Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-28@14:21:41 GMT

سفرم باید تقویت‌کننده پایه روابط دوجانبه باشد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۶۳۷۶

نخست وزیر کره جنوبی گفت: سئول از گفتگو‌های سازنده برجام حمایت می‌کند و برای همکاری با ایران و کشور‌های مختلف جهت حل و فصل و آزاد سازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره تلاش می‌کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  به نقل از ایرنا، چانگ سای کِیون در نشست خبری با اسحاق جهانگیری افزود: روابط کره و ایران صد‌ها سال سابقه دارد، اما روابط دیپلماتیک سئول و تهران وارد شصتمین سال خود شده است که این روابط ادامه خواهد داشت؛ و با اشاره به سفر خود در مقام ریاست مجلس کره جنوبی به ایران گفت: در سال ۲۰۱۷ میلادی به عنوان رییس مجلس کره جنوبی به ایران سفر کرده بودم و امروز نیز به عنوان نخست وزیر کره جنوبی به ایران سفر کردم که این سفر معنادار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطرنشان کرد: وقتی که در ایران بودم برای شرکت تجاری ۲۰ سال کار می‌کردم آن موقع با ایران و کشور‌های مختلف در خاورمیانه مشغول بکار بودم و در دهه ۷۰ میلادی ایران با اعتماد طرح‌های مختلف از جمله ساخت و ساز در خرمشهر و پالایشگاه اصفهان با کره قرار داد بست.

نخست وزیر کره جنوبی تاکید کرد: شرکت‌های کره‌ای با اعتماد حتی در بحران جنگ طرح‌های خود را تمام کردند من نیز اعتماد متقابل و همکاری‌های نزدیک را به یاد می‌آوردم روابط دوستانه ایران و کره در نیم قرن گذشته به طور مداوم در شرایط بحرانی مختلف ادامه داشته است، اما اکنون با چالش رو به روست.

سای کیون تصریح کرد: می‌خواستم عنوان کنم که سفرم به تهران اراده کره جنوبی برای توسعه آینده نگری دو جانبه است و اعتقاد دارم از این بعد تبادل ما باید در سطح بالا ادامه پیدا کند این سفر باید تقویت پایه روابط دوجانبه باشد بنابراین امروز از جهانگیری برای سفر به کره جنوبی دعوت کردم.

وی ادامه داد: اخیرا گفتگو‌های برجام به طور سازنده درحال برگزاری است به نظر می‌رسد آماده سازی برای توسعه پیشگیرانه برای سعادت و پیشرفت مردم دو کشور ضروری است و امروز با جهانگیری تبادل سازنده در مورد تقویت دو جانبه و موضوعات مختلف مورد علاقه یکدیگر داشتم.

نخست وزیر کره جنوبی گفت: اول از همه دو کشور تصمیم گرفتند زمینه‌های همکاری که در حال حاضر که می‌توانند انجام دهند بررسی کنند و آن‌ها را گسترش دهند بر اساس این تصمیماتی برای همکاری در مقابله و عبور از ویروس کرونا و بیماری کووید- ۱۹ را بیشتر تقویت خواهیم کرد.

کیون افزود: از طریق کارگروه ایران و کره برای گسترش تجارت‌های بشر دوستانه دارو و تجهیزات پزشکی افزایش پیدا خواهد کرد امیدوارم این امر به مردم ایران کمک کند.

وی اظهار داشت: علاوه بر این دو کشور برنامه آکادمیک و تبادل انسانی در زمینه پزشکی و آموزش حرفه‌ای که قبلا برای توسعه روابط مردم دو کشور نقشی مهمی را ایفا کرده بودند اکنون متوقف شده است بار دیگر شروع خواهند کرد.

نخست وزیر کره جنوبی خاطرنشان کرد: دو کشور همانطور که با هم تلاش می‌کنند زمانی که برجام احیا شود همکاری‌های خود را با سرعت بیشتری گسترش خواهیم داد.

سای کیون تاکید کرد: دو کشور طی همکاری جامع که در سال ۲۰۱۶ اعلام شده است طرح‌های مختلف در زمینه ساخت و ساز و زیرساخت به ارزش ۳۷ هزار دلار گفتگو کرده بودند دو کشور به توافق رسیدند که کمیته بازرسی همکاری اقتصادی را برای ادامه همکاری‌های اقتصادی تاسیس کنند.

وی تصریح کرد: دولت کره جنوبی بر اهمیت آزادی ناو در تنگه هرمز تاکید کرد، زیرا ثبات و صلح در تنگه هرمز برای ایمنی ناوبری و امنیت انرژی بسیار مهم است.

نخست وزیرکره جنوبی ادامه داد: علاوه بر این دولت کره تمایل حمایت جانبه برای گفتگو سازنده بین طرفین برجام دارد و برای همکاری با ایران و کشور‌های مختلف برای حل و فصل مشکل دارایی‌های ایران در کره ادامه خواهد داد.

سای کیون گفت: اعتقاد دارم این امر باعث تقویت روابط دوجانبه خواهد شد و امیدوارم کره و ایران حامی یکدیگر در سختی‌ها باشند و دو کشور به عنوان شرکای نزدیک به هم احترام بگذارند و به سمت آینده روشن پیش بروند. برچسب ها: نخست وزیر ، نخست وزیر کره جنوبی ، سئول ، چانگ سای کیون ، دارایی های ایران ، تحریم ، برجام ، جهانگیری

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: نخست وزیر نخست وزیر کره جنوبی سئول دارایی های ایران تحریم برجام جهانگیری نخست وزیر کره جنوبی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۶۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم تقویت بخش خصوصی گره کور اقتصاد کشور/ دولتی بودن ضعف اقتصاد ایران است

به گزارش «نماینده»، جلیل رحیمی جهان آبادی ضمن تبریک سال جدید به ملت شریف ایران در خصوص تحقق شعار سال و اجرایی شدن آن در کشور، گفت: تعیین شعار سال از طرف مقام معظم رهبری مشخص کردن راهبرد عملکرد برای سه قوا است، برای تحقق شعار سال باید سه قوا به میدان بیایند.

نماینده مردم تربت‌جام ،تایباد ،باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب طی چند سال اخیر به موضوعات اقتصادی توجه ویژه‌ای داشتند، افزود: عمده مشکلات کشور مباحث اقتصادی و مسائل معیشتی مردم است که حل بسیاری از آنها در گروی رفع مشکلات تولیدی کشور است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم فعال سازی بخش خصوصی را راهکار حل مشکلات تولیدی کشور دانست و اظهار کرد: اعطای تسهیلات برای رشد تولید در مناطق مختلف کشور می‌تواند مشارکت مردم در کارهای تولیدی مختلف را به دنبال داشته باشد و حتی حمایت از بخش تولید با کمک بخش خصوصی مسیری برای تحقق شعار سال خواهد بود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری از نمایشگاه نفت امسال، یادآور شد: معظم له در این بازدید تاکید به گسترش فعالیت‌های نفتی و واگذاری میدان‌های نفتی به بخش خصوصی داشتند، عدم تقویت بخش خصوصی گره کور اقتصاد کشور ما محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت و سیاست‌های خارجی مجلس دولتی بودن اقتصاد را ضعف کشور دانست و گفت: دولتی بودن اقتصاد در سایه تحریم‌ها خسارات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد کرده است، به گونه‌ای که تصمیم گیری‌ها به کندی صورت گرفته و در چارچوب بروکراسی های اداری اتفاق می افتد، معظم له در سخنرانی شروع سال به روانسازی تولید با تاکید بر تقویت بخش خصوصی سفارش نمودند تا شاهد کاهش آثار و تبعات قوانین اداری در بخش خصوصی باشیم.

رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه تمام دستگاه ها وظیفه دارند برای تحقق شعار سال یعنی رشد تولید با مشارکت مردمی گام بردارند، اظهار کرد: از قوه قضاییه تا مجریه و قوه مقننه باید مشخص کنند چه وظایفی برای تحقق شعار سال خواهند داشت، مجلس به صورت ویژه در حوزه قانونگذاری و نظارت می‌تواند گام بلندی بردارد، به اعتقاد بنده گره مشکلات کشور در حل مسائل مربوط به معیشت و اقتصاد است.

وی با تاکید بر اینکه بخش اجرایی باید از حداکثر توان خود بهره بگیرد تا رهنمودهای مقام معظم رهبری جامع عمل بپوشد، تاکید کرد: مسئولان اجرایی باید از حداکثر توان خود برای اجرایی کردن شعار سال بهره بگیرند، بخش تولیدی کشور به شدت دچار فشار است عمده مراجعات و دغدغه مردم مشکلات اقتصادی است، هر سه قوه باید رهنمودهای رهبری را تبدیل به راهبرد اجرایی کنند.

دیگر خبرها

  • نشست دوجانبه مقامات طالبان و پاکستان
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات
  • سفیر ایران در امارات با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات
  • آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌ها با امارات
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای وزرای خارجه انگلیس و پاکستان
  • غرب‌گرا‌ها علاقه ندارند روابط ما با روسیه بهتر شود
  • عدم تقویت بخش خصوصی گره کور اقتصاد کشور/ دولتی بودن ضعف اقتصاد ایران است