‌شود. رکن اصلی زیست بوم فناوری، منابع انسانی بوده؛ اگر در اصلاح سیاست‌های کلی، فکر عاجلی نشود، منابع انسانی پیش‌ران این زیست بوم را رفته رفته از دست می‌دهیم. نیاز به اختراع مجدد چرخ نیست، فقط کافی است به اطراف خود نگاه کنیم تا راه را بازیابیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • طهرانچی: نسل جوان به دنبال توانایی است، نه دانایی
  • داوری: در تولید بذر هیبرید خیار به رقم ۱۰ میلیون عدد در سال نزدیک شده‌ایم
  • طهرانچی: تربیت نسل جوان مبتنی‌ بر توانمندی و سودمندی است
  • دکتر طهرانچی: تربیت نسل جوان مبتنی‌ بر توانمندی و سودمندی است
  • طهرانچی: مسیر پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی تحول بایدی است