Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در آئین رونمایی از طرح‌های ملی دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که با حضور حسن روحانی، رئیس جمهور برگزار شد، «آزمایشگاه ملی قوای محرکه پیشرفته دانشگاه تهران» به بهره‌برداری رسید.

 وحید اصفهانیان، استاد دانشکده مهندسی مکانیک پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران در مورد اهمیت ساخت این آزمایشگاه می‌گوید: «این آزمایشگاه با تکیه بر تخصص، همت و کوشش متخصصان کشور به بهره‌برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از موارد حائز اهمیت این طرح کلان ملی، برقراری ارتباط تنگاتنگ دانشگاه و صنعت جهت رفع نیاز‌های یکدیگر است. با احداث آزمایشگاه ملی قوای محرکه پیشرفته، نیاز شرکت توسعه قوای محرکه تیوان به‌عنوان تولیدکننده موتور‌های پرقدرت کم‌مصرف با استاندارد یورو ۶ جهت تست و دریافت تأییدیه‌های لازم برطرف خواهد شد».

او افزود: «درصورتی‌که قبل از احداث این آزمایشگاه مرجع، تولیدکنندگان می‌بایست محصولات خود را جهت تست به کشور‌های عموماً اروپایی ارسال می‌کردند که با عنایت به شرایط تحریمی، این فرآیند، هزینه‌بر (ارز بر) و زمان‌بر بوده‌است. البته آزمایشگاه نیز به‌عنوان بخش تست، تحقیق، توسعه و نوآوری باید همواره خود را با فناوری‌های روز دنیا و نیاز‌های تولیدکنندگان همراه سازد».

اصفهانیان با بیان اینکه آزمایشگاه ملی قوای محرکه پیشرفته با تجهیزاتی به ارزش ۲/۶ میلیون یورو با زیربنای ۴۵۰ مترمربع در محل پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران راه‌اندازی شده‌است، تصریح کرد: «با احداث این آزمایشگاه، دانشگاه تهران به جمع پنج دانشگاه برتر جهان در حوزه نوآوری، طراحی و آزمون انواع قوای محرکه (احتراق داخلی، هیبریدی و برقی) پیوسته و گامی بلند در مسیر ارتقا دانشگاه تهران، به دانشگاهی نوآور و خلاق، با قابلیت ایجاد ارزش افزوده بالا، کارآفرین و حافظ نیروی انسانی نخبه برداشته شده‌است. انجام انواع آزمون‌های عملکردی، توسعه‌ای، دوام، نگاشت، مصرف سوخت و آلایندگیِ (تا سطح یورو ۶) قوای محرکه انواع خودرو‌های سبک و سنگین برای اولین بار در کشور، با راه‌اندازی این آزمایشگاه میسر شده است».

استاد دانشکده مهندسی مکانیک در ادامه اظهار کرد: «این آزمایشگاه، اولین آزمایشگاه کشور خواهد بود که قابلیت تست موتور خودرو‌های سنگین (اتوبوس، کامیون و تریلی) تا سطح استاندارد آلایندگی یورو ۶ را دارا است، با راه‌اندازی این آزمایشگاه از خروج مقدار قابل توجهی ارز بابت انجام تست‌های مربوط در خارج از کشور جلوگیری می‌شود».

او با اظهار اینکه این آزمایشگاه دارای پنج سلول تست است، تصریح کرد: «آزمایشگاه موتور ۱۶۰ کیلووات آسنکرون (AC)، آزمایشگاه موتور ۱۶۰ کیلووات ادی کارنت (EC)، آزمایشگاه موتور سنگین ۴۴۰ کیلووات آسنکرون (Heavy Duty)، آزمایشگاه سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی (Energy Storage Lab) آزمایشگاه موتور تحقیقاتی تک سیلندر (Research Single Cylinder Engine Test Bed)، سلول‌های تست این آزمایشگاه را تشکیل می‌دهند».

اصفهانیان در پایان گفت: «این طرح بزرگ ملی، با سرمایه‌گذاری مشترک پژوهشکده خودرو، سوخت و محیط‌زیست دانشگاه تهران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت دانش بنیان بخش خصوصی به بهره‌برداری رسیده است».

انتهای پیام/ 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه تهران دانش بنیان آزمایشگاه موتور دانشگاه تهران قوای محرکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۶۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۵ دستگاه موتور سنگین قاچاق در تهران

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ مهدی افشاری رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به توقیف ۱۵ دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق در محدوده چیتگر تهران شدند. رسیدگی به این پرونده در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی پیش دستانه در دستورکار ماموران قرار گرفت و در جریان آن چندین دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق که در نمایشگاهی در چیتگر تهران نگهداری شده بود، مورد شناسایی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: مرد میانسال، با دندان گوش پسر جوان را در صف نانوایی کَند! + عکس

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه تردد انواع موتورسیکلت سنگین با حجم بالای ۲۵۰ سی‌سی در معابر عمومی ممنوع است، کارآگاهان این پلیس با حضور درمحل، موتورها را رویت و نهایتاً موتورهای مذکور را توقیف کردند. در بررسی اولیه نیز مشخص شد که این فروشگاه با برگزاری مراسم و دعوت از موتورسواران سنگین اقدام به افتتاح نمایشگاه خود کرده که برابر خبر واصله تعدادی از موتورسیکلت‌های موجود فاقد اسناد و مدارک مثبته بوده و مالکین نتوانستند اقدام به ارائه اسناد و مدارک گمرکی کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه موتورسیکلت‌های کشف شده شامل تعداد ۱۵ دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق بود که توقیف شد، گفت: در این خصوص پرونده‌ای نیز تشکیل شده و به همراه متهمین به مرجع قضائی معرفی شد. کارشناسان نیز ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۴۰ میلیارد ریال برآورد و اعلام کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228002 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از اولین موتور دیزلی جهان
  • دیپلماسی فرهنگی می‌تواند پیوست برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشد
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکارهای مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می آیند (+عکس)
  • بائو: نساجی آزمایشگاه مربیان تازه به دوران رسیده شده است/ بیشتر هوچی‌گری در بازی‌های لیگ دیده‌ایم
  • کارگران موتور محرکه اقتصاد کشور هستند
  • کشف ۱۵ دستگاه موتور سنگین قاچاق در تهران