Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به کمبود جهانی تراشه و تاثیر آن روی شرکت‌های بزرگ ساخت تلفن همراه همچون سامسونگ و اپل، برخی از شرکت‌های چینی مانند Oppo و شیائومی در حال توسعه تراشه‌های 5G داخلی هستند که با شبکه‌های 5G زیر ۶ گیگاهرتز کار خواهند کرد. این نیمه هادی‌ها در اواخر سال ۲۰۲۱ و اوایل سال ۲۰۲۲ رونمایی می‌شوند و به تلفن‌های این شرکت‌ها این امکان را می‌دهند تا با طیف 5G کم کار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو شرکت با تولید تراشه‌های داخلی در برابر محبوب‌ترین طراحان تراشه 5G SoC یعنی کوالکام و مدیاتک رقابت می‌کنند. طبق گزارشات، یک شرکت چینی دیگر به نام Unisoc نیز به این دو شرکت ملحق خواهد شد. شرکت Unisoc یک شرکت توسعه بدون ساخت است به این معنی که برای ساخت تراشه به شرکت‌های شخص ثالث متکی است.

بیشتر بخوانید

چرا کمبود تراشه یک دلاری باعث بروز بحران در اقتصاد جهانی شد؟ ساخت تراشه از ترس تحریم آمریکا

شرکت‌های چینی همچنین نگران هستند که ایالات متحده ممکن است آن‌ها را از دریافت تراشه‌های پیشرفته مانند کاری که دولت ترامپ در سال گذشته در قبال هوآوی انجام داده بود را دوباره تکرار کند. ماه می‌گذشته، وزارت بازرگانی ایالات متحده با تجدید نظر در قانون صادرات، قانون جدید را وضع کرد که تولیدکنندگانی که در تولید محصولات خود از قطعات ساخته شده در این کشور استفاده می‌کنند را ملزم به دریافت برخی مجوز‌های لازم کرد. این بدان معنی است که هوآوی حتی اگر تراشه را خود طراحی کرده باشد دیگر نمی‌تواند تراشه‌های ۵ نانومتری Kirin 9000 را دریافت کند.

اوپو، شیائومی، یونیسوک و هر شرکت کالای مصرفی چینی دیگری که علاقه‌مند به ساخت SoC خود باشد، باید اطمینان حاصل کند که ساخت تراشه‌های آن‌ها از قوانین صادرات ایالات متحده پیروی نمی‌کند. بهترین راه برای اطمینان از این موضوع این است که شرکت‌های فناوری که مقر اصلی آن‌ها در چین است، از کارخانه‌های ریخته گری که از فناوری آمریکایی استفاده می‌کنند، دوری کنند. اکنون فقط TSMC و سامسونگ از فناوری ایالات متحده استفاده می‌کنند.

ایالات متحده در آن زمان گفت مجازات‌هایی که برای هوآوی طی دو سال گذشته وضع کرده به دلایل امنیتی ضروری است، هر دو ایالات متحده و چین همچنان در یک جنگ تجاری هستند و به نظر نمی‌رسد که دولت بایدن قصد تجدید نظر درباره شرایط هوآوی را داشته باشد. سال گذشته، اوپو برخی از مدیران ارشد شرکت مدیاتک را که در حال حاضر بزرگترین طراح تراشه در جهان برای تلفن‌های هوشمند است استخدام کرد. گفته می‌شود اوپو همچنین با مدیران کوالکام و هواوی صحبت کرده است. این شرکت با استفاده از SoC‌هایی که خودش طراحی کرده، تولیدکنندگان تلفن کنترل بیشتری بر روی ویژگی‌های تلفن‌های خود دارند و می‌توانند تجربه کاربر را بهبود بخشند و حتی عمر باتری را بهینه کنند.

گفتنی است، اپل یکی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند است که تراشه‌های خود را طراحی می‌کند و برای ساخت این قطعه به یک ریخته گری شخص ثالث احتیاج دارد. اپل برای این کار از TSMC استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کوالکام شرکت شیائومی تراشه الکترونیکی تراشه اسنپدراگون ایالات متحده ساخت تراشه شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۶۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) از اهتزاز پرچم حزب‌الله تا آتش زدن پرچم آمریکا در قلب ایالات متحده

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

فرارو- معترضان ضد اسرائیلی در منهتن آمریکا پرچم زرد حزب الله را به اهتزاز درآوردند و پرچم آمریکا را به آتش کشیدند و شعار "مرگ بر آمریکا" سر دادند.

به گزارش فرارو، ویدئو‌های منتشر شده در جریان اعتراضات در مرکز شهر منهتن نشان می‌دهد که یک فعال نقابدار با افتخار پرچم حزب الله را با به نمایش می‌گذارد.

یک افسر پلیس نیویورک سعی کرد بین راهپیمایان و مخالفان معترض فاصله بیندازد.

مردی که چفیه دور سرش پیچیده بود و پرچم پاره شده اسرائیل را در دست داشت، گفت: اسرائیل یک کشور منفور است.

زنی در میان جمعیت فریاد زد: ما حزب الله را دوست داریم! در حالی که یکی دیگر از معترضان شنیده می‌شد که فریاد می‌زد آمریکا یک کشور تروریستی است!

اعتراضات ضد اسرائیلی در ایالات متحده پس از حملات پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به اراضی اشغالی دوباره داغ شده است.

در جریان اعتراضات، پرچم آمریکا توسط یک معترض به آتش کشیده شد و پلیس مجبور شد آن را خاموش کند. لحظاتی بعد صدای فریاد مردی شنیده شد: مرگ بر آمریکا!

به گفته پلیس نیویورک، پلیس با قدرت به ناآرامی‌ها پاسخ داد و ۴۸ نفر را در طول روز بازداشت کرد.

چهار مظنون، بین ۱۹ تا ۲۹ سال، به اتهاماتی از جمله حمله، مقاومت در برابر دستگیری و اخلال در رفتار دستگیر شدند.

دیگر خبرها

  • تلاش کنگره آمریکا برای فروش تیک‌تاک ادامه دارد
  • بقای حماس بعد از جنگ، یعنی از بین رفتن بازدارندگی اسرائیل
  • بایدن قمار کارتر را تکرار خواهد کرد؟
  • مقایسه‌ بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا + اینفوگرافیک
  • تحولات اوکراین|خشم زلنسکی از تفاوت برخورد غرب با اسرائیل
  • (تصاویر) از اهتزاز پرچم حزب‌الله تا آتش زدن پرچم آمریکا در قلب ایالات متحده
  • فیلم‌های دوهفته کارگردانان کن اعلام شد
  • فارن پالیسی: نتانیاهو از جنگ تغذیه می‌کند
  • تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
  • زباله فضایی سقف خانه‌ای در ایالات‌متحده را سوراخ کرد