Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون استاندار قزوین گفت: با موافقت استاندار قزوین به عنوان رئیس هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان قزوین ۳۰۰ دانشجوی دواطلب معلمی در دانشگاه فرهنگیان قزوین جذب می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، منوچهر حبیبی در اولین نشست شورای آموزش و پرورش استان در سال 1400 که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه فرهنگیان قزوین برای تربیت معلم اظهار داشت: با موافقت رئیس شورای آموزش و پرورش استان 300 دانشجوی دواطلب معلمی در دانشگاه فرهنگیان قزوین جذب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: جذب این تعداد دانشجو به دانشگاه فرهنگیان نیازمند توسعه فضای خوابگاهی این دانشگاه است و با توجه به نزدیکی قزوین به تهران توسعه امکانات اسکان دانشجو تربیت جمع کثیری از معلمان آینده استان قزوین را به دنبال دارد. بنابراین هر چه بیشتر خوابگاه‌های دانشگاه فرهنگیان را توسعه ببخشیم، دانشجوهای معلمی بیشتری جذب می‌کنیم.

حبیبی همچنین به فاصله تحصیلی ایجادشده بین سال 98 تا سال 1400 اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه بحران کرونا در مهرماه آینده قطعاً از بین رفته و شرایط آموزش حضوری فراهم می‌شود، معلمان عادت‌کرده به آموزش غیرحضوری و دیجیتالی برای آموزش حضوری باید دوباره آماده شوند که این کار جزو وظایف خطیر اداره کل آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: همچنین مدارس ما هم از حیث سخت‌افزاری و امکاناتی نیاز به سرکشی و وارسی مجدد دارند تا در صورت وجود کمبودها در فاصله زمانی باقی‌مانده تا پایان شهریورماه این کمبودهای سخت‌افزاری و تجهیزاتی را برطرف کنیم.

پاسداشت مقام معلم مجازی شد

جانشین ریاست شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به وقوع پیک چهارم کرونا در استان قزوین گفت: البته شرایط حاضر بیشتر از پیک است و باید به آن انفجار کرونایی بگوییم. به همین خاطر همه برنامه‌های هفته پاسداشت مقام معلم در استان قزوین مجازی برگزار می‌شود؛ چرا که شرایط کرونایی ما تا 12 اردیبهشت‌ماه (روز معلم) مخاطره‌آمیز خواهد بود.

حبیبی با تاکید بر لزوم تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان و محصلان استان قزوین اضافه کرد: با توجه به جایگاه استان قزوین در حوزه آزمون سراسری باید ارتقای وضعیت آموزشی و علمی استان باید در دستور کار شورای آموزش و پرورش قرار گیرد و این دستورکار مهمترین وظیفه شورا در سال 1400 محسوب می‌شود.

محدودیت‌ سنی در جذب معلمان نخبه حذف شود

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین هم در ادامه این جلسه با تاکید بر لزوم جذب نیروی بیشتر به دانشگاه فرهنگیان گفت: متاسفانه بسیاری از افراد نخبه، باهوش و تحصیل‌کرده دانشگاه‌های سراسری و دولتی کشور به ویژه در شاخه هنر به خاطر محدودیت‌های سخت‌گیرانه سنی امکان حضور در دانشگاه فرهنگیان و تبدیل‌شدن به معلم را ندارند که باید این رویه تغییر کند.

حمیدرضا مشهدی با بیان اینکه سطح فکری هیچ جامعه‌ای از سطح اندیشه معلمان و مدرسان آن فراتر نخواهد رفت، افزود: بنابراین هر چقدر بتوانیم نیروهای تحصیلکرده دانشگاه مطرح کشور را در دانشگاه فرهنگیان به عنوان کارآموز معلمی جذب کرده و به عنوان معلم زبده و کارآزموده تحویل اداره کل آموزش و پرورش دهیم، بیشتر به نخبه‌پروری در قزوین کمک خواهیم کرد.

لایحه رتبه‌بندی مورد اعتراض معلمان است/اعمال برخی محدودیت‌ها برای رتبه‌بندیبررسی لایحه رتبه بندی معلمان در مجلسآغاز دوره‌ مهارت‌آموزی معلمان حق‌التدریس/ استخدام از مهر 1400 + جدول هزینه دوره

وی ادامه داد: امیدواریم شرایط آموزشی و رفاهی در دانشگاه فرهنگیان قزوین به شکلی ارتقا یابد که همه نخبگان و نوابغ علمی و آموزشی ما جذب این دانشگاه شوند و آموزش و پرورش هم در جذب این نیروها کلیشه‌های سنی و شرایط سخت‌گیرانه و محدودکننده را کنار بگذارد.

مشهدی یادآور شد: باید طوری فضاسازی کنیم که دانشگاه فرهنگیان برای نخبگان جذاب باشد تا این افراد با تمام وجود برای آموزش دیدن در دانشگاه و تبدیل شدن به معلمان نخبه آینده ترغیب و تشویق شوند.

انتهای پیام/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا معلمان حق التدریس استانداری قزوین ویروس کرونا معلمان حق التدریس استانداری قزوین دانشگاه فرهنگیان قزوین شورای آموزش و پرورش آموزش و پرورش استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۶۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۶۷ هزار نفر از اقامتگاه‌های ویژه فرهنگیان استفاده کردند

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس آمار وزارت آموزش و پرورش تاکنون ۸۶۷ هزار و ۵۲۷ نفر از امکانات و محل‌های اسکان ویژه فرهنگیان استفاده کرده‌اند. به صورت کلی تا روز دهم فروردین، یک میلیون ۷۶ هزار نفر روز از اماکن اقامتگاهی، هتل‌ها، سوئیت‌ها و مدارس آموزش و پرورش استفاده کرده‌اند.

بر این اساس اداره کل آموزش و پرورش استان فارس با ۱۶۸ هزار و ۳۸۳ نفر روز در رتبه اول میزبانی از گردشگران نوروزی بوده و استان‌های اصفهان با ۱۱۸ هزار و ۸۲۱ نفر روز، خراسان رضوی با ۹۲ هزار و ۲۵۵ نفر روز، خوزستان با ۱۱۲ هزار و ۰۵۸ نفر روز و بوشهر با ۹۴ هزار و ۸۴۱ نفر روز به ترتیب بیشترین میزبانی را از گردشگران فرهنگی داشته‌اند.

فرهنگیان می‌توانند با استفاده از سامانه متمرکز اسکان به آدرس Eskan.medu.ir نسبت به رزرو اینترنتی مراکز اسکان نوروزی اقدام کنند و پذیرش حضوری فرهنگیان از ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ است.

کد خبر 6064948

دیگر خبرها

  • ۸۶۷ هزار نفر از اقامتگاه‌های ویژه فرهنگیان استفاده کردند
  • فارس رکورددار اسکان نوروزی فرهنگیان
  • امیدآفرینی از اهداف رویداد الف تا است
  • دیدار مدیران استان مرکزی با معلمان
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • اسکان بیش از ۳۶ هزار مسافر نوروزی در آموزش و پرورش لرستان 
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • توانمندترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند
  • پذیرش فرهنگیان در مراکز اقامتی نوروزی از مرز یک میلیون «نفر روز» گذشت
  • انعقاد تفاهم‌نامه احداث مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی در شهر قاین